Wednesday, 30 January 2013

ခ်စ္ေသာအညာ ( ၂ ) . . .




ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းရင္းေဆးဆရာေတြဟာ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အညာေက်းေတာသားေတြအတြက္ေတာ့ အားကိုးအားထားျပဳစရာ အစစ္အမွန္ေတြေပါ့ေလ။

သည္ၾကားထဲမွာ စုန္းတို႔ ပေယာဂတို႔ဆိုတာကလည္း အညာရြာေတြရဲ႕ ဖက္ရွင္တစ္ခု။ နတ္ကေတာ္ဆိုတာကလည္း ရြာတိုင္းမွာ မရွိမျဖစ္။ ေရွးအဖိုးႀကီး အမယ္ႀကီးေတြေျပာစကားအရ ရြာတစ္ရြာတည္ရင္ ပညာသည္(စုန္း)က ဘယ္ႏွစ္ေယာက္၊ အရပ္ပ်က္က ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ဆိုတာ ရွိရတယ္ဆိုကိုး။ ဘယ္သူဘယ္၀ါက ပညာသည္လို႔မ်ားေျပာရင္ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔ခမ်ာ ညေနမိုးခ်ဳပ္ရင္ အႏွီအိမ္ေရွ႕က မျဖတ္ရဲေတာ့တဲ့အထိ။ ေဇာ္ဂနီတို႔ ေဇာ္ဂနက္တို႔ ဆယ့္ႏွစ္ႀကဳိးတို႔ဘာတို႔နဲ႔ ပညာသည္မ်ဳိးကလည္း စံုတကာကိုေစ့လို႔။ သည္ၾကားထဲမွာ ေခ်းစားစုန္းဆိုတာက ရွိေသး။ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔အဘြားအိမ္နဲ႔ လမ္းျခားတဲ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္အိမ္က အေဒၚႀကီးက ေခ်းစားစုန္းဆိုလို႔ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔မွာ ညဘက္ဆို အႏွီအိမ္ဘက္ကို ၾကည့္ေတာင္မၾကည့္ရဲတဲ့အထိ။ ညဘက္ညဘက္ဆို အႏွီအိမ္ဘက္က စုန္းေတာက္စားတဲ့ မီးလံုးေတြ ျမင္ရတယ္လို႔ အဘြားက ေျပာျပန္ေတာ့ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ အႏွီအိမ္ဘက္က မီးေရာင္ျမင္ရင္ကို ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔မွာ ဖင္ကိုသီေနေရာ။ တကယ္ေတာ့လည္း အညာထံုးစံအတိုင္း ေဆာင္းညေတြမွာ မီးဖိုထဲ မီးထည့္ၿပီး လႈံတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့ေလ။ သည္ၾကားထဲမွာ ဘယ္သူဘယ္၀ါကို ပညာသည္ျပဳစားလို႔ ေဆးဆရာနဲ႔ ပညာၿပဳိင္ေနၾကတယ္ဆိုရင္ ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ သြားသြားေခ်ာင္းရတာအေမာ။

အသက္ေလးရလာလို႔ ပညာသည္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဟာသတစ္ပုဒ္ၾကားရမွပဲ ကိုယ္ငယ္ငယ္က အေၾကာက္သန္ခဲ့တာ ေတြးၿပီး ရယ္ပြဲဖြဲ႕ျဖစ္ပါေသးရဲ႕။ အႏွီဟာသထဲမွာ ပညာသည္နဲ႔ ဂိုဏ္းဆရာနဲ႔ ပညာၿပဳိင္ၾကသတဲ့။ ဆရာက အိတ္ထဲကေန ေဆးတစ္လံုးထုတ္၊ ဂါထာစုတ္ၿပီး ပညာသည္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ေပါက္ထည့္လိုက္တာ ၀ုန္းခနဲျမည္ၿပီး ပညာသည္ဖန္ဆင္းထားတဲ့ အေကာင္က ပိုႀကီးလာသတဲ့။ တပည့္လုပ္တဲ့လူက ဟုတ္ပါ့မလားဆရာဆိုေတာ့ ဆရာက ရပါသကြာ ေနာက္ထပ္ေဆးတစ္လံုးရွိပါေသးတယ္လုပ္ေရာ။ အႏွီလိုနဲ႔ ေနာက္ထပ္တစ္လံုးနဲ႔ ထပ္ေပါက္လိုက္ျပန္ေတာ့ ေစာေစာကလိုပဲ ၀ုန္းခနဲျမည္ၿပီး အေကာင္က ပိုႀကီးလာျပန္ပါေရာ။ တပည့္ကေတာ့ ေျပးဖို႔ ေျခလွမ္းတျပင္ျပင္ ျဖစ္ေနၿပီေပါ့ေလ။ ဆရာျဖစ္သူက အသာေနစမ္းပါကြာ ငါ့မွာ ေနာက္ဆံုးေဆးလံုးရွိပါေသးတယ္ဆိုၿပီး လြယ္အိပ္ထဲက ေနာက္ဆံုးေဆးလံုးထုတ္ၿပီး ေပါက္ထည့္လိုက္တာ ၀ုန္းခနဲျမည္ၿပီး ပညာသည္ဖန္ဆင္းထားတဲ့ နာနာရုပ္လည္း ျပာက်သြားပါေလေရာတဲ့။ အႏွီေတာ့မွ တပည့္လုပ္သူက ဆရာ့မ်က္ႏွာကို တေလးတစားၾကည့္ၿပီး စြမ္းလိုက္တာ ဆရာရယ္…ဒါနဲ႔ ဆရာ့ေနာက္ဆံုးေဆးက ဘာနဲ႔စီရင္ထားသလဲလို႔ေမးေတာ့ ဆရာက ငါးသလဲထိုးၿပံဳးၿပံဳးၿပီး “ ငါ့တပည့္ ဘယ္သူ႕မွေတာ့ မေျပာေလနဲ႔…အႏွီေနာက္ဆံုးေဆးလံုးက လက္ပစ္ဗုံးကြဲ႕” လို႔ မိန္႕ပါသတဲ့။ အႏွီေတာ့မွပဲ သည္သိပၸံေခတ္ႀကီးမွာ လက္ပစ္ဗုံးထက္ပိုစြမ္းတဲ့ လက္နက္ေတြ ေပၚေနတာကို မစဥ္းစားမိဘဲ ပုဂံေခတ္လက္က်န္ ပညာသည္ကို အေၾကာက္ပိုခဲ့မိတဲ့ ကိုယ့္အျဖစ္ကို ျပန္ေတြးရင္း ရွက္ေနမိေသး။

နတ္ကေတာ္ဆိုတာကလည္း အညာမွာေတာ့ အထင္ကရ။ တစ္ခုခုလုပ္မယ့္ကိုင္မယ့္ျပင္တုိင္း နယ္ေတာ့္ရွင္၊ ရြာေတာ့္ရွင္ေတြကို ပသၾက၊ တင္ေျမွာက္ၾကရတာကိုက အညာထံုးစံ။ စပါးအထြက္တိုးေအာင္လို႔ ပုန္းမၾကည္ကို ပသရသလို၊ မိုးရြာေစခ်င္ရင္ မိုးေခါင္ေက်ာ္စြာကို ပူေဇာ္ၾကဖို႔လည္း ၀တ္မပ်က္။ တစ္ခ်ဳိ႕မ်ား ထမင္းစားရင္ေတာင္ ပထမဦးဆံုး ထမင္းဆုပ္ကို အေပၚေျမွာက္ၿပီး နတ္ေတာ့္ရွင္၊ ရြာေတာ့္ရွင္ေတြကို အရင္ပသလိုက္ေသး။ ေနမေကာင္းထိုင္မသာျဖစ္ျပန္ရင္လည္း နတ္မႀကဳိက္တာ ဘာမ်ားလုပ္ထားလိုက္မိသလဲလို႔ အရင္ေတြးၾကရေသးတာ။ ရြာထိပ္က နတ္စင္သြားၿပီး ကြမ္းတစ္ရာ၊ ေငြတစ္မတ္နဲ႔ နတ္ကိုးလိုက္ရင္ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ ေရာဂါေတြကို ေရွာင္ႏိုင္ကြင္းႏိုင္မယ္လို႔ အယူကရွိၾကၿပီးသား။ အလုပ္အကိုင္ေတြ အဆင္မေခ်ာရင္လည္း ဆန္တစ္ျပည္၊ ေငြတစ္မတ္နဲ႔ ရြာနတ္ကေတာ္ဆီသြားၿပီး နတ္ေမးၾကတဲ့သူေတြခ်ည္း။ ဒါတင္ဘယ္ကလိမ့္တုန္း။ တစ္ႏွစ္မွာတစ္ခါေလာက္ေတာ့ အိမ္မွာ နတ္ပြဲကေလးပြဲထိုးလိုက္ရမွ ေနသာထိုင္သာ ရွိၾကတဲ့လူေတြ။ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔ အဘုိးကေတာ့ နတ္ကို အယံုအၾကည္မရွိေလေတာ့ အိမ္မွာပြဲထိုးတယ္ဆိုရင္ တဘက္ကေလး ပုခံုးတင္ၿပီး ေတာ္ရာကို ေရွာင္ထြက္သြားတာခ်ည္း။ ေမေမနဲ႔ အဘြားကေတာ့ မိန္းမေတြပီပီ နတ္ဆိုလည္း ယံုၿပီးသား။ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔ကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ နတ္ပြဲဆိုတာ စားစာရာေတြ အလွ်ံပယ္တြယ္ရတာမို႔ ခပ္ႀကဳိက္ႀကဳိက္။

ေမေမ့ရြာက နတ္ကေတာ္က အသက္၆၀၀န္းက်င္။ ျဖဴျဖဴသန္႔သန္႔ ဥပဓိေကာင္းေကာင္း။ အေနအထိုင္ကလည္း ပိပိရိရိ ရွိပါဘိသနဲ႔။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူကလည္း ရြာမွာ လူၾကည္ညိဳခံပုဂၢဳိလ္စာရင္း၀င္ကိုး။ အဘြားတို႔အိမ္မွာ နတ္ပြဲထိုးရင္ နတ္ကေတာ္အဘြားေရာက္လာၿပီး တဘက္ကေလးပုခံုးတင္၊ က်ဳံ႕က်ဳံ႕ရုံ႕ရုံ႕ကေလးထိုင္ၿပီး ဦးသံုးႀကိမ္ခ်။ တေအာင့္ေလာက္ၾကာလို႔ တုန္တုန္ယင္ယင္ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ နတ္တစ္ပါးပါးေတာ့ ၀င္ၿပီဆိုတဲ့သေဘာ။ ေအာင္မယ္ နတ္ကလည္း သူ႕စီနီယာနဲ႔သူရယ္။ ဘယ္သူၿပီးမွ ဘယ္သူ၀င္ရမယ္ဆိုတာ သူ႕အစီအစဥ္နဲ႔သူ။ မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ အႏွီနတ္ေတြ ပင့္လိုက္ၿပီဆိုရင္ မ၀င္ဘူး၊ မႁကြဘူးဆိုတာ တစ္ခါမွကို မရွိတာ။ တာ၀န္ေက်ခ်က္ကေတာ့ လြန္ေသး။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အစိုးရ၀န္ထမ္းေတြနဲ႔မ်ား ကြာပါ့။ တခုတ္တရ ပင့္ရျပဳရတာေတာင္ အႏီွေမာင္မင္းႀကီးသားေတြက မႁကြခ်င္ႁကြခ်င္ လုပ္ၾကေသးတာ။ နတ္တစ္ပါး၀င္ၿပီဆိုတာနဲ႔ သူႀကဳိက္တတ္တာေလးဆက္ၿပီး ဆႏၵရွိတာေလးေတြ ေမးၾကျမန္းၾက။ နတ္မ်ားကလည္း သိသိႏိုင္လြန္း။ ဘာေမးေမး အကုန္သိတာခ်ည္း။ ထီးေပ်ာက္၊ ဖိနပ္ေပ်ာက္တာကအစ သူအကုန္သိသဗ်ား။ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔ကေတာ့ ေယာက်္ားသားပီပီ သူရို႕နတ္ေတြကို အယံုအၾကည္ကို မရွိတာ။ သို႔ေပမင့္ နတ္ပင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ မရိုမေသ မလုပ္ရဲေပါင္။ မိဘဘိုးဘြားရဲ႕ ယံုၾကည္မႈဆိုတာ ပ်က္ရယ္မျပဳေကာင္းတဲ့ အရာကိုး။ ေျပာမယ့္သာေျပာရတယ္ ခပ္ငယ္ငယ္ကေတာ့ အႏွီလိုအေတြးမ်ဳိး ဘယ္၀င္လိမ့္တုန္း။ နတ္ကိုေၾကာက္တာထက္ ေမေမနဲ႔ အဘြားကို လန္႔လို႔ အသာကုပ္ေနရတာကလား။ နတ္ပြဲေပးေနတုန္း ဗလြတ္ရႊတ္တ ေျပာလိုက္မိလို႔ နတ္ကိုင္ဖို႔က မေသခ်ာဖူးထား ေမေမနဲ႔ အဘြားလက္ခ်က္နဲ႔ ဗိုက္ေခါက္ပုပ္ဖို႔ကေတာ့ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားမ်ား ေသခ်ာၿပီးသား။

ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔ မိဘေတြ ပင့္ၾကဖိတ္ၾကတာ ဘာနတ္ေတြရယ္လို႔ေတာ့ မသိေပါင္။ သူရို႕နတ္ေတြက ဟိုအသားမစားနဲ႔ သည္အသားမစားနဲ႔လို႔ ပညတ္တာေတြေတာ့ မၾကားခ်င့္အဆံုး။ ေျခတိုသားေတြ မစားနဲ႔လို႔ခ်ည္း စြတ္မွာေနတာေတာ့ အခုထိ မွတ္မိပါရဲ႕။ ေျခတိုသားဆိုတာက ၀က္သားကို ေခၚတာကိုး။ ခက္တာက အညာမွာ တခုတ္တရစားၾကတဲ့ ဟင္းေကာင္းေကၽြးေကာင္းထဲမွာ ၀က္သားဆိုတာက ထိပ္တန္း။ တစ္ခုခုျဖစ္လို႔မ်ား နတ္ကေတာ္ကို မေမးေလနဲ႔။ နင္တို႔ေျခတိုသားေတြစားတာကိုးလို႔ခ်ည္း စြတ္ႏွိပ္ေတာ့တာရယ္။ ဘယ္သူမဆို ၀က္သားစားဖူးတဲ့လူခ်ည္းဆိုေတာ့ ဟုတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ မ်က္လံုးေလးေတြ ေပကလပ္ေပကလပ္လုပ္ရင္း ဇက္ကေလးေတြကို ပုလို႔။ အညာသူအညာသားဆိုတာက အႏီွေလာက္ကို ရိုးၾက အၾကရွာတာကလား။ အိမ္ထဲမွာ စိုက္ထားတဲ့ ဟိုအပင္က ခိုက္တယ္၊ သည္အပင္က စီးပြားမျဖစ္ထြန္းဘူးလို႔ နတ္ကေတာ္က ေျပာတာနဲ႔ ခုတ္ပစ္ထစ္ပစ္လိုက္ၾကဖို႔ ၀န္မေလး။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ရြာဦးေက်ာင္းက ဘုန္းႀကီးထက္ေတာင္ နတ္ကေတာ္က ပိုၿပီး ၾသဇာႀကီးေသး။ ဘုန္းႀကီးက သေဘာေကာင္းတယ္တဲ့၊ နည္းနည္းပါးပါး ေျပေျပလည္လည္ ေလွ်ာက္ရင္ ခြင့္လႊတ္သတဲ့။ နတ္ကေတာ့ သူ႔စိတ္နဲ႔ မတည့္ရင္ ဘယ္သူ႕မွ ညွာတာမဟုတ္ဘူးတဲ့။ အႏွာေၾကာင့္ နတ္ကို မရိုမေသ မလုပ္ၾကနဲ႔ဆိုတာ အဘြားရဲ႕ လက္သံုးစကား။ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔ကေတာ့ ရုပ္ေသေလးေတြနဲ႔ နားေထာင္ရင္း စိတ္ထဲက က်ိတ္ၿပီးၿပံဳးၾကတာေပါ့ေလ။

ခပ္ငယ္ငယ္ေက်ာင္းသားဘတုန္းက အဘြားတို႔အိမ္အလည္သြားလို႔ ညဘက္မွာ စာၾကည့္ရင္ အခန္းေထာင့္က နတ္စင္ကို အရင္ၾကည့္ရေသးတာ။ နတ္စင္မွာကာထားတဲ့ အနီေရာင္လိုက္ကာေလးကို အသာပိတ္လိုက္ၿပီးမွ စာက်က္လို႔ ေျဖာင့္တာကလား။ အႏွီလိုက္ကာမပိတ္ဘဲ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းၿပီး စာၾကည့္ေနတာကို အဘြားေတြ႕လို႔ကေတာ့ ေခါင္းမွာ အာလူးသီးထဖို႔ ေသခ်ာေနသကိုး။ တစ္ခါတစ္ခါက်ေတာ့ သူ႕ဖာသာသူေတာင္ အႏွီေလာက္ ေၾကာက္တတ္ေနတဲ့နတ္ကို အဘြားတို႔က ဘာေၾကာင့္မ်ား ေၾကာက္ေနသလဲဆိုတာ စဥ္းစားလို႔ကို မရခဲ့ေပါင္။ ေမာင္ဟန္ၾကည္ကေတာ့ နတ္ဆိုရင္ ဒိုးနတ္ Dough nut ကလြဲၿပီး က်န္တဲ့နတ္ တစ္နတ္မွကို စိတ္မ၀င္စားတာ။ မွတ္မိေသးတယ္။ အိမ္တစ္အိမ္ကို မီးေလာင္သြားေတာ့ အိမ္ရွင္မက  ဘာေၾကာင့္မီးေလာင္ရသလဲဆိုတာကို နတ္ကေတာ္ဆီမွာ ပြဲတစ္ပြဲထိုးၿပီး ေမးသတဲ့။ အႏွီမွာ နတ္က နင္တို႔ငါ့ကို မရိုမေသလုပ္လို႔ အိမ္ကိုမီးနဲ႔တိုက္ပစ္တာလို႔ သေဟာက္သဟ လုပ္ပါေလေရာ။ တစ္ခြန္းၿပီးတစ္ခြန္း အႏွီစကားခ်ည္း အပ္ေၾကာင္းထပ္လာေတာ့ ၾကားျပင္းကတ္လာတဲ့ အိမ္ရွင္ေယာက်္ားက “ ဟဲ့ ေခြးသူေတာင္းစားရဲ႕ ငါ့အိမ္ကို မီးနဲ႔တိုက္ေတာ့ နင္ပါ မီးထဲပါသြားေရာမဟုတ္လား…ဒါမ်ား စကားႀကီးစကားက်ယ္နဲ႔ သေဟာက္သဟလုပ္ေနရေသးသလား ” လို႔ ထဆဲမွပဲ နတ္လည္း အသာကုပ္သြားပါေလေရာ။ အံမယ္ အႏွီတစ္ေယာက္ကိုက်ေတာ့ နတ္ခမ်ာ မကိုင္ရဲရွာဘူး။ “ လူၾကမ္းကို နတ္ၾကမ္းမႏိုင္ ”ဆိုတဲ့ စကားပံုေလး ထုတ္သံုးၿပီး ေရွာင္လင္နတ္ လုပ္ပစ္လိုက္ၾကေရာ။ နတ္ကြက္ကလည္း ျမင့္ေတာ့ အျမင့္သား။           ။

ဆက္ပါဦးမယ္ . . .

Saturday, 26 January 2013

ခ်စ္ေသာအညာ ( ၁ ) . . .

ဦးဟန္ၾကည္က အညာသား စစ္စစ္ႀကီး . . .

 အညာသားစစ္လိုက္သမွ ေရငန္ေသာက္ ျမက္ေျခာက္စားတဲ့ ေက်းေတာသားသာသာ။ လူျဖစ္လာခဲ့တဲ့ ေဒသကိုက တကယ့္ေခ်ာင္ကေလာင္က ေတာၿမဳိ႕။ ၿမဳိ႕ကလည္း ၿမဳိ႕မည္ကာမတၱ။ အႏွီေတာ့ ေမာင္ဟန္ၾကည္ကေလးလည္း လူမည္ကာမတၱဘ၀နဲ႔ လူျဖစ္လာခဲ့ေလသတည္းေပါ့။ သည္ၾကားထဲမွာ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ ေမေမက ၿမဳိ႕ဆင္ေျဖဖံုးရြာက ဇနုပုဒ္သူျဖစ္ေနျပန္ေတာ့ ေတာသားေသြးကေလးက စြက္လိုက္ေသး။ ေမေမ့ဘက္က အဘိုး၊ အဘြားေတြက အႏွီဇနပုဒ္မွာပဲ ေခါင္းခ်တဲ့အထိ ေနသြားၾကျပန္ေတာ့ ေမာင္ဟန္ၾကည္ေပါက္စဘ၀တုန္းက ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တိုင္း အဘုိးအဘြားအရိပ္ကို ခုိလႈံရင္း တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ ရြာသားျဖစ္ကေရာ။ ေအာင္မယ္…အႏွီလို ရြာသားသြားလုပ္ေတာ့လည္း ရြာခံေတြက ေမာင္ဟန္ၾကည္ ပုလုေကြးကို ၿမဳိ႕သားလို႔ သတ္မွတ္ၾကသဗ်။ ေတာင္စပ္စပ္ ေျမာက္စပ္စပ္နဲ႔ အဘိုး၊ အဘြားေတြရဲ႕ လယ္ေတြ၊ ကိုင္းေတြထဲကို အလည္အပတ္လိုက္သြားရင္ လယ္သမားေတြ၊ လယ္သူမေတြက “ ၿမဳိ႕သား…အသားေတြ မည္းကုန္ေတာ့မွာပဲ…လယ္ထဲ မဆင္းနဲ႔ေလ… ” လို႔ ကရုဏာသက္တဲ့ေလသံနဲ႔ တားၾက ဆီးၾကေသးတာရယ္။ ေျပာမယ့္သာေျပာရတယ္ ေမာင္ဟန္ၾကည္ရဲ႕ အသားအရည္ကလည္း အႏွီအရြယ္ကတည္းက ေခ်ာကလက္ေရာင္ေပါက္ၿပီးသား။

ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အညာဆိုတာ တကယ့္မိုးေခါင္ေရရွားေဒသႀကီး။ ေနပူ၊ ဖုန္ထူဆိုေတာ့ သန္းထြန္းေလးရဲ႕ “ ဖုန္လံုးႀကီးေတြ တလိမ့္လိမ့္တက္တာ ျမင္ေယာင္ေသးေတာ့သည္ ”ဆိုတဲ့ သီခ်င္းစာသားနဲ႔ အံကိုက္။ ေတာသူေတာင္သားအမ်ားစုက မိရိုးဖလာ ဓားမဦးခ် လယ္သမား၊ ယာသမားေတြခ်ည္း။ ဘိုးေဘးစဥ္ဆက္က ႏြားနဲ႔ဖက္ၿပီး လယ္ထဲမွာေပ်ာ္ခဲ့ၾကတဲ့လူေတြဆိုေတာ့ သည္အလုပ္ကလြဲၿပီး က်န္တဲ့အလုပ္ကို မလုပ္တတ္တဲ့လူေတြ။ လယ္သမားဆိုတဲ့ ဘ၀ကလည္း တကယ့္ ႏွဲသမားပါးလို ေဖာင္းလိုက္ပိန္လိုက္။ စပါးေလးေပၚလို႔ ေငြကေလးရႊင္ၾကရင္ ေရႊေလးေတြ၀ယ္၊ အလွဴေတြေပးၾက။ စိုက္ခ်ိန္ပ်ဳိးခ်ိန္ေရာက္လာရင္ ေရႊေလးေတြျပန္ေရာင္းၾက၊ ဟိုကသည္က ေခ်းၾကငွားၾကနဲ႔ တစ္ႏွစ္တာ စာရင္းခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ဇယဇယပဲကိုး။ ( အႏွီ ဇယဇယဆိုတာက ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေဒသသံုးစကား၊ အနက္ျပန္ရရင္ ဒံုရင္းအစ္စ္ ဒံုရင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ရသဗ်ား ) ေျပာရရင္ အညာက လယ္သမားခမ်ာ ဖင္ထဲကို ရႊံ႕၀င္တာကလြဲၿပီး က်န္တာကေတာ့ ဘာမွကို မက္ေလာက္စက္ေလာက္စရာ မရွိတဲ့ဘ၀။ လည္လည္ပတ္ပတ္ရွိတဲ့ ေတာသားတစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ လယ္ေတြကိုင္းေတြ နားတဲ့အခ်ိန္ေရာက္ရင္ ရွမ္းျပည္ဘက္သြားၿပီး လက္ဖက္ခူးတဲ့လူကခူး၊ ကခ်င္ျပည္က ဖားကန္႔ဘက္တက္ၿပီး ေက်ာက္တူးတဲ့လူက တူးၾကသေပါ့။ သို႔ေပမင့္ သူတို႔ခမ်ာလည္း ထူးေထြၿပီး ႀကီးပြားသြားၾကတာမဟုတ္။ ကံေကာင္းေထာက္မလို႔ ေက်ာက္ကေလးဘာေလး ပြင့္ရင္ေတာ့လည္း တိုက္ကေလးဘာေလးတည္ၿပီး ေတာသူေဌးဘြဲ႕ခံၾကတာေပါ့ေလ။ သို႔ေပမင့္ အႏွီလိုလူဆိုတာကလည္း တစ္သိန္းမွ တစ္ေယာက္။ ဘယ္ရြာ ဘယ္အရပ္က ဘယ္သူဘယ္၀ါကေတာ့ ေက်ာက္ပြင့္သတဲ့ဆိုတာ အညာသားေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ မစားရ၀ခမန္း ေျပာၾကတဲ့ စကား။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အညာသားဆိုတာ မေသရုံစား၊ ႏြားနဲ႔ဖက္ရုန္းၿပီး မေရရာတဲ့ အိပ္မက္ေတြနဲ႔ အသက္ဆက္ေနၾကတဲ့ လူေတြခ်ည္းပါ့။

လယ္သမားအလုပ္ဆိုတာကလည္း အျမင္မသက္သာသလို တကယ္လုပ္ၾကည့္ရင္လည္း တကယ္ပမ္းတဲ့အလုပ္မ်ဳိး။ ထယ္ထိုး၊ လယ္ထြန္၊ ပ်ဳိးေထာင္၊ ပ်ဳိးႏႈတ္၊ ေကာက္စိုက္၊ စပါးရိတ္ တစ္ခုမွ သက္သာတဲ့အလုပ္ကို မပါတာ။ လက္မႈလယ္ယာမွ စက္မႈလယ္ယာသို႔ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ႀကီးေပၚေနခဲ့တာသာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ၀န္းက်င္ရွိသြားတယ္။ လယ္သမားကေတာ့ ႏြားနဲ႔ဖက္ၿပီး ရုန္းေကာင္းတုန္း။ သည္ၾကားထဲမွာ စပါးရိတ္ရင္း ပိုးထိ ( အညာေခၚေပါ့ေလ အမွန္ေတာ့ ေႃမြကိုက္တာပါပဲ…အညာသားထံုးစံက ေႃမြကို ေႃမြလို႔ မေခၚ၀ံ့ဘူးကိုး..အႏွီေတာ့လည္း ေႃမြဆိုတဲ့ စကားလံုးအစား အေကာင္ရွည္တို႔၊ ပိုးတို႔ အစားထိုးၿပီး ေခၚၾကသေပါ့…ပဲလင္းေႃမြသီးကိုေတာင္ ဗံုလံုသီးလို႔ နာမည္ေျပာင္းထားရတာကိုပဲၾကည့္ ) ျပန္ရင္လည္း မာလကီးယားဖို႔က ခပ္မ်ားမ်ား။ စကားစပ္လို႔ေျပာရရင္ ေႃမြဆိုတဲ့အေကာင္မ်ဳိးက ပူျပင္းစိုစြတ္တဲ့ အေနအထားကို အင္မတန္ႀကဳိက္တဲ့ သတၱ၀ါ။ စပါးပင္ဆိုတာကလည္း ဖုံးတုံးလုံုးတုံး အရြယ္ေရာက္လာရင္ အေပၚမွာသာ ကိုင္းခ်င္းယွက္၊ ခက္ခ်င္းႏႊယ္ေနေပမယ့္ အပင္ေျခရင္းမွာေတာ့ ေႃမြေနသာေအာင္ ရွင္းေနတာကိုး။ အႏွီေတာ့လည္း လည္ရွည္တြတ္ပီဖိနပ္ေတာင္ မ၀ယ္ႏိုင္တဲ့ ေက်ာမြဲလယ္သမား ပိုးထိတာ ဘယ္ဆန္းလိမ့္တုန္း။ စပါးရိတ္ပေဟ့ဆိုရင္ ဘယ္သူပိုးထိလို႔၊ ဘယ္၀ါပိုးထိလို႔ဆိုတာ မၾကားခ်င့္အဆံုး။ စပါးပင္ကို လက္နဲ႔ဆုပ္ၿပီး တံစဥ္နဲ႔ ရိပ္မယ္လုပ္ရင္း စပါးဆုပ္နဲ႔အတူ ပိုးေကာင္ပါ ထည့္ဆုပ္လိုက္မိတဲ့အေနအထားမွာ ဘယ္ေလာက္ကိုက္သားေကာင္းမယ္ဆိုတာ စဥ္းစားသာၾကည့္ေပေရာ့။

ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အညာမွာေတာ့ က်န္တဲ့ေႃမြထက္ ေႃမြေပြးပိုမ်ားတာ အမွတ္ထင္ထင္ရွိပါရဲ႕။ ေႃမြစိမ္းတို႔၊ ငန္းေစာင္းတို႔ရွိေပမင့္ အညာသားက အႏွီအေကာင္ေတြကို ေႃမြလို႔ေတာင္ မွတ္တာမဟုတ္ဘူးရယ္။ လင္းေႃမြလိုအေကာင္မ်ဳိးကေတာ့ ဟင္းအိုးထဲေရာက္တာ ခပ္မ်ားမ်ား။ ေႃမြအေၾကာင္းေျပာရင္း ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အမ်ဳိးမကင္းတဲ့ အညာသားတစ္ေယာက္ ေႃမြဖမ္းတာ သတိရမိပါရဲ႕။ တစ္ရက္သားေတာ့ အႏွီအညာသားက လယ္ထဲဆင္းဖို႔သြားရင္း လမ္းမွာေႃမြတစ္ေကာင္ေတြ႕ေတာ့ ဟင္းစားရပဟဲ့ဆိုၿပီး အၿမီးကို အတင္းဆြဲတာကိုး။ ေႃမြဆိုတဲ့ သတၱ၀ါကလည္း ေျခေထာက္သာမရွိတာ အႏွီလို ဆြဲလို႔ကေတာ့ ဘယ္ဟာနဲ႔ ဘယ္လို ကုပ္ကပ္တြယ္ထားတယ္မသိဘူး နည္းနည္းမွကို ဆြဲလို႔မရတဲ့အမ်ဳိး။ အညာသားကလည္း သြားရည္တျမားျမားနဲ႔ ေျခစံုကန္ၿပီးဆြဲ ေႃမြကလည္း အသက္လုၿပီး ရုန္းရင္းနဲ႔ တေရြ႕ေရြ႕နဲ႔ သြားလိုက္တာ တြင္း၀ကို ေရာက္ပါေလေရာ။ ေႃမြက တြင္းထဲကို တေရြ႕ေရြ႕နဲ႔ ၀င္သြားလိုက္တာ တစ္၀က္ေလာက္လဲေရာက္ေရာ အေျခအေနမွန္ကို သေဘာေပါက္သြားတဲ့ အညာသားက ခါးၾကားမွာ ထိုးထားတဲ့ ဓားမတိုကို အသာထုတ္၊ တြင္းျပင္မွာတန္းလန္းက်န္ေနေသးတဲ့ ေႃမြရဲ႕ကိုယ္လံုးပိုင္းကို ျဖတ္ယူခဲ့ၿပီး “ ကိုင္း…နင့္ဟာနင္ ပူစပ္ပူေလာင္ ဘယ္လိုေနရစ္ေနရစ္…ငါကေတာ့ တစ္နပ္ခ်က္ရၿပီဗ်ား ” လို႔ ေႁကြးေၾကာ္ၿပီး အိမ္ျပန္လာခဲ့ပါေလေရာတဲ့။ အထဲက ေႃမြခမ်ာ အေတာ္အခံရခက္လိုက္မယ့္ ျဖစ္ျခင္း။ သို႔ေပမင့္ အႏွီေႃမြက သေဘာေကာင္းတဲ့ လင္းေႃမြျဖစ္ေပလို႔သာေပါ့။ ေႃမြေပြးသာဆိုရင္ ဘယ္လြယ္လိမ့္တုန္း။

ေႃမြေပြးဆိုတဲ့ အေကာင္မ်ဳိးက တုတ္တုတ္တိုတိုနဲ႔ အရုပ္က ခပ္ဆိုးဆိုး။ သြားျပန္ရင္လည္း တေရြ႕ေရြ႕နဲ႔ ေလးေလးလံလံ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဟိုေခ်ာင္သည္ေခ်ာင္မွာ ေခြေနတာက ခပ္မ်ားမ်ားရယ္။ လူလာရင္လည္း ထမေျပးဘဲ အရိပ္အေျခၾကည့္ၿပီး ေခ်ာင္းေနတဲ့အေကာင္ဆိုေတာ့ မျမင္မစမ္းနဲ႔ တို႔မိထိမိရင္ အတြယ္ခံရဖို႔ မ်ားသကိုး။ ေႃမြေပြးမ်ား ဘယ္ေလာက္ျမန္သလဲဆိုရင္ ေခါင္းနားျဖတ္ပ်ံတဲ့ ယင္ေကာင္ကိုေတာင္ မလြတ္တန္း ေပါက္ခ်ႏိုင္တယ္ဆိုကုိး။ လည္ပင္းကို တံဇဥ္နဲ႔ ျဖတ္မိလို႔ ေခါင္းျပတ္သြားရင္ေတာင္ အႏွီေခါင္းျပတ္က ကိုက္ႏိုင္ေသးတာရယ္။ အႏွီေလာက္ ျမန္ရတဲ့ၾကားထဲမွာ အဆိပ္ကလည္း ျပင္းေသးတာဆိုေတာ့ လယ္ထဲမွာ ေနကုန္တဲ့ အညာသားနဲ႔ လယ္ထဲမွာေပ်ာ္တဲ့ ေႃမြေပြးဆိုတာ ပဏာကို စားလို႔။ ပိုးထိပဟဲ့ဆိုရင္ ေႃမြေပြးျဖစ္ဖို႔က ၇၅ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္ ေသခ်ာၿပီးသား။

ၿမဳိ႕ႀကီးျပႀကီးမွာဆိုရင္ေတာ့ ေႃမြကိုက္ရင္ အထူးကုေဆးခန္းႀကီးေတြ ေျပးၾကမွာေပါ့။ သို႔ေပမင့္ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အညာမွာေတာ့ တုိက္နယ္ေဆးရုံေလး ပိစိေကြးမွာ ေဆးကမစံု၊ ၀ါးကမစံု။ သည္ၾကားထဲမွာ ဆရာ၀န္ဆိုတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ေတြကလည္း ၿမဳိ႕ေပၚမွာပဲ က်က္စားၾကေလေတာ့ အညာသားလယ္သမားရဲ႕ အားကိုးရာဟာ ျမန္မာတုိင္းရင္းေဆးဆရာေတြခ်ည္းပါ့။ ဗိေႏၶာဆရာဆုိေပမင့္ အထင္မေသးေလနဲ႔။ ေႃမြကိုက္ကုမွာေတာ့ အႏွီဆရာေတြကို ယွဥ္ႏိုင္တဲ့လူ ခပ္ရွားရွား။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေမေမရဲ႕ ဇာတိရြာက ဆရာနက္ေက်ာ္ဆိုတာ ေႃမြနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ထန္းလံုးေလာက္ႀကီးတဲ့ ေႃမြကိုက္ရင္ေတာင္ အဖတ္တင္ေအာင္ ကုႏုိင္သဗ်ား။ တစ္ခါသားမွာ လယ္သမားတစ္ေယာက္ကို ပိုးထိလိုက္တာ ဖေနာင့္ေၾကာ ( ပထမေၾကာ )ကို အားပါးတရ တြယ္ထည့္လိုက္တာမို႔ ေသြးခ်င္းခ်င္းနီေအာင္ စီးက်ေနေပမင့္ ဆရာနက္ေက်ာ္ကုလိုက္တာ တစ္ညအိပ္ၿပီး ေနာက္ရက္မွာ လူေကာင္းပကတိ ျဖစ္ပါေလေရာ။ သူ႔နည္းက ဆန္းေတာ့ ခပ္ဆန္းဆန္းရယ္။ ေႃမြကိုက္တဲ့လူနာကို ေရမေသာက္ခုိင္းဘဲ ရင္ပူတိုင္း အုန္းရည္ခ်ည္း လွိမ့္တိုက္တာကိုး။ သူ႕ေဆးကလည္း အေတာ္ပူဟန္တူပါရဲ႕။ သူ႕စကားနားေထာင္ၿပီး တစ္ရက္နဲ႔ တစ္ည ေရမေသာက္ဘဲ ေနရင္ေတာ့ ကိုက္သမွ် အကုန္ရွင္တာခ်ည့္။ အႏွီေလာက္ ေက်းဇူးႀကီးေပမင့္ ေဆးဖိုး၀ါးခရယ္လို႔ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မရွိေပါင္။ အညာထံုးစံ ေျပာင္းဖူးဖက္ေဆးလိပ္ကေလး တစ္တြဲေလာက္နဲ႔ ကန္ေတာ့လိုက္ရင္ကို ေက်နပ္ၿပီးသား။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ M.B,B.S ႀကီးေတြနဲ႔မ်ား ကြာခ်က္။

 တိုင္းရင္းေဆးဆရာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စကားစပ္မိလို႔ ေျပာရရင္ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အေနာက္တိုင္းေဆးပညာေပတံနဲ႔ တိုင္းၾကည့္လို႔ မရတာေတြခ်ည့္ ေတြ႕ရမယ္ ထင္ရဲ႕။ ေမာင္ဟန္ၾကည္ ႏွစ္တန္းေက်ာင္းသားေလာက္အရြယ္က ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ ထံုးစံမပ်က္ အဘြားတို႔ရြာက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ သကၤန္းစည္းၿပီး စာ၀ါေလးဘာေလး လိုက္ရတာကိုး။ အႏွီရြာမွာက ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပြဲဆိုတာက တကယ့္အထင္ကရ။ ရဟန္းေရာလူပါ အေမွ်ာ္ႀကီးေမွ်ာ္ၾကရတဲ့ ပြဲႀကီး။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေညာင္ေရသြန္းပြဲမတိုင္ခင္ တစ္ပတ္ေလာက္မွာ ကိုရင္ဟန္ၾကည္ခမ်ာ ပေလာင္ရုပ္ေပါက္ၿပီး ပါးလုပ္ေရာင္ပါေလေရာ။ ပါးႏွစ္ဖက္လံုး ဖိုး၀ရုပ္လိုေဖာင္းကားၿပီး မ်က္လံုးပါပိတ္လုပိတ္ခင္ျဖစ္လာေတာ့ ဖိုးလွခ်င္ ကိုရင္ဟန္ၾကည္ မ်က္လံုးျပဴးၿပီေပါ့ေလ။ အႏွီေတာ့ ၿမဳိ႕ေပၚက ဟိုေဆးခန္းေျပး၊ သည္ေဆးခန္းေျပးနဲ႔ ေလးငါးရက္လည္းၾကာေရာ ဖင္က်ိန္းတာကလြဲၿပီး ပေလာင္ရုပ္က မေပ်ာက္။ ေရသြန္းပြဲမတိုင္ခင္ တစ္ရက္အလိုမွာေတာ့ ကိုင္းမျဖစ္ဘူးဆိုၿပီး ရြာထဲက ဓားမန္းဆရာတစ္ေယာက္ဆီကို ေဆးလိပ္ေလးတစ္တြဲနဲ႔ ကယ္ပါယူပါ သြားလုပ္္ရေတာ့တာကိုး။ အႏွီဆရာကတစ္မ်ဳိး။ က်န္တဲ့ေရာဂါေတြ ဘာတစ္ခုမွ မကုႏိုင္ေပမယ့္ ပေလာင္ရုပ္ကိုေတာ့ အပီႏိုင္သဗ်ား။ ကိုရင္ဟန္ၾကည္ရဲ႕ ပါးေဖာင္းေဖာင္းႏွစ္ဖက္ကို သင္တုန္းဓားနဲ႔ စတိသေဘာျခစ္ျခစ္ၿပီး ဥဳံေတြ ေၾသာင္းေတြစံုေတာင္ မန္းမႈတ္ေပးလိုက္တာ တစ္ညအိပ္ၿပီး ေနာက္ရက္မနက္လည္းလင္းေရာ ပါးႏွစ္ဖက္စလံုး အေရခြံခြာခ်လိုက္သလို အေကာင္းပကတိျဖစ္ေနပါေလေရာ။

ေျပာရရင္ေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အညာသားဆိုတာ အႏွီတိုင္းရင္းေဆးဆရာေတြ အားကိုးနဲ႔ ေႃမြမေၾကာက္ ကင္းမေၾကာက္ ေနၾကထိုင္ၾကသူေတြခ်ည္းေပါ့။ ဇက္ေၾကာထိုး၊ ေခါင္းအံုၿပီး ကိုယ္လက္ မအီမသာျဖစ္ရင္ ေဆးဆရာအိမ္သြားၿပီး ႏွာကေလးတစ္တို႔ေလာက္ ရွဴလိုက္ရုံနဲ႔တင္ အိုေခမွာ စိုေျပေနေရာ။ “ ႏွာ ” လို႔ ၿပီးလြယ္ပိုင္လြယ္ေခၚၾကတဲ့ ႏွာရွဴေဆးကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိေသးတာရယ္။ တစ္ခါသားမွာ ေမာင္ဟန္ၾကည္ကေလး ေခါင္းကိုက္ေနလို႔ ေဆးဆရာအိမ္ခ်ီတက္သြားေတာ့ ေဆးဆရာက သူ႕သားေတာ္ေမာင္ကို အိမ္အေပၚထပ္ကေန ႏွာတစ္မ်ဳိးယူလာဖို႔ လွမ္းမွာပါေလေရာ။ သူ႔သားေတာ္ေမာင္ ယူလာတဲ့ ႏွာရွဴေဆးအမႈန္႔ေတြကို ေမာင္ဟန္ၾကည္လက္၀ါးထဲ ထည့္ေပးၿပီး အဘထေၾကာ္ျငာထဲကလို ခပ္ျပင္းျပင္းသာ ရွဴထည့္လိုက္လို႔ ညႊန္ၾကားခ်က္ေပးေတာ့ ေမာင္ဟန္ၾကည္လည္း ရွဴးခနဲျမည္ေအာင္ တစ္ခ်က္တည္း အသားကုန္ရွဴထည့္လိုက္တာ “ ေအာင္မေလးဗ် ” လို႔ တစ္ခ်က္ပဲ ေအာ္ႏိုင္ၿပီး ထိုင္ေနတဲ့ ျမင္းခံု ( အကာမပါ၊ လက္တန္းမရွိတဲ့ ေျခေလးေခ်ာင္းတပ္ ခံုတန္းရွည္ )ေပၚကေန ေနာက္ကိုပက္လက္လန္က်သြားပါေလေရာ။ ေသာက္က်ဳိးနည္း ျပင္းလိုက္တဲ့ ႏွာ။ ႏွာေခါင္းထဲမွာ အပ္နဲ႔ဆြေနသလားေအာက္ေမ႔ရသကိုး။ ႏွာရည္ေတြ တေတြေတြစီးက်ၿပီး မသက္မသာခံစားေနရတဲ့ ေမာင္ဟန္ၾကည္ ေျမႀကီးေပၚမွာ ေလးဘက္ေထာက္ေနတာကိုျမင္မွ ေဆးဆရာလည္း မ်က္လံုးျပဴးမ်က္ဆံျပဳးနဲ႔ သူ႕ႏွာဗူးကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ၿပီး မ်က္လံုးျပဴးသြားပါေလေရာ။ မျပဴးေနရိုးလား။ သားေတာ္ေမာင္ယူလာတဲ့ ႏွာက အျပင္းတကာ့ အျပင္းဆံုးႏွာျဖစ္ေနတာကိုး။ အႏွီေတာ့မွ ေမာင္ဟန္ၾကည္လည္း ႏွာဆိုသည္မွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေပ၏ ဆိုတဲ့ နီတိကို ႏွာေခါင္းနဲ႔ ရင္းၿပီး ရင္ထဲအထိေရာက္သြားတာ သည္ေန႔အထိ။

ေဆးဆရာေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အညာသားေတြရဲ႕ အျဖစ္သနစ္ေတြကလည္း စံုပါ့ဗ်ား။ ႀကံဳတုန္း ဆက္ေျပာလိုက္ဦးမွ။ တစ္ညသားမွာ ေမေမ့ရြာက မိန္းမတစ္ေယာက္ သူ႕အခါလည္သားကေလးက ညႀကီးသန္းေခါင္မွာ တၿဗဲၿဗဲထငိုတယ္ဆိုကိုး။ အေမလုပ္တဲ့လူက ေမွာင္ႀကီးမည္းမည္းမွာ အႏွီးထုပ္ကို ဆြဲယူၿပီး ကေလးကို ႏုိ႔တိုက္ေတာ့ ကေလးက မစို႔ဘူးတဲ့ဗ်ား။ အႏွီမွာတင္ ပ်ာယာခတ္သြားတဲ့ ကေလးအေမလည္း အိပ္ရာကေန ရုပ္ခနဲထၿပီး ေဆးဆရာအိမ္ဘက္ကို သုတ္ေခ်တင္ပါေလေရာ။ ေဆးဆရာအိမ္ေရာက္ေတာ့ ေဆးဆရာ ဆရာက်ားကို ငိုႀကီးခ်က္မနဲ႔ ႏႈိးၿပီး သူ႕ကေလးက တစ္ငိုတည္းငိုေနေပမယ့္ ႏုိ႕မစို႔တဲ့အေၾကာင္းေျပာသတဲ့။ စဥ္းစားရၾကပ္သြားတဲ့ ဆရာက်ားလည္း အႏီွးထုပ္ကို အသာလွပ္ၾကည့္လိုက္ၿပီး “ ဟဲ့ မသာမရယ္ နင့္ကေလးကို ေခါင္းကေနႏို႔မတိုက္ဘဲ ဖင္ကေန ႏို႔တိုက္မွေတာ့ ကေလးက ဘယ္လိုလုပ္စို႔မလဲဟဲ့ ” လို႔ ေငါက္ေတာ့မွ ကေလးအေမလည္း ရွက္ကိုးရွက္ကန္းနဲ႔ ျပန္ေျပးပါေလေရာတဲ့။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အညာသားမ်ား တစ္ခုခု ျဖစ္လိုက္ပဟဲ့ဆိုရင္ ရာဇ၀င္ကိုတြင္ေရာ။      ။

ဒုတိယပိုင္း ဆက္ပါဦးမယ္ . . .


ေတာင္းပန္ျခင္း . . .
စာေမးပြဲရက္ နီးလာတာနဲ႔အမွ် တပည့္ေတြအတြက္ ျပင္ဆင္ေပးစရာေတြနဲ႔ အလုပ္မ်ားေနရတဲ့ၾကားမွာ ရွိစုမဲ့စု ကြန္ပ်ဴတာေတြအကုန္ အင္တာနက္ျပႆနာေပၚေနတာမို႔ သည္ရက္ပတ္ေတြအတြင္းမွာ မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ ဘေလာ့ေတြဆီကို အေရာက္အေပါက္နည္းေနတာကို အႏူးအညြတ္ေတာင္းပန္ပါရေစ။ အခ်ိန္ရရင္ရသလို စာေႁကြးေတြ လိုက္ဆပ္ဖို႔လည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားေပမယ့္ အခုထိ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ေသးတာကိုလည္း ၀ႏၵာမိပါ။ “ ေပါက္ႀကီး ” အခန္းဆက္ေတြကို ေရးထားၿပီးေပမယ့္ စိတ္တိုင္းမက်ေသးတာေၾကာင့္ ဆက္မတင္ျဖစ္ေသးတာကိုလည္း ခြင့္လႊတ္ၾကပါဦး။ ဘေလာ့ဂါေတြရဲ႕ ဘေလာ့ပို႔စ္ေတြဆီ အရင္ကေလာက္ မေရာက္ႏိုင္၊ မေရာက္အားေပမယ့္ စိတ္ကေတာ့ အၿမဲေရာက္ျဖစ္ေနသလို ဘေလာ့ဂါေတြအားလံုးကိုလည္း ေလးေလးစားစား၊ ခင္ခင္မင္မင္နဲ႔ ထာ၀စဥ္ သတိတရရွိေနပါေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းၿပီး ေျပာပါရေစဗ်ား . . . ။             ။

ႀကဳိက္ရင္ေပါ့ေလ . . .