သမိုင္းဦးဘံုေျမေခတ္၊ ေက်ာက္ေခတ္၊ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္၊ ယမ္းမႈန္႔ေခတ္၊
ဘာေခတ္ ညာေခတ္ေတြ တစ္ေခတ္ၿပီးတစ္ေခတ္ ျဖတ္သန္းလာလိုက္တာ ေလာေလာဆယ္ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ရပ္တည္ရွင္သန္ေနတဲ႔
ေခတ္ႀကီးကိုေတာ့ ပညာေခတ္ ( Knowledge age ) လို႔ ပညာရွင္ေတြက သတ္မွတ္ထားၾကပါသတဲ့။ ေက်ာက္ေခတ္တုန္းကေတာ့
ေက်ာက္လက္နက္ေကာင္းေတြ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ လူစု၊ အားခြန္ဗလ ေကာင္းတဲ့လူစုလက္မွာ ပါ၀ါရွိခဲ့ေပမယ့္
ပညာေခတ္မွာ ပညာရွင္ေတြလက္ထဲကို ပါ၀ါေရႊ႕ေျပာင္းလာတယ္ဆိုတာ ပို႔စ္တစ္ခုမွာ ဦးဟန္ၾကည္
ေရးျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။
ပညာေခတ္ႀကီးမွာ ေရႊျပည္သားေတြအားလံုးလိုလို ပညာေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္
လုိက္ခ်က္ကေတာ့ ေျပာမယံု၊ ႀကံဳဖူးမွပဲ သိၾကေတာ့မွာပါပဲ။ ဘယ္ဂ်ာနယ္ကိုေကာက္လွန္လွန္
ပညာေရး၀န္ေဆာင္မႈေၾကာ္ျငာေတြမွ မျမင္ခ်င့္အဆံုး။ ဆယ္တန္းေအာင္ရင္ ေဆးေက်ာင္းတက္မယ္၊
စက္မႈတကၠသုိလ္တက္မယ္ေလာက္ပဲ စိတ္ကူးခဲ့ၿပီး ဆရာ၀န္လုပ္ဖို႔၊ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ဖို႔ေလာက္ပဲ
ရည္မွန္းႏုိင္ခဲ့တဲ့ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ေခတ္နဲ႔လည္း အကြာႀကီးကြာခဲ့ၿပီေပါ့ေလ။ ကေလးေပါက္စအရြယ္ကတည္းက
ILBC တို႔ ELA တို႔မွာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ ပညာေတြ အၿပဳိင္အဆိုင္ သင္ယူၾကၿပီး GCE – O Level
ၿပီးတာနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားမွာ ပညာသင္ယူဖို႔ဆိုတာ ဒီဘက္ေခတ္ကေလးေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားလာတဲ့
ေ၀ါဟာရသစ္တစ္ခု ျဖစ္ေနပါေရာလား။ ထို႔နည္းတူပဲ မိဘေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာလည္း တို႔သားကို
ဘယ္ႏုိင္ငံ၊ ဘယ္တကၠသိုလ္မွာ ထားတယ္ဆိုတာ ေမာ္ဒန္ႃကြားလံုးတစ္ခုျဖစ္လာျပန္ပါေပါ့။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္က
လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံတကာပညာေတြ အၿပဳိင္အဆိုင္ သင္ယူၾက၊ အားတက္သေရာႀကဳိးစားၾကတာေတြျမင္ရေတာ့
ဦးဟန္ၾကည္ခမ်ာ ၀မ္းသာ၀မ္းနည္းကို ျဖစ္လို႔။
အႏွီလိုေျပာျပန္ေတာ့ ဆရာ့ႏွယ္ ကေလးေတြ ႏိုင္ငံတကာပညာေကာင္းေတြ သင္ယူၾကတာ
၀မ္းသာတယ္ဆိုဟုတ္ေသးရဲ႕ ဘယ့္ႏွာျဖစ္လို႔ ၀မ္းနည္းတာႀကီးက ပါလာရျပန္တာလည္းလို႔ ေမးျပန္ရင္လည္း
ေမးစရာပါ့ေလ။ ေၾသာ္ . . . ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ အညြန္႔အဖူးေလးေတြ တကယ့္ပညာေကာင္းေတြ
သင္ယူခြင့္ရၾကတာ ဘယ္၀မ္းမသာဘဲ ေနလိမ့္တုန္းဗ်ာ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ႏိုင္ငံတကာပညာေရးကို
ျမည္းစမ္းခြင့္၊ ႏိုင္ငံတကာကလူေတြနဲ႔ ရင္ေဘာင္တမ္းၿပီး ႀကဳိးစားျပခြင့္ တစ္ပြဲတစ္လမ္းေလာက္ေတာ့
ရခ်င္ေသးတာပဲ။ ၀မ္းနည္းရျခင္းကေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာ အဆင့္မီပညာေရးမ်ဳိး မေပးႏိုင္ေသးတာေၾကာင့္
ကိုယ့္ျပည္က ကေလးေတြ၊ လူႀကီးေတြ ျပည္ပမွာ ေငြေၾကးေပါင္းမ်ားစြာ ေသာက္ေသာက္လဲ အကုန္ခံၿပီး
ပညာသင္ယူေနၾကတာ ေတြးမိလို႔ပါ့။ အႏွီလို သြားသင္ေနၾကရေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္က ရသင့္ရထိုက္တဲ့
ပညာေရး၀န္ေဆာင္ခေတြကို ျပည္ပႏိုင္ငံေတြက ရကုန္ၾကတာေတြလည္း ေတြးမိၿပီး ႏွေျမာမိတာေၾကာင့္လည္း
၀မ္းသာစိတ္ထဲမွာ ၀မ္းနည္းစိတ္ကေလး စြက္သြားရတယ္ ဆိုၾကပါစို႔။
ဒီေန႔ေခတ္စားေနတဲ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကလည္း ေရာင္းလို႔ရတာ အကုန္ေရာင္းဆိုတဲ့
မူေပၚမွာ အေျခခံျပန္တာေၾကာင့္ ပညာေရးဆိုတာလည္း အရင္ေခတ္ကလို လူမႈေရးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ လူမႈစီးပြားေရးပံုစံျဖစ္လာပါေလရဲ႕။
၀ယ္သူရွိရာ ေရာင္းသူလာဆိုတဲ့ ေခတ္သစ္ပံုစံအတိုင္း အင္တိုက္အားတိုက္ ေရာင္းလိုက္ၾကတာ
အခုဆိုရင္ ရန္ကုန္တို႔ မႏၲေလးတို႔မွာ ႏိုင္ငံျခားတကၠသိုလ္ေတြက ေက်ာင္းခြဲေတြေတာင္ အၿပဳိင္းအရိုင္း
ဖြင့္ကုန္ၾကပါေရာလား။ ေျပာရရင္ေတာ့ ကိုယ့္ဆီကေငြေတြကို လာလာႀကံဳးသြားၾကေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေတြကို
ၾကည့္ရင္း ကိုယ့္ကေလးေတြ ပညာေကာင္းေတြသင္ၾကရတာကို မုဒိတာပြားရင္း၊ ႏိုင္ငံတကာတန္း၀င္ပညာေရး၀န္ေဆာင္မႈေတြ
ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာ ျပည္တြင္းကပညာရွင္ေတြနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားေတြ
ကိုယ့္ဆီမွာ ပညာလာသင္ၾကရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိမ့္မလဲဆိုတဲ့ ႀကိတ္မႏိုင္ခဲမရ အေတြးႀကီးေတြနဲ႔
ေပ်ာ္ေမာႀကီးေမာရေပါင္းလည္း မနည္းေပါင္။ လြန္ခဲ့တဲ့ေခတ္ေတြတုန္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ
ႏိုင္ငံျခားသားေတြေတာင္ လာၿပီးပညာသင္ယူခဲ့ၾကတဲ့ သာဓကေတြကလည္း ဦးဟန္ၾကည္ကို မီးထိုးေပးျပန္သကိုး။
အႏွီလို ပညာမွပညာ၊ ပညာသည္ေငြဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးေတြနဲ႔ ပညာေခတ္မွာ
ႀကဳိးစားပမ္းစား ပညာေတြသင္ယူလိုက္ၾကတာ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ပညာတတ္ဆိုတဲ့
လူေတြမွ ဒုနဲ႔ေဒးျဖစ္လာပါေရာလား။ ခက္တာက ကိုယ့္ဆီမွာက စာတတ္နဲ႔ ပညာတတ္က ကြဲမွမကြဲၾကဘဲကိုး။
လူတစ္ေယာက္ ဘြဲ႕ရတယ္၊ အတန္းပညာရွိတယ္ဆိုရင္ပဲ ပညာတတ္စာရင္း ေကာက္သြင္းလိုက္ၾကတာခ်ည္းပါ့။
ဦးဟန္ၾကည္ကေတာ့ စာနဲ႔ပညာကို တစ္က႑စီခြဲထားခ်င္တဲ့လူမို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ပညာတတ္ေတြ
ဒုနဲ႔ေဒးလို႔ မေျပာဘဲ ပညာတတ္ဆိုတဲ့လူေတြလို႔ပဲ ခပ္ဖံုးဖံုးေလး ေျပာလိုက္တာပါ့ဗ်ာ။ အႏွီလို
ေျပာလိုက္ေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္တစ္ေယာက္ ဘြဲ႕ရေတြကို တြယ္လွေခ်လားလို႔လည္း မထင္လိုက္နဲ႔ဦး။
ျမင္ေန၊ ေတြ႕ေနရတာေတြက ေျပာစရာ ျဖစ္ေနျပန္ေတာ့လည္း မေျပာဘဲဘယ္ေနႏိုင္လိမ့္တုန္း။
လြန္ခဲ့တဲ့လပိုင္းက မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားစပ္မိလို႔ မၾကား၀ံ့မနာသာတစ္ခု
ၾကားခဲ့ရသဗ်ား။ အေမ့ဆီမွာ ရစရာရွိတဲ့ အေႁကြးကို သမီးျဖစ္သူက သူ႕ေယာက်္ားကိုလႊတ္ၿပီး
အေတာင္းခုိင္းပါသတဲ့။ အေႁကြးမေပးနိုင္ရင္ အဘြားႀကီးကို ရိုက္ပစ္ခဲ့လို႔လည္း သမီးျဖစ္သူက
ေယာက်္ားကို မွာလႊတ္လိုက္ပါေသးသတဲ့။ သားမက္လုပ္တဲ့လူရမ္းကားကလည္း ေယာကၡမကို ရိုက္ရုံႏွက္ရုံတင္အားမရဘဲ
( နားနဲ႔မနာ ဖ၀ါးနဲ႔ နာၾကေပေရာ့ ) မုဒိန္းပါ က်င့္ခဲ့ပါေလေရာ။ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္အေမျဖစ္သူခမ်ာ
သားမက္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ကို သက္ဆိုင္ရာအသိေပးၿပီး တိုင္ခ်င္ေပမယ့္ သားမက္ေထာင္က်သြားရင္ သမီးဒုကၡေရာက္မွာ
စိုးရွာလြန္းလို႔ မတိုင္ရက္ျပန္ဘူး။ သားမက္ရဲ႕လုပ္ရပ္ကို သမီးသိေအာင္ ေျပာျပန္ရင္လည္း
ျပႆနာေတြႀကီးလာမွာ စိုးတာေၾကာင့္ ေျပာမထြက္ရွာဘဲ သူအင္မတန္မွ ယံုၾကည္ရတဲ့ မိတ္ေဆြဆီမွာ
သူ႕ဒဏ္ရာေတြျပၿပီး ငိုရွာတာကိုး။ မိတ္ေဆြျဖစ္သူကလည္း သမီးလုပ္တဲ့လူရဲ႕ ယုတ္ညံ့တဲ့လုပ္ရပ္ကို
မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္လြန္းလို႔ ဦးဟန္ၾကည္ကို ေဖာက္သည္ခ်ရင္းက “ ဆရာရယ္ သူ႕သမီးက ေရွ႕ေနမဆရာရဲ႕
. . . ကိုယ္တိုင္ ပညာတတ္ျဖစ္ေနၿပီး ဒီေလာက္ယုတ္မာတာ စဥ္းစားလို႔ေတာင္ မရဘူး ” ဆိုတဲ့
စကားထြက္လာပါေလေရာ။
အႏွီမွာတင္ စာတတ္နဲ႔ ပညာတတ္ကိစၥ ေခါင္းထဲမွာ အျမစ္တြယ္ေအာင္ စဥ္းစားခန္း၀င္ေနမိခဲ့တဲ့
ဦးဟန္ၾကည္က “ ဟ . . . ေရွ႕ေနျဖစ္တာကို ပညာတတ္လို႔ ယူဆရင္ မွားေတာ့မေပါ့ . . . သူေရွ႕ေနျဖစ္တယ္ဆိုတာ
စာက်က္ႏုိင္လို႔ ျဖစ္တာပဲ . . . ပညာဆိုတာ အမွားအမွန္ကို
ပိုင္းျခားေ၀ဖန္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ကို ေခၚသဗ် . . . အမွန္ကိုသိၿပီး မွန္တဲ့အတိုင္း က်င့္ႏိုင္ႀကံႏိုင္မွ
ပညာတတ္လို႔ ေခၚရမွာေပါ့ . . . ဆရာ၀န္ျဖစ္တိုင္း၊
ေရွ႕ေနျဖစ္တိုင္း ပညာတတ္ျဖစ္ၿပီလို႔ခ်ည္း ဇြတ္ဆြဲၿပီး သတ္မွတ္လို႔ ဘယ္ရမလဲ ” လို႔ ခပ္စပ္စပ္ကေလး
ေျပာထည့္လိုက္မိပါေရာ။ အိမ္ျပန္ေရာက္လို႔ မဒမ္ၾကည္ကို ဒီျဖစ္စဥ္အေၾကာင္း ေဖာက္သည္ခ်မိျပန္ေတာ့လည္း
“ ပညာတတ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ” ဆိုတဲ့ စကားကို မဒမ္ၾကည္ဆီမွာ ၾကားရျပန္ပါေရာဗ်ဳိ႕။ ကိုင္း
. . . ဦးဟန္ၾကည္တို႔ဆီမွာ ပညာတတ္ျဖစ္ဖို႔မ်ား ဘယ္ေလာက္လြယ္လိုက္သလဲလို႔။ စာအုပ္ကေလးေရွ႕ခ်ၿပီး
စာပံုမွန္က်က္၊ တကၠသိုလ္ေလး မျဖစ္ညစ္က်ယ္တက္၊ အခ်ိန္တန္ရင္ဘဲြ႕ရ၊ ကိုင္း . . . ပညာတတ္ျဖစ္ၿပီတဲ့ဗ်ာ။
ဘယ္ေလာက္နိပ္သလဲ။
ဦးဟန္ၾကည္ဖတ္ဖူးတဲ့ ျမန္မာအဘိဓာန္ထဲမွာေတာ့ ပညာဆိုတာ ပါဠိသက္စကားလံုးျဖစ္ၿပီးေတာ့
“ ခြဲျခားသိျမင္ႏိုင္ေသာ အသိဉာဏ္ ” ကိုေခၚပါသတဲ့။
ခြဲျခားသိျမင္ႏိုင္ေသာ အသိတရားနဲ႔ယွဥ္တဲ့ အတတ္ပညာကိုလည္း ဆိုပါသတဲ့။ အမ်ဳိးသားပညာ၀န္ဦဖိုးက်ား
ေရးထားခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ ရာဇ၀င္ဖတ္စာရဲ႕ စကားခ်ီးမွာ “ ပညာဆိုသည္မွာ လိုအပ္သည့္အတိုင္းယူရေသာ္ (က) လက္ရုံးရည္ (ခ) ပညာရည္ (ဂ)
ႏွလံုးရည္ ဤသံုးပါးျပည့္စံုျခင္းကို ဆိုရေပသည္ ” လို႔
ဆိုထားပါေရာလား။ အႏွီေတာ့ ဆိုခဲ့တဲ့ အခ်က္သံုးပါးလံုးနဲ႔ ျပည့္စံုကံုလံုတဲ့လူကိုမွ
ပညာတတ္လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ေပးရရင္ မသင့္ေတာ္ေပဘူးလားဗ်ာ။ အႏွီအထဲမွာပဲ “ ႏွလံုးရည္ဆိုသည္မွာ အက်င့္စာရိတၱ၊ စိတ္ေနစိတ္ထား ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္ျခင္းကို
ဆိုလိုသည္။ မတရားမႈ၊ မေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကို မလိုလား ရြံရွာျခင္း၊ ေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကို
လိုလားႏွစ္သက္ျခင္း၊ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ ၀တၱရားေက်ပြန္ျခင္း၊ မိမိႏွင့္တကြ သူတပါးအက်ဳိးေက်းဇူးယုတ္မႈကို
မျပဳလိုမူ၍ အက်ဳိးေက်းဇူကိုသာ ျပဳလိုျခင္း၊ ႏွလံုးသား ယဥ္ေက်း၍ ေမတၱာစိတ္မ်ားႏွင့္
ျပည့္စံုျခင္း၊ ရဲရင့္စိတ္၊ စြန္႔စားစိတ္၊ ဇြဲေကာင္းေသာ စိတ္မ်ား ျပည့္စံုျခင္းတို႔ကို
ဆိုလိုသည္ ” လို႔လည္း အက်ယ္ဖြင့္ထားပါေသးသဗ်ား။ ကိုင္း
. . . အႏွီေတာ့ အေမကိုဒုကၡေပးတဲ့ အထက္မ ေရွ႕ေနမဆိုတာကို ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ပညာတတ္စာရင္း
သြင္းသင့္မသြင္းသင့္ စဥ္းစားစရာေတာင္ မလိုေတာ့ဘူးထင္ရဲ႕။
ဖတ္မိသမွ် စာေပအေထာက္အထားေတြအတိုင္းဆိုရင္ ပညာတတ္လို႔ဆိုရင္ စာေပေရာ၊
စာရိတၱပါ ျပည့္စံုရမယ္လို႔ ဆိုထားတာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ ပညာတတ္ေတြမ်ားတဲ့တိုင္းျပည္ဟာ ႀကီးပြားခ်မ္းသာတယ္ဆိုေပမယ့္
တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ကို ဘြဲ႕ရ၊ ဘြဲ႕လြန္ပုဂၢဳိလ္ထူေပါင္း ေသာင္းသိန္းခ်ီၿပီး ေမြးထုတ္ေပးေနတဲ့
ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေရႊျပည္ႀကီး ဘာေၾကာင့္မ်ား ဖြတ္ေၾကာျပာစု ျဖစ္ေနရတယ္ဆုိတာလည္း စဥ္းစားလို႔
ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။ ကိုင္းဗ်ာ ပို႔မယ့္ပို႔လည္း ကူးတို႔အထိ ပို႔ၾကစို႔ရဲ႕။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔
ေရႊျပည္ႀကီးမွာ အရာရိွ၊ အရာခံ၊ ၀န္ထမ္းေတြ အားလံုးနီးပါးဆိုတာ ဘြဲ႕တစ္ခုခုေတာ့ ရၿပီးသားေတြခ်ည္းပါ့။
လယ္သမားေတြကို ေပးရမယ့္ ဓာတ္ေျမၾသဇာကို ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ ေရာင္းစားတဲ့ စိုက္ပ်ဳိးေရးဦးစီးမွဴး၊
ယူနီဆက္ဖ္က လွဴတဲ့ေသြးလြန္တုပ္ေကြးကာကြယ္ေရး ေဆးျခင္ေထာင္ကို ေရာင္းစားတဲ့ ၿမဳိ႕နယ္ဆရာ၀န္ႀကီး၊
ႏုိင္ငံေတာ္က လမ္းခင္းဖို႔ ခ်ေပးလိုက္တဲ့ ဘတ္ဂ်က္ကို သူ႕အိမ္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ သံုးလိုက္တဲ့
စည္ပင္ဦးစီးမွဴး၊ ခရီးသည္တိုင္းကို မွတ္ပံုတင္ မပါရင္ ၁၀၀၀၊ ပါရင္ ၅၀၀ ေတာင္း၊ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံမွာ
အလုပ္လုပ္ၿပီးျပန္လာတဲ့ သူမ်ားသားပ်ဳိသမီးပ်ဳိေလးေတြကို စစ္ေဆးဖို႔အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔
ဆြဲထားၿပီး မတရားက်င့္လႊတ္တဲ့ လ၀က၊ ဟိုတစ္ေန႔က ဘေလာ့တစ္ခုမွာ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ေက်ာင္းသားကို
အေျခာက္ဇာတ္သြင္းတဲ့ က်ဴရွင္ဆရာေတြဆိုတာ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနလဲ
စဥ္းစားၾကပါဦး။ ဒါေတြကို ပညာတတ္စာရင္းထဲသြင္းၿပီး က်ဳပ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ ပညာတတ္ေတြမ်ားပါလွ်က္နဲ႔
ဘာျဖစ္လိုမ်ား မြဲလို႔ေကာင္းေနဘာလိမ့္ဆိုတာ ေစ့ေစ့ေတြးရင္း ေရးေရးေတာ့ ေပၚႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။
ဒီလိုလူစားေတြကို ပညာတတ္စာရင္းထဲ ထည့္ခ်င္ၾကရင္ေတာ့လည္း ထည့္လိုက္ၾကေပေရာ့။ အႏွီလိုသာျဖင့္
ဦးဟန္ၾကည္ကေတာ့ ပညာတတ္မျဖစ္ဖို႔ဘဲ ႀကဳိးစားရေပခ်ိမ့္။
ေရွးပညာရွိေတြကေတာ့ ဆုိထားပါသဗ်ား။ “ ပညာတန္ေဆာင္၊ ဉာဏ္အေရာင္ကား၊ မိုက္ေမွာင္ေဖ်ာက္ပယ္၊ ခ်မ္းသာႁကြယ္၏ ” တဲ့။ အႏွီေတာ့ ျပည္တြင္းဘြဲ႕၊ ျပည္ပဘြဲ႕ေတြ တစ္သီတစ္တန္းႀကီးရၾကတဲ့
အမည္ခံပညာတတ္ပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြ ေပါခ်င္တိုင္းေပါၿပီး ေမွာင္ခ်င္တိုင္းေမွာင္၊ မြဲခ်င္တိုင္းမြဲေနတဲ့
ဦးဟန္ၾကည္တို႔ေရႊျပည္ႀကီး ဆင္းရဲတြင္းနက္ေနရတာဟာ စာတတ္ေတြမ်ားၿပီး၊ ပညာတတ္စစ္စစ္ေတြ
နည္းေနေသးလို႔လို႔ပဲ ေကာက္ခ်က္ခ်မိပါရဲ႕။ ဒီပို႔စ္ေရးဖို႔ ကိုးကားစရာေတြ ဖတ္ေနရင္းက
ပညာတတ္ေတြမ်ားႏိုင္သမွ် မ်ားေအာင္ေမြးထုတ္ေပးဖို႔လည္း အားသန္လိုက္မိပါေသးသဗ်ား။ ဒါေပမယ့္
ေျပာမယ့္သာေျပာရတယ္ ဦးဟန္ၾကည္ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ပညာတတ္ျဖစ္ဖို႔အေရး အႀကိတ္အနယ္ႀကဳိးစားေနရတာကလား။ ။
21 comments:
ဖတ္ရင္း ဖတ္ရင္းနဲ႕ ပါးစပ္ၾကီး ဟ ဟ လာလိုက္တာ ျပီးခါနီးေတာ့ ပိတ္လို႕ေတာင္ မရေတာ့ဘူး ဆရာဟန္ရယ္... ျပီးေတာ့မွ ဟင္း...ဆိုျပီး သက္ျပင္းၾကီး ခ်လုိက္မိတယ္... ပညာ့အလင္းေရာင္ ဘ၀တန္ေဆာင္ ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ့အျမင္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ျခင္းစီကို ဆိုလိုတယ္ မထင္မိဘူး... လူတုိင္းလူတုိင္းနဲ႕ သက္ဆုိင္တယ္လို႕ ျမင္မိတယ္... ကြန္ယက္အဖြဲ႕အစည္းနဲ႕ ေနၾကတဲ့ လူသားေတြအတြက္ ပညာ ဆိုတဲ့အရာဟာ အေကာင္း နဲ႕ အဆိုး၊ အမွန္နဲ႕ အမွားကို ခြဲျခားျပႏုိင္တဲ့ ၀ိဇၨာအသိကို ေပးေလးေတာ့ ငါးခံုးမေတြမ်ားလာရင္ ဒီေလွဟာ မပုပ္ခံႏိုင္ရိုးလား... ေနာ့...
ဒီေရွ့ေနမက သူ႔အမႈသည္ေတြကုိ ဘယ္လုိ ဆက္ဆံမယ္မွန္း မသိဘူး။ မိခင္အရင္းအေပၚမွာေတာင္ အခုလုိ အက်င့္ယုတ္ရဲတယ္။
မေနာက္လုိက္ မုိက္ဖက္ပါ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ က်ားေနာက္လုိက္ မုိက္ဖက္ပါ ျဖစ္သြားေလေရာ့သလား မသိ။ သူ႔ေယာက်္ားကလဲ ဒါမ်ိဳးဆုိရင္ေတာ့ နားေထာင္ၿပီးသား ျဖစ္မယ္။ ဟုတ္တာ ခုိင္းရင္ေတာ့ အေၾကာင္းျပ ျငင္းေနေလာက္တယ္။
တျပည္လုံးကုိ ရီဆုိင္ကယ္ လုပ္လုိက္မွဘဲ အဆင္ေျပေတာ့မယ္ထင္ပါ့။
ကၽြန္မက ကၽြန္မ အေမကို သိပ္ခ်စ္ေတာ႔ ဒီသမီးမ်ိဳးရဲ႕လုပ္ရပ္ကို ေတြးၾကည္႔လို႔ေတာင္ မရဘူး။ တကယ္႔ကို စိတ္ပ်က္စရာပါပဲ။ အတန္းစာေတြ မိုးပ်ံေအာင္တတ္တိုင္းလည္း ပညာတတ္မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ သိပ္ကိုမွန္တယ္။အနီေရာင္နဲ႔ ေဖာ္ျပထားတဲ႔စာေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္သားသြားပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင္႔
ျမတ္ပန္းႏြယ္
ဆရာေရ ဖတ္ရတာ ဗဟုသုတလဲရ...ေဒါသလဲျဖစ္ရ
အသံုးမက်တဲ့ ပညာတတ္ေရွ့ေနမ ေယာကၡမဆိုတာ အေမလို႔သေဘာမထားပဲ ယုတ္မာတဲ့ ပညာတတ္မရဲ့လင္
ျဖတ္စားလာဒ္စား ပညာတတ္၀န္ထမ္းေတြ အစရွိသူတို႔ကို
ဘာအတြက္ ပညာသင္မွန္းမသိေတာ့ပါဘူး။ စာေကာင္းေပေကာင္းေတြေရးတဲ့ ဆရာ့ကိုလဲ ေလးစားျပီးရင္း ေလးစားမိပါတယ္ ။
အေပၚကလူေတြေျပာတာနဲ႔ကုိယ္ေျပာဖုိ႔စကားေတာင္မက်န္ေတာ႔ပါဘူးဆရာေရ
လုံး၀ကုိ အသိတရားေခါင္းပါးတဲ႔အမ်ဳိးသမီးပါပဲေနာ္
ဒီလိုမ်ိဳးစာေတြကို လူအနည္းငယ္သာရွိတဲ့ သည္နယ္ပါယ္မွာေတြ႔ရတာ သိပ္ႏွေမ်ာဖို႔ ေကာင္းတယ္ ဆရာ....
ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးရွိ ငါးဆယ္ ရာခုိင္းႏွဳန္းေသာအေရအတြက္က သည္လိုအသိေတြလိုအပ္ေနတာအမွန္ပါ
ပညာ ဆိုတာဘာလဲလို႔ လိုက္ေမးၾကည့္ပါလား
အျမီးအေပါက္တည့္ေအာင္ ေျဖႏိုင္တဲ့လူက အေတာ္ရွားေနတာေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္ ဆရာ
ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ဒီပိုစ့္ေလးကို မဂၢဇင္းတိုက္ကိုပို႔ပါလား ဆရာ...
အက်ိဳးရွိေစခ်င္လို႕ပါ။
ဆရာေရးသြားရအရမ္းသေဘာက်တယ္ရွင္..
ေလာကမွာပညာတတ္တိုင္းအသိဥာဏ္မရွိဘူးဆိုတာမွန္လိုက္တာရွင္...
ဒီစနစ္ေပ်ာက္ဖို႔ ဟိုး ေအာက္ေၿခကေန အေပၚဆံုးထိ ေၿမလွန္ပစ္မွ ရေတာ့မယ္.. အထူးသၿဖင့္ ဒီမ်ိဳးဆက္ေပါ့ ဆရာဟန္.. ဒီမ်ိဳးဆက္မွာ မၿဖစ္နိုင္ေတာ့ဘူး..စံၿပအေနနဲ႔ ေသဒဏ္ေတြဘာေတြ -ေပးလိုက္ရင္ေတာ့ ေၾကာက္ၿပီး တကယ္လုပ္ၾကမလား မသိဘူးဆရာ..
ဦးဟန္ၾကည္ေရ .. စာတစ္ပုဒ္လံုးအရမ္းေကာင္းတယ္။
"ပညာဆိုတာ အမွားအမွန္ကို ပိုင္းျခားေ၀ဖန္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ကို ေခၚသဗ် . . . အမွန္ကိုသိၿပီး မွန္တဲ့အတိုင္း က်င့္ႏိုင္ႀကံႏိုင္မွ ပညာတတ္လို႔ ေခၚရမွာေပါ့ . . . ဆရာ၀န္ျဖစ္တိုင္း၊ ေရွ႕ေနျဖစ္တိုင္း ပညာတတ္ျဖစ္ၿပီလို႔ခ်ည္း ဇြတ္ဆြဲၿပီး သတ္မွတ္လို႔ ဘယ္ရမလဲ ” လို႔ ခပ္စပ္စပ္ကေလး ေျပာထည့္လိုက္မိပါေရာ။ " စာသားကုိ အႏွစ္ျခိဳက္ဆံုးပဲ။
ျမန္မာျပည္မွာက ဘြဲ႔႔ရပညာမတတ္ေတြေကာ၊ ဘြဲ႔မရ ပညာမတတ္ေတြေကာ သိပ္္ေပါတယ္။ ေနာက္ဆိုရင္ ပညာတတ္ျဖစ္ၿပီးေတာ႔လို႔ မေျပာပဲ ပညာေတြ အမ်ားႀကီးသင္ထားၿပီးေတာ႔လို႔ ေျပာင္းသံုးေတာ႔မယ္လို႔ စဥ္းစားမိတယ္။ ဒီပုိ႔စ္ကုိ အရမ္းႏွစ္သက္ေၾကာင္း ထပ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။
အီေဖကုိယ္႔ ကြန္မန္႔ဘယ္ေပ်ာက္သြားပါလိမ္႔ ...
တစ္ခ်ိဳ႕ပညာတတ္ေတြက အသိဥာဏ္ မရင္႔သန္ေတြ ပညာတတ္ေတြေပါျပီး ဆင္းရဲေနတဲ႔ ႏိုင္ငံဆိုတာ တကယ္ကိုမွန္ပါတယ္။
ပညာတတ္ျပီး ပညာနဲ႔ထိုက္ထိုက္တန္တန္ အလုပ္ေတြကလည္း ရွားပါး..
ပညာတတ္သူတစ္ခ်ဳိ႕က်ေတာ႕လည္း အသိဥာဏ္က မရင္႕သန္..
ဆိုေတာ႔ စာတတ္တဲ႔သူေတြဘဲ မ်ားေနတာပါဘဲဆရာေရ..
ကိုယ္တိုင္လည္း စာတတ္တဲ႔သူဘဲ ျဖစ္ေနေသးတယ္ထင္တယ္လို႕ ေတြးမိရပါေသးတယ္။
အီေဖကိုယ့္ကြန္မန္႔က စပမ္းထဲ၀င္သြားတာျဖစ္ရမယ္...ျပန္ရွာၿပီး တင္လိုက္ပါ့မဗ်ား...
ဆရာၾကည္။
ေခါင္းစဥ္ေလးျမင္ကတည္းက စိတ္ဝင္စားသြားတယ္။
ဒီလို ဗဟုသုတ စာေပမ်ား လူတိုင္းဖတ္သင့္ပါတယ္။
သိသင့္တာေပါ့။
အားေပးေနပါတယ္။
ရိုေသစြာျဖင့္
အလြမ္းျမိဳ႕
ေရွ႕ေနမရဲ႕ျဖစ္ရပ္ကို ဖတ္ၿပီးေတာ့ ႀကက္သီးေမြးညင္း ထသြားတယ္ဆရာေရ။ ပန္းရနံ႔ေျပာသလုိပဲ က်ားေနာက္လုိက္ မုိက္ဘက္ပါ ျဖစ္ေနတယ္။ မိုက္လုိက္တဲ့ သမီးပါလား။
'စာတတ္နဲ႔ပညာတတ္' အေၾကာင္းကို ဖတ္ရတာ ဗဟုသုတေတြ အမ်ားႀကီးရလိုက္သလို ဒီကေန႔တီတင့္ တင္လိုက္တဲ့ 'အႏိႈင္းမဲ့ေမတၱာ' ပို႔စ္ေလးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနတဲ့ သမီးမိုက္ သားမက္မိုက္ တို႔ရဲ႕လုပ္ရပ္ကို ေတြးရင္း ဝဋ္ႀကီးလြန္းတဲ့ မိခင္ျဖစ္သူကိုစာနာ သနားမိတယ္ ဦးဟန္ၾကည္ရယ္။
က်န္းမာေရးအတြက္ စိတ္ပူေပးလို႔ ေက်းဇူးပါေနာ္။
အသက္ႀကီးလာသူေတြ အလုပ္မရွိရင္ ေခ်ာ္လဲတဲ့ အလုပ္ပဲ လုပ္တယ္ဆိုတာ အခုေတာ့ လက္ေတြ႔ျဖစ္ေနၿပီ း))
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
let me share, thank so much .
တစ္ကယ္ကို ထိထိမိမိပဲဆရာ.... ဒီလိုစာမ်ိဳး အားလံုး ဖတ္မိေစခ်င္ေတာ့တယ္.....
ၾကားရခ်က္ကေတာ့ ရင္နင့္စရာေပါ့။ ေခတ္သစ္အဇာတသတ္ေတြလည္း မ်ားမွမ်ား။ လူေတြက ေယာက်ား္ေလးဆိုးတာသာျမင္ဖူးၾကတာ။ ဒီေတာ့ ေခတ္သစ္အဇာတသတ္လို႕ တင္စားၾကတာ။ အမွန္က မိန္းကေလးေတြလည္း ဆိုးလာၿပီဆို ေယာက်္ားေလးလက္ေႁမွာက္ရတယ္။ ပညာတတ္ၿပီး ပညာမတတ္တဲ့လူေတြလို႕ပဲ ဆိုရေလမလား။ စာတတ္ၿပီး ပညာမတတ္တဲ့လူေတြလို႕ပဲ ဆိုရေတာ့မလားမသိပါဘူး ကိုဟန္ၾကည္ေရ။
အိမ္မက္တို႔လဲ ပညာတက္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဆိုတဲ့ စကားကို ေျပာေနက်လိုျဖစ္ေနတာ..ခုေတာ့ သတိထားၿပီးခြဲျခားရမယ္..စာသာတက္ၿပီး ပညာမတက္တဲ့ လူစားေတြအေၾကာင္း ေသခ်ာ ေရးျပ ခြဲျခားျပ ထားတဲ့ အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဦးဟန္ၾကည္..
ဒီဖက္ေခတ္မွာ ဘြဲ ့ရေတြသာမ်ားတာ တကယ္ ပညာမတတ္ပါဘူး ၾဆာဟန္ေရ..ပညာေရးစနစ္ကလည္း ၾကက္တူေရြးႏႈတ္တိုက္စနစ္၊ ဘြဲ ့ရၿပီးေတာ့လည္း သင္ၾကားတတ္ေၿမာက္ထားတဲ့ ပညာနဲ ့ လုပ္ကိုင္ဖို ့ အခြင့္အေရးက မရိွ..ဟူး...ေမာတယ္...
ဆရာေရ
တစ္ျခားေသာ အသိဥာဏ္ ၾကြယ္ဝေစမယ့္ ေဆာင္းပါးမ်ိဳးေတြ ဖတ္ခ်င္ပါေသးတယ္
ဦးထိပ္ပန္ဆင္လ်က္
Post a Comment