Wednesday, 23 February 2011

ဂဠဳန္ဆားခ်က္ျခင္း . . .

ဒီရက္ပတ္အတြင္း စာေရးဖို႔စိတ္ကူးအျပည့္ရွိေပမယ့္ 
အခ်ိန္အားမရေအာင္ အလုပ္မ်ားလြန္းတာေၾကာင့္ စာမေရးျဖစ္ပါ။ အတန္းတင္စာေမးပြဲႀကီးေျဖဖို႔ကလည္း ၁၀ရက္ပဲ လိုေတာ့တာမို႔ ေက်ာင္းသားေရာ၊ ဆရာပါ မနားမေန အာရုံစိုက္ေနရခ်ိန္ျဖစ္တာေၾကာင့္လည္း ပါပါတယ္။ ကိုယ္တို႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ ပညာေရးစံနစ္အရ အေျခခံပညာအထက္တန္းအဆင့္ အခုအေခၚ 
Grade 11 အဆင့္စာေမးပြဲဟာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀လမ္းေၾကာင္းကို အဆံုးအျဖတ္ေပးမယ့္ အေရးအႀကီးဆံုးအရာ ျဖစ္တာေၾကာင့္လည္း အနာဂတ္အတြက္ ဒီကာလဟာ မေပါ့ဆသင့္တဲ့ ကာလျဖစ္တယ္လို႔ဆိုရင္လည္း မမွားပါ။

http://www.irrawaddymedia.com/bur/images/stories/High%20School%20Exam%201.jpg 
ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ ထြက္ခဲ့မွ၊ မိဘဆရာ ဘ၀င္က်...

ဒီေလာက္အေရးႀကီးတဲ့ကာလျဖစ္ေပမယ့္ 
ကေလးေတြဆိုတာ မိဘနဲ႔ဆရာက ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ အုပ္ထိမ္းမႈ၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြ လုပ္မေပးရင္ မျမင္ရေသးတဲ့ အနာဂတ္ကို ေခါင္းထဲၾကာၾကာသြင္းေလ့ မရွိၾကတာေၾကာင့္ ဆရာေတြခမ်ာ ဒီရပ္ပတ္ေတြမွာ ကေလးေတြကို ပိုးေမြးသလို ဂရုတစိုက္နဲ႔ ေမြးၾကရရွာပါတယ္။ ကိုယ္တို႔ေခတ္ကေတာ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္အတြက္ ေလလြင့္ပ်က္စီးစရာ ေနရာနဲ႔ အေထာက္အကူပစၥည္းသိပ္မရွိခဲ့တာမို႔ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္အတြက္ ပညာေရးကိုပဲ အျပည့္အ၀ အာရုံစိုက္ဖို႔ဆိုတာ သိပ္မခဲယဥ္းတဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အပန္းေျဖစရာ၊ စိတ္ထြက္ေပါက္ေပးစရာေတြ မႈိလိုေပါက္ေနတဲ့ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ အေပ်ာ္အပါးမက္တဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ သဘာ၀အတိုင္း ပညာေရးကို အာရုံစိုက္မႈ က်ဆင္းလာသလို အေပ်ာ္အပါးနဲ႔ေတြ႕ရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းဖို႔လည္း အင္မတန္မွ ခက္ခဲလာပါေတာ့တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေခတ္ဆိုတာ ေရွ႕ကိုသာခ်ီတက္ရမွာ သဘာ၀မို႔ တိုးတက္မႈကို အျပစ္တင္ေနမယ့္အစား ကေလးေတြကို ေခတ္နဲ႔အညီထိန္းသိမ္းႏိုင္ေအာင္ပဲ အေလးထားၿပီး ႀကိဳးစားရမွာပါ။ ဆရာေမာင္မိုးသူေျပာတဲ့စကားလို ေခတ္မီမီကမၻာၾကည့္ၾကည့္ျမင္မွပဲ ကေလးေတြရဲ႕ဘ၀ လွပပါလိမ့္မယ္။

http://4.bp.blogspot.com/_A59OnwjMMGE/TSTJeQ6Q79I/AAAAAAAAIf8/o2_J6KROf8w/s1600/800px-mandalay_med_school1.jpg 
ဆရာ၀န္ျဖစ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳးစားမည္...

ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ ကိုယ့္လက္ထဲမွာဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္တဲ့ ဦးဟန္ၾကည္တစ္ေယာက္ ေက်ာင္းသားေတြအေၾကာင္းကိုပဲ အခ်ိန္ျပည့္ေခါင္းထဲထည့္လို႔ အေကာင္းဆံုးႀကဳိးစားေနရင္း ဘယ္သေကာင့္သားကျမန္မာမႈျပဳၿပီး ျမန္မာဇာတ္သြင္းလိုက္မွန္းမသိတဲ့ ခ်စ္သူမ်ားေန႔ တစ္ျဖစ္လဲ St.Valentine's day ကိုပါေမ့သြားတာေၾကာင့္ အိမ္သူသက္ထားဇနီးမယားရဲ႕ အၿငဳိျငင္ကိုပါ ခံလိုက္ရတဲ့အထိပါ။ အိမ္ရွင္မဆိုတာ ဘ၀ခရီးကို ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ မခြဲမခြာသြားၾကမယ့္သူေတြျဖစ္တာမို႔ ခဏတာစိတ္ဆိုး၊ စိတ္ေကာက္တာဟာ စိတ္ဆင္းရဲစရာေကာင္းမွန္း ေကာင္းေကာင္းသိထားေပမယ့္ တစ္ႏွစ္တာပဲေတြ႕ႀကံဳရမယ့္ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာပဲျဖစ္ျဖစ္ မထိခိုက္ေရးကိုပဲ ဦးစားေပးခဲ့ရပါရဲ႕။ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားအတြက္နဲ႔ အိမ္ရွင္မအတြက္တို႔ ထိပ္တိုက္ဆံုရင္ ကေလးေတြကိုပဲ ဦးစားေပးရင္း အိမ္ရွင္မကို မ်က္ႏွာခ်ဳိ မၾကာခဏေသြးရတာကို ေမာင္မင္းႀကီးသား၊ မယ္မင္းႀကီးမေလးမ်ား သိေတာ္မူၾကၿပီး စြမ္းစြမ္းတမန္ႀကဳိးစားေတာ္မူၾကရင္ေတာ့လည္း အတိုင္းထက္အလြန္ပါ။

ဒါေပမယ့္ လူငယ္ဆိုတာ လူငယ္ပဲျဖစ္တာမို႔ 
ေနၿမဲတိုင္းေန၊ ေလၿမဲတိုင္းေလေနၾကတဲ့  သေကာင့္သားေလးေတြက ရွိေနဆဲပါ။
ဘယ္လိုေနေန၊ ဘာေတြပဲလုပ္လုပ္ ကိုယ့္ေက်ာင္းသားေတြကို ျမင့္ႏိုင္သမွ်အျမင့္ဆံုးအထိ ႃမွင့္တင္ေပးဖို႔ဆိုတာ ကိုယ္တို႔ဆရာေတြရဲ႕ အလုပ္ျဖစ္တာမို႔ ကိုယ္ကေတာ့ သူတို႔ကိုစာက်က္ခိုင္းမေနေတာ့ဘဲ ကိုယ္တုိင္ပဲ ေရွ႕ကေန ဦးေဆာင္ၿပီး က်က္ေပးလိုက္ပါတယ္။ သူတို႔စာဖတ္ဖို႔ပ်င္းေနရင္ ကိုယ္ကပဲ၀ိုင္းဖတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တြက္စာေတြကိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္လုပ္မွရမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ ေမာင္ပ်င္း၊ မပ်င္းေလးေတြအတြက္ သင္ပုန္းေပၚမွာ တြက္ၿပၿပီးရင္ ဖ်က္ပစ္လိုက္ၿပီး ျပန္တြက္ခိုင္းယူရပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းဟာ ႏိုင္ငံတကာပညာေရးစံခ်ိန္အရ သင္ၾကားမႈနည္းစံနစ္ေတြထဲမွာ အညံ့ဖ်င္းဆံုးျဖစ္တဲ့ Spoon feeding education, Parrot learning education ျဖစ္မွန္း သိေပမယ့္ ကိုယ့္ေက်ာင္းသားေတြကို How ထက္္ Why ကို ပိုၿပီးအေလးအနက္ထားေအာင္၊ ဆက္စပ္ေတြးေခၚတတ္ေအာင္၊ ျဖန္႔ေတြးတတ္ေအာင္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႀကိဳးစားေပးခဲ့ၿပီး အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ဒီကာလမွာေတာ့ စာအုပ္ေဟာင္းႀကီးကို ဖုန္ခါၿပီးျပန္ကိုင္ရသလို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ဆရာ့ဆရာမ်ားသံုးခဲ့ၾကတဲ့ သင္ၾကားမႈနည္းစံနစ္ေဟာင္းႀကီးကိုပဲ မခ်စ္ေသာ္လည္းေအာင့္ခါနမ္းရေပမယ့္ ရင္ထဲမွာေတာ့ နည္းနည္းမွ ဘ၀င္မက်မိတာအမွန္ပါ။

ဒါေပမယ့္ 
ဘ၀င္က်ျခင္းမက်ျခင္းထက္ ကိုယ့္ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ ေအာင္ျမင္မႈကိုပဲ ေရွးရႈရမယ့္ တာ၀န္ရွိသူျဖစ္တာမို႔ ဘာဘာညာညာမေတြးအားေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းသားေတြ အရုိးစြဲေနတဲ့သင္ၾကားမႈ နည္းစံနစ္မွတပါး ဒီအခ်ိန္မွာ က်န္တာအားကိုးရာမရွိေတာ့ပါ။ ေခတ္မီသင္ၾကားမႈနည္းစံနစ္ေတြကို ေလ့လာလိုက္စားၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ေပမယ့္ ဒီနည္းစံနစ္ေတြဟာ ပင္ကိုခံယူလိုစိတ္ေကာင္းရွိတဲ့ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ပဲ အဆင္ေျပတာကို အေတြ႕အႀကံဳကေပးတဲ့ အသိေၾကာင့္ သိၿပီးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဦးဟန္ၾကည္တစ္ေယာက္ေတာ့ တစ္ေနကုန္တစ္ေနခမ္း အသံျပာေအာင္ စာ၀ိုင္းက်က္လိုက္၊ ေျခေထာက္ေတြ ေသြးေတာင့္မတတ္ သင္ပုန္းေရွ႕မွာ တြက္ျပလိုက္၊ ေက်ာင္းသားေတြၾကားကို ႁကြက္တတ္မတတ္လွည့္ပတ္ၾကည့္ရင္း တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ ရွင္းျပလိုက္နဲ႔ မၾကာမီလာေတာ့မယ့္ တကၠသိုလ္၀င္တန္းစာေမးပြဲႀကီးကို ႀကိဳဆိုဖို႔ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ အင္တိုက္အားတိုက္လံုးပန္းေနရပါေၾကာင္း။   ။

စာႁကြင္း။     ။ 
ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြကို 
ထူးခၽြန္ေအာင္ပံ့ပိုးႏိုင္ဖို႔ ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ ပညာေရးနည္းစံနစ္၊ နည္းဗ်ဴဟာနဲ႔ ေက်ာင္းသားစိတ္ပညာကအစ နားလည္တတ္ကၽြမ္းထားဖို႔ လိုအပ္တာကို ေကာင္းေကာင္းသိေပမယ့္ ကိုယ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ ပညာေရးဘာသာရပ္ကို ေလ့လာဖို႔ ရည္ညႊန္းစာအုပ္နည္းပါးတဲ့အျပင္ လူတစ္ေယက္ကို ဘြဲ႕တစ္ခုသာယူႏိုင္တဲ့ စံနစ္ျဖစ္တာမို႔ ပညာေရးတကၠသိုလ္ကိုလည္း မသြားႏိုင္ေတာ့တာေၾကာင့္ အြန္လိုင္းေပၚက ပညာေရးဆိုဒ္ေတြကိုပဲ ဦးဟန္ၾကည္ အားကိုးေနရပါတယ္။ ပညာေရးပါရဂူေတြေရးထားတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြဖတ္ရင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုတိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနေပမယ့္ အားမရႏိုင္တာေၾကာင့္ အြန္လိုင္းကေန ပညာေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ဒီပလိုမာတစ္ခု ထပ္ယူဖို႔ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာေတာ့ အခက္အခဲေတြ တစ္ပံုတပင္ရွိေနပါေတာ့တယ္။

ၿမဳိ႕မဟုတ္၊ ေတာမဟုတ္ေဒသက ဦးဟန္ၾကည္မွာ သူမ်ားတကာေတြလို Credit Card ေတြလည္းမရွိ၊ ႏိုင္ငံံျခားဘဏ္မွာ အေကာင့္လည္းမရွိတာေၾကာင့္ အခေပးရတဲ့့ ဒီပလိုမာေတြကို ယူဖို႔ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခမဲ့အြန္လိုင္းဒီပလိုမာကိုသာ အားကိုးရေတာ့မွာမို႔ ေမႊေႏွာက္ရွာေဖြေနခဲ့တာ အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေပမယ့္ ဘယ္တကၠသို္လ္မွာ ဘယ္လိုသင္ယူရမယ္ဆိုတာ အခုထိေကာင္းေကာင္း သေဘာမေပါက္ႏိုင္ပါ။

ႏိုင္ငံတကာထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ဖို႔အတြက္မဟုတ္ပဲ ကိုယ့္တိုင္းျပည္က ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကို
တိုးတက္တဲ့နည္းစံနစ္ေတြနဲ႔ သင္ၾကားေပးႏိုင္ဖို႔ကိုသာ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ထားတာမို႔ ဒီပလိုမာဆိုတာထက္ စံနစ္တက် ပို႔ခ်ေပးမယ့္ အြန္လိုင္းပညာေရးကို ဘယ္ကရႏိုင္မယ္ဆိုတာ သိရရင္ကေလးေတြအတြက္ အင္မတန္အက်ဳိးမ်ားမယ့္ ကိစၥျဖစ္တာမို႔ နားလည္တတ္ကၽြမ္းသူမ်ားက လမ္းညႊန္ေပးၾကဖို႔ မတတ္သာတဲ့အဆံုး ေရွ႕မ်က္ႏွာ ေနာက္ထားလို႔ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္။     ။
 

No comments:

ႀကဳိက္ရင္ေပါ့ေလ . . .