ရက္ကိုလစား၊
လကိုႏွစ္စားၿပီး
ျပကၡဒိန္ေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေျပာင္းခ်ိတ္ရင္းနဲ႔ပဲ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ ပညာေရးလုပ္သားလုပ္သက္ကေလး ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေတာင္ အေတာ္စြန္းလာပါပေကာလား။
ျပကၡဒိန္ေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေျပာင္းခ်ိတ္ရင္းနဲ႔ပဲ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ ပညာေရးလုပ္သားလုပ္သက္ကေလး ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေတာင္ အေတာ္စြန္းလာပါပေကာလား။
သည္ေလာက၊ သည္ကေလး၊ သည္မိဘေတြနဲ႔ လံုးလည္ခ်ာလည္လိုက္ၿပီး
နိစၥဓူ၀ ျဖတ္သန္းကုန္လြန္ေနရင္း လူမႈေရးေမ့၊ ႏိုင္ငံေရးေမ့၊ လူမ်ဳိးေရးေမ့နဲ႔ အေမ့ေကာင္းႀကီးေမ့ေနလိုက္တာ
ကိုယ့္ေခါင္းေပၚမွာ ဆံပင္အနက္ေတြ မရွိသေလာက္ရွားေနတာကိုေတာင္ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ေနာက္ေစ့ေရွ႕မွာမွန္တစ္ခ်ပ္ေထာင္ၿပီး
မ်က္ႏွာမူထားတဲ့မွန္တစ္ခ်ပ္ထဲကေန စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ၾကည့္မိေတာ့မွပဲ သတိထားမိေတာ့တဲ့အထိ။
ဖတ္သမွ်စာဆိုတာကလည္း ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္စာတမ္း၊ ေလ့လာသမွ်ပညာကလည္း ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ပညာ၊
ေခါင္းထဲမွာထည့္ထားတဲ့အေတြးကလည္း ပညာေရးဆိုင္ရာအေတြးအေခၚေတြ၊ မက္လိုက္တဲ့အိပ္မက္ကလည္း
ပညာေရးအိပ္မက္ေတြခ်ည္းပဲဆိုေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္ခမ်ာ ပညာေရးကလြဲလို႔ က်န္တဲ့ေနရာေတြမွာ နလပိန္းတံုး
ျဖစ္မွန္းမသိကို ျဖစ္ပါေလေရာ။ တတ္ႏိုင္ဘူး ငုပ္မိသဲတိုင္၊ တက္ႏုိင္ဖ်ားေရာက္လို႔ ဆိုရိုးကလည္း
အရွိသားမဟုတ္လား။ သဲတိုင္ေအာင္ငုပ္ဆိုလို႔ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ငုပ္ခ်က္ကေတာ့ ပညာေရးဘ၀အစမွာ
စားစရာမရွိလို႔ ထမင္းႏွစ္ရက္ငတ္ၿပီး လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ေရေသာက္ဗိုက္ေမွာက္ေနရတဲ့အထိ။
သို႔ေပမင့္ အခုအခ်ိန္အထိ အဖ်ားမေရာက္ေသးတာကေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္ မတက္ႏိုင္လို႔လုိ႔ပဲ ေျပာရမွာပါ့ေလ။
သိုေပမင့္
ဦးဟန္ၾကည္ ဂဏန္းမ်ဳိးကလည္း အဖ်ားေရာက္ျခင္း၊ မေရာက္ျခင္းကို ေခါင္းထဲထည့္တဲ့လူမွ မဟုတ္ဘဲ။
ကိုယ္စြမ္းသေလာက္၊ ကိုယ္တတ္သေလာက္ကိုယ္လုပ္ေနရရင္ ေက်နပ္တဲ့လူစား။
ကိုယ္မွန္တယ္ထင္တာကိုယ္လုပ္ ပတ္၀န္းက်င္ကို အေရးမလုပ္တဲ့လူစား။
အႏွီေတာ့လည္း ကိုယ့္တရားကိုယ္ စီရင္ၿပီး ကိုယ့္ကေလးေတြနဲ႔ကိုယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနရတာကိုက
ေလာကစည္းစိမ္ျဖစ္ၿပီးသား။ အႏွီ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ ကေလးေတြဆိုတာကလည္း အမ်ားအျမင္မွာ လူဆိုး၊
လူသြမ္း၊ လူသရမ္းကေလးေတြက ခပ္မ်ားမ်ား။ မိဘမ်ားကလည္း လူဆိုးထိန္းဦးဟန္ၾကည္ကို အေတာ္အထင္ႀကီးၾကဟန္တူပါရဲ႕။
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ လာအပ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ မိဘလုပ္တဲ့လူက “ ဆရာ…ကၽြန္မသားသမီးကို ရိုက္သာရိုက္ဆရာ…မက်ဳိးမကန္းရင္ၿပီးတာပဲ…ဒီေကာင္ေတြက
အႏွီလို ရိုက္ေပးမွ မွတ္တာ… ” လို႔ကို အင္တိုက္အားတိုက္ ေျပာေတာ့တာကိုး။ ဘယ့္ႏွာ သည္လူေတြ
ခက္လည္းခက္ပါရဲ႕။ သူရို႕က ဆရာဆိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ကို ေၾကးစားလူမိုက္မ်ား ထင္ေနေရာ့သလား
မသိေပါင္ဗ်ာ။ ဦးဟန္ၾကည္ စိတ္ေကာင္း၀င္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ၿပံဳးေနလိုက္ေပမယ့္ ႏွာတင္းေနတဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးနဲ႔
ဆံုလို႔ကေတာ့ “ ဟ…ခင္ဗ်ားတို႔က က်ဳပ္ကို လူမိုက္ငွားတာလား…မပူနဲ႔ လိုအပ္ရင္ ဆံုးမမယ္…အလကားသက္သက္
ရိုက္ေနရေအာင္ကေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္ လူမိုက္မဟုတ္လို႔ သည္းခံေပေရာ့… ” လို႔ ဘုႏွိပ္မိပါေလေရာ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆိုးလွ ရမ္းလွပါတယ္ဆိုတဲ့ သူရို႕သားသမီးေတြဟာ ဦးဟန္ၾကည္ဆီမွာေတာ့ လိမၼာလိုက္၊ ယဥ္ေက်းလိုက္ၾကတာမ်ား သူရို႕မိဘကို ျပန္ေျပာရင္ ခမ်ာမ်ားမွာ သူရို႕သားသမီးအေၾကာင္းၾကားရတာေတာင္ သူရို႕နားကို သူရို႕မယံုတဲ့အထိ။ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ေျပာစရာ။ ကိုယ့္ကေလးေတြကလည္း အိမ္မွာလည္းဆိုး၊ လမ္းမွာလည္း တစ္စက္ကေလးမွ မေကာင္းၾကတာေလးေတြခ်ည္း။ အႏွီေတာ့ တစ္ခ်ဳိ႕မိဘေတြက ဦးဟန္ၾကည္ကိုေမးပါသဗ်ား။ သူရို႕ကေလးေတြက သူရို႕ဆီမွာ ဘာေၾကာင့္ဆိုးၿပီး ဆရာ့ဆီမွာ ဘာေၾကာင့္လိမၼာၾကသလဲေပါ့။ ဦးဟန္ၾကည္ကေတာ့ “ ဟ…ခင္ဗ်ားတို႔က သူရို႕ကို လူဆိုးလို႔ သတ္မွတ္ထားတာကိုး…အႏွီေတာ့ ဆိုးျပမွာေပါ့…က်ဳပ္ဆီမွာ သူရို႕ကို လူလိမၼာလို႔ သတ္မွတ္ထားေတာ့ လိမၼာၾကတာ မဆန္းေပါင္ဗ်ာ ” လို႔ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးေျဖတာပါပဲ။ သို႔ေပမင့္ သည္ဘက္နယ္ သည္ဘက္ေဒသက မိဘဆိုတာကလည္း ေငြကလြဲၿပီး က်န္တဲ့အေၾကာင္း ေခါင္းထဲမသြင္းတာမ်ားေလေတာ့ ကေလးစိတ္ပညာေတြ၊ လူမႈေရးသိပၸံေတြ ဘယ္သိလိမ့္တုန္း။ အႏွီေတာ့လည္း ဦးဟန္ၾကည္ေျပာသမွ်ကို နားလည္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ေခါင္းေလးတညိတ္ညိတ္နဲ႔ အသာျပန္လစ္သြားၾကတာေတြခ်ည္း။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆိုးလွ ရမ္းလွပါတယ္ဆိုတဲ့ သူရို႕သားသမီးေတြဟာ ဦးဟန္ၾကည္ဆီမွာေတာ့ လိမၼာလိုက္၊ ယဥ္ေက်းလိုက္ၾကတာမ်ား သူရို႕မိဘကို ျပန္ေျပာရင္ ခမ်ာမ်ားမွာ သူရို႕သားသမီးအေၾကာင္းၾကားရတာေတာင္ သူရို႕နားကို သူရို႕မယံုတဲ့အထိ။ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ေျပာစရာ။ ကိုယ့္ကေလးေတြကလည္း အိမ္မွာလည္းဆိုး၊ လမ္းမွာလည္း တစ္စက္ကေလးမွ မေကာင္းၾကတာေလးေတြခ်ည္း။ အႏွီေတာ့ တစ္ခ်ဳိ႕မိဘေတြက ဦးဟန္ၾကည္ကိုေမးပါသဗ်ား။ သူရို႕ကေလးေတြက သူရို႕ဆီမွာ ဘာေၾကာင့္ဆိုးၿပီး ဆရာ့ဆီမွာ ဘာေၾကာင့္လိမၼာၾကသလဲေပါ့။ ဦးဟန္ၾကည္ကေတာ့ “ ဟ…ခင္ဗ်ားတို႔က သူရို႕ကို လူဆိုးလို႔ သတ္မွတ္ထားတာကိုး…အႏွီေတာ့ ဆိုးျပမွာေပါ့…က်ဳပ္ဆီမွာ သူရို႕ကို လူလိမၼာလို႔ သတ္မွတ္ထားေတာ့ လိမၼာၾကတာ မဆန္းေပါင္ဗ်ာ ” လို႔ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးေျဖတာပါပဲ။ သို႔ေပမင့္ သည္ဘက္နယ္ သည္ဘက္ေဒသက မိဘဆိုတာကလည္း ေငြကလြဲၿပီး က်န္တဲ့အေၾကာင္း ေခါင္းထဲမသြင္းတာမ်ားေလေတာ့ ကေလးစိတ္ပညာေတြ၊ လူမႈေရးသိပၸံေတြ ဘယ္သိလိမ့္တုန္း။ အႏွီေတာ့လည္း ဦးဟန္ၾကည္ေျပာသမွ်ကို နားလည္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ေခါင္းေလးတညိတ္ညိတ္နဲ႔ အသာျပန္လစ္သြားၾကတာေတြခ်ည္း။
စဥ္းစားၾကည့္ေလ။
ဦးဟန္ၾကည္ေတြးသလို လူၿပိန္းေတြးပဲေတြး။ လူဆိုတာ ကိုယ့္ကို ေကာင္းတယ္လို႔သတ္မွတ္တဲ့လူေရွ႕မွာပဲ
ေကာင္းျပခ်င္မွာေပါ့။ ကိုယ္ဘာလုပ္လုပ္ အဆိုးခ်ည္းျမင္ေနတဲ့လူေရွ႕မွာ ဘယ္လိုလုပ္ေကာင္းျပခ်င္မွာလဲ။
ဟာကြာ…သည္လူႀကီးေရွ႕မွာ ဘာပဲလုပ္လုပ္ တစ္ကြက္မွအေကာင္းမျမင္ဘဲ ငါလုပ္ခ်င္ရာလုပ္တာပဲေအးပါတယ္လို႔
ေသာက္ညင္ကတ္ကတ္နဲ႔ ရွိရင္းစြဲထက္ေတာင္ ပိုၿပီးဆိုးျပခ်င္ၾကေသးတာ သဘာ၀။ “ ခႏိုးခနဲ႔၊
ဆိုကဲ့ရဲ႕လည္း၊ မဖဲ့မေစာင္း၊ ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္းကို၊ စိတ္ေကာင္းနဲ႔ယွဥ္၊ ေရွးရႈႏွင္ေလာ့
” ဆိုတဲ့ မဃေဒ၀လာ အမွာစကားဆိုတာ အေျပာလြယ္သေလာက္ အင္မတန္မွ အလုပ္ခက္တာကလား။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔လို
အထိုက္အေလ်ာက္ စာေလးေပေလး မေတာက္တေခါက္ ဖတ္ထားတဲ့လူေတာင္ ကိုယ့္ကိုယ္မဲ့ျပရင္ ျပန္ၿပံဳးျပဖို႔ထက္
ျပန္မဲ့မျပျဖစ္ေအာင္ အႀကိတ္အနယ္ ႀကဳိးစားေနရတာ ကိုယ္တိုင္သိ။ အႏွီေတာ့ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ
လူျဖစ္လာၾကတဲ့ စာသင္သားအရြယ္ လူမမယ္ေလးေတြကို္ ဘယ္သို႔ဘယ္ပံု ဆက္ဆံေပးရမယ္ဆိုတာ အသိသာခ်ည္း။
ဦးဟန္ၾကည္ဆိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ကလည္း ပတ္၀န္းက်င္စကားကို နားအယားခံၿပီး ေခါင္းထဲအ၀င္မခံတဲ့လူစားျဖစ္ေနေတာ့
အဆင္ကိုေခ်ာလို႔။
ကေလးတစ္ေယာက္ လာအပ္လို႔ သူရို႕မိဘက သူရို႕ကေလး ဘယ္ေလာက္ဆိုးေၾကာင္း၊ ေတေၾကာင္း၊ ေလေၾကာင္း ေျပာရင္လည္း ေခါင္းထဲမထည့္။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ အႏွီကေလး ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ေသာင္းက်န္းေၾကာင္း သတင္းေတြကိုလည္း စိတ္မ၀င္စား။ ဘယ္ေလာက္ေတာ္ေၾကာင္း၊ လိမၼာေၾကာင္း ေျပာေနရင္လည္း ရင္မခုန္။ ဘယ္ကေလးကိုမဆို ျမင္ကတည္းက သဘာ၀အေျခအေန ( Natural state ) မွာ ထားလိုက္ၿပီးသား။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သည္ကေလးကို အရည္အေသြးျပဂရပ္မွာ “ သုညမွတ္ ” ေပၚတင္ထားလိုက္တဲ့သေဘာ။ သူရို႕ေလးေတြကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္၊ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ေျပာဆိုဆက္ဆံ၊ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ႀကဳိဆိုဖို႔ဆိုတာ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕အလုပ္။ သည္အလုပ္ကလည္း ထူးဆန္းတာမွမဟုတ္ဘဲ။ အထိုက္အေလ်ာက္ အသိပညာေလးရွိရင္ေတာင္ လူတစ္ဖက္သားကို ႀကီးငယ္မဟူ တန္ဖိုးထားၿပီး ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေခ်ေခ်ငံငံဆက္ဆံရမယ္ဆိုတာ သိၿပီးသားခ်ည္း။ အႏွီေတာ့ ကိုယ့္ရွိရင္းစြဲအက်င့္အတိုင္းပဲ သည္ကေလးကို ဆက္ဆံလိုက္ရုံ။ ကိုယ့္ဘက္က ေကာင္းႏိုင္သမွ်ေကာင္း၊ အႏွီအေပၚမွာ ကေလးရဲ႕တံု႔ျပန္မႈကို အကဲျဖတ္ၿပီး သူ႔ရဲ႕အရည္အေသြးျပဂရပ္မွာ အေပါင္းျပခ်င္ျပ၊ အႏုတ္တပ္ခ်င္တပ္။ အေပါင္းျပတယ္ဆိုရင္ မူလလမ္းစဥ္အတိုင္းဆက္သြား။ အႏုတ္တက္လာရင္ ဆရာ့ဘက္က လုိအပ္တာျပင္။ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းက ငွက္ေပ်ာသီးအခြံႏႊာတာထက္ေတာင္ လြယ္ေသး။
ကေလးတစ္ေယာက္ လာအပ္လို႔ သူရို႕မိဘက သူရို႕ကေလး ဘယ္ေလာက္ဆိုးေၾကာင္း၊ ေတေၾကာင္း၊ ေလေၾကာင္း ေျပာရင္လည္း ေခါင္းထဲမထည့္။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ အႏွီကေလး ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ေသာင္းက်န္းေၾကာင္း သတင္းေတြကိုလည္း စိတ္မ၀င္စား။ ဘယ္ေလာက္ေတာ္ေၾကာင္း၊ လိမၼာေၾကာင္း ေျပာေနရင္လည္း ရင္မခုန္။ ဘယ္ကေလးကိုမဆို ျမင္ကတည္းက သဘာ၀အေျခအေန ( Natural state ) မွာ ထားလိုက္ၿပီးသား။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သည္ကေလးကို အရည္အေသြးျပဂရပ္မွာ “ သုညမွတ္ ” ေပၚတင္ထားလိုက္တဲ့သေဘာ။ သူရို႕ေလးေတြကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္၊ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ေျပာဆိုဆက္ဆံ၊ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ႀကဳိဆိုဖို႔ဆိုတာ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕အလုပ္။ သည္အလုပ္ကလည္း ထူးဆန္းတာမွမဟုတ္ဘဲ။ အထိုက္အေလ်ာက္ အသိပညာေလးရွိရင္ေတာင္ လူတစ္ဖက္သားကို ႀကီးငယ္မဟူ တန္ဖိုးထားၿပီး ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေခ်ေခ်ငံငံဆက္ဆံရမယ္ဆိုတာ သိၿပီးသားခ်ည္း။ အႏွီေတာ့ ကိုယ့္ရွိရင္းစြဲအက်င့္အတိုင္းပဲ သည္ကေလးကို ဆက္ဆံလိုက္ရုံ။ ကိုယ့္ဘက္က ေကာင္းႏိုင္သမွ်ေကာင္း၊ အႏွီအေပၚမွာ ကေလးရဲ႕တံု႔ျပန္မႈကို အကဲျဖတ္ၿပီး သူ႔ရဲ႕အရည္အေသြးျပဂရပ္မွာ အေပါင္းျပခ်င္ျပ၊ အႏုတ္တပ္ခ်င္တပ္။ အေပါင္းျပတယ္ဆိုရင္ မူလလမ္းစဥ္အတိုင္းဆက္သြား။ အႏုတ္တက္လာရင္ ဆရာ့ဘက္က လုိအပ္တာျပင္။ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းက ငွက္ေပ်ာသီးအခြံႏႊာတာထက္ေတာင္ လြယ္ေသး။
ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕အေတြ႕အႀကံဳအရေျပာရရင္
သည္ဘက္ေခတ္ကေလးေတြဆိုတာ မိဘတို႔၊ ဆရာတို႔က ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ တန္ဖိုးထားၿပီး ဆက္ဆံေပးလိုက္ရုံနဲ႔တင္
ခမ်ာမ်ား ေပ်ာ္လြန္း၊ ၀မ္းသာလြန္းလို႔ လိမၼာႏိုင္သမွ် အစြမ္းကုန္ လိမၼာလိုက္ၾကတာမွ
အားနာစရာေတာင္ ေကာင္းေနပါေရာ။ ပုစၧာကေလးတစ္ပုဒ္ေလာက္ မွန္ေအာင္တြက္ႏိုင္လို႔ “ ဟ…ငါ့တပည့္
အေတာ္ဟုတ္လာၿပီပဲ ” လို႔ တစ္ခြန္းသာ ေျပာလိုက္။ ဘယ္ေလာက္ခက္တဲ့ပုစၧာမဆို မရမခ်င္း ဇြဲခတ္ၿပီး
တြက္ေတာ့တာကလား။ ေက်ာင္းကိုအၿမဲတမ္းေနာက္က်မွလာတတ္တဲ့ကေလးတစ္ေယာက္ တစ္ရက္ေလာက္ ေက်ာင္းခ်ိန္မီေအာင္ေရာက္လာရင္
လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ခ်ီးက်ဴးလိုက္။ သည္ကေလး ေနာက္ရက္ေတြမွာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေတာ့ ေက်ာင္းခ်ိန္မီေအာင္
ႀကဳိးစားေတာ့တာခ်ည္း။ လူပဲ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ အေကာင္းျမင္တဲ့လူေရွ႕မွာ ဘယ္သူက အဆိုးျဖစ္ခ်င္မွာလဲ
ဟုတ္ဘူးလား။ တကယ္ဆို ဦးဟန္ၾကည္တို႔ လုပ္ရမယ့္အလုပ္က သူ႔လုပ္ရပ္ေကာင္းကေလးေတြကို ေတြ႕ေအာင္ရွာၿပီး
ခ်ီးမြမ္းေပးရုံ။ စဥ္းစားၾကည့္ အလကားမတ္တင္းရတဲ့ ေလကေလးစိုက္ထုတ္လိုက္ရုံ၊ အၿပံဳးကေလးတစ္ပြင့္
ေပးလိုက္ရုံကေလးနဲ႔တင္ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀ ဘယ္ေလာက္အထိ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္ဆိုတာ။
အလကားမတ္တင္းရတဲ့ အၿပံဳးကေလးတစ္ပြင့္ ခ်ီက်ဴးစကားေလးတစ္လံုးေတာင္ မသဒၶါဘဲ မေပးခ်င္၊
မေပးႏိုင္ရင္ေတာ့လည္း မိဘမလုပ္၊ ဆရာမလုပ္ဘဲ ေနၾကတာ တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးရွိမယ္ထင္ပါရဲ႕။
ဦးဟန္ၾကည္တို႔တစ္ေတြ
သည္အသက္သည္အရြယ္ေရာက္လာၾကေပမယ့္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ေက်ာင္းသားအရြယ္၊ ေက်ာင္းသားဘ၀ကို
ျဖတ္သန္းဖူးၾကတဲ့လူေတြခ်ည္း။ ကိုယ္ေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက ကိုယ္ေလးစားတဲ့ဆရာေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြျပန္ျမင္ေယာင္ၾကည့္၊
သူရို႕လုပ္ရပ္ေတြျပန္စဥ္းစားၾကည့္။ ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ ကိုယ္ေလးစားတဲ့ ဆရာေတြအားလံုးဟာ
ကိုယ့္ကိုအေရးတယူျပဳ၊ အေလးဂရုထားၿပီး လူရာသြင္းတဲ့ဆရာေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနတာ သတိထားမိၾကပါလိမ့္မဗ်ား။
လူရာသြင္း၊ အရာေပး၊ အေရးတယူျပဳခံရတယ္ဆိုတာ ကေလးဘ၀မွာ အလုိခ်င္ဆံုး ဆုလာဘ္ႀကီး။ ဒါတင္ဘယ္ကလိမ့္တုန္း
အိုႀကီးအိုမ ေသမင္းျပည္ ေျခတစ္ေခ်ာင္းလွမ္းေနတဲ့အရြယ္ေတြေတာင္ သူရို႕ကို အရာေပး၊ အေရးတယူလုပ္တာ
ႀကဳိက္တတ္ၾကေသးတာကလား။ အႏွီေတာ့ ကိုယ့္သားသမီးက ကိုယ့္ကိုျမတ္ႏိုးေလးစားတာ လိုခ်င္ရင္၊
ကိုယ့္တပည့္က ကိုယ့္ကိုခ်စ္ခင္ၾကည္ညဳိတာ ခံခ်င္ရင္ ကိုယ့္ကေလးေတြကို အရာေပး၊ အေလးထားၿပီး
ဆက္ဆံရုံေပါ့။ ကိုင္း…အႏွီေလာက္လြယ္တဲ့ နည္းဗ်ဴဟာ ဘယ္မွာရွိလိမ့္တုန္း။ သူရို႕ေျပာတဲ့စကားေလးေတြကို
အေလးတယူနားေထာင္၊ သူရို႕ရင္ဖြင့္တာေတြကို ခံစားေပး၊ သူရို႕အေတြးေတြကို မွ်ေ၀၊ သူရို႕ခံစားခ်က္ေတြကို
နားလည္ေပးလိုက္ရင္ ကေလးတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္ေပ်ာ္သြားတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳဖူးမွ သိၾကမွာပ။
ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ သည္ဘက္ေခတ္ ကေလးေတြခမ်ာ သနားစရာ။ “ အိမ္ေန အေဖရိုက္၊ ေက်ာင္းေလ ဆရာရိုက္၊ လမ္းေန ပုရြက္ဆိတ္ကိုက္ ” ဆိုတဲ့ ဘ၀မ်ဳိးေတြ ခပ္မ်ားမ်ား။ သည္ၾကားထဲမွာ ေက်ာင္းကတစ္မ်ဳိး၊ က်ဴရွင္ကတစ္သြယ္၊ မိဘကတစ္ဖံု အခ်င္းခ်င္း Cooperate မလုပ္ဘဲနဲ႔ ကိုယ္ထင္ရာကိုယ္စိုင္းၿပီး သင္ခ်င္ရာသင္၊ ေပးခ်င္တဲ့စည္းကမ္းေပးလႊတ္ၾကျပန္ေတာ့ ကေလးခမ်ာ “ ကမၻာႀကီးသည္ ေက်ာင္းတြင္လံုး၍ အိမ္တြင္ျပားပါသည္ ” လုပ္ေနၾကရတာ ဦးဟန္ၾကည္ ရင္နာလို႔မဆံုး။ ေၾသာ္…ေရႊျပည္ႀကီးမ်ား တရားက်ဖို႔လည္းေကာင္းပါရဲ႕။ ကေလးေတြကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးရမယ့္ တာ၀န္တူ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ခ်င္းတူၾကတဲ့ ပညာေရး၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္းေတာင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခ်င္စိတ္မရွိၾကဘဲနဲ႔မ်ား လူတန္းစားအားလံုး ပူးေပါင္းႀကဳိးစားမႈကို ေရွ႕တန္းတင္ထားတဲ့ Democracy ဆိုတာႀကီးကို သြားၿဖဲနားၿဖဲေအာ္ေတာင္းေနၾကတာ သနားဖို႔ေတာင္ ေကာင္းေသးေတာ့။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ သူမ်ားေပးတိုင္းရတယ္လို႔မ်ား ထင္ေနၾကေရာ့သလားမသိ။ ရွိေစေတာ့…ရွိေစေတာ့ ဆန္စဥ္ရာ က်ည္ေပြ႕လိုက္ေနရရင္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုကအစထားၿပီး ဆဲခန္းဖြင့္ရတာနဲ႔တင္ ဆံုးခန္းတိုင္မယ္မထင္တာေၾကာင့္ ကေလးေတြဘက္ပဲ ျပန္လွည့္ၾကဦးစို႔။
ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ သည္ဘက္ေခတ္ ကေလးေတြခမ်ာ သနားစရာ။ “ အိမ္ေန အေဖရိုက္၊ ေက်ာင္းေလ ဆရာရိုက္၊ လမ္းေန ပုရြက္ဆိတ္ကိုက္ ” ဆိုတဲ့ ဘ၀မ်ဳိးေတြ ခပ္မ်ားမ်ား။ သည္ၾကားထဲမွာ ေက်ာင္းကတစ္မ်ဳိး၊ က်ဴရွင္ကတစ္သြယ္၊ မိဘကတစ္ဖံု အခ်င္းခ်င္း Cooperate မလုပ္ဘဲနဲ႔ ကိုယ္ထင္ရာကိုယ္စိုင္းၿပီး သင္ခ်င္ရာသင္၊ ေပးခ်င္တဲ့စည္းကမ္းေပးလႊတ္ၾကျပန္ေတာ့ ကေလးခမ်ာ “ ကမၻာႀကီးသည္ ေက်ာင္းတြင္လံုး၍ အိမ္တြင္ျပားပါသည္ ” လုပ္ေနၾကရတာ ဦးဟန္ၾကည္ ရင္နာလို႔မဆံုး။ ေၾသာ္…ေရႊျပည္ႀကီးမ်ား တရားက်ဖို႔လည္းေကာင္းပါရဲ႕။ ကေလးေတြကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးရမယ့္ တာ၀န္တူ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ခ်င္းတူၾကတဲ့ ပညာေရး၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္းေတာင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခ်င္စိတ္မရွိၾကဘဲနဲ႔မ်ား လူတန္းစားအားလံုး ပူးေပါင္းႀကဳိးစားမႈကို ေရွ႕တန္းတင္ထားတဲ့ Democracy ဆိုတာႀကီးကို သြားၿဖဲနားၿဖဲေအာ္ေတာင္းေနၾကတာ သနားဖို႔ေတာင္ ေကာင္းေသးေတာ့။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ သူမ်ားေပးတိုင္းရတယ္လို႔မ်ား ထင္ေနၾကေရာ့သလားမသိ။ ရွိေစေတာ့…ရွိေစေတာ့ ဆန္စဥ္ရာ က်ည္ေပြ႕လိုက္ေနရရင္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုကအစထားၿပီး ဆဲခန္းဖြင့္ရတာနဲ႔တင္ ဆံုးခန္းတိုင္မယ္မထင္တာေၾကာင့္ ကေလးေတြဘက္ပဲ ျပန္လွည့္ၾကဦးစို႔။
ကေလးေတြကို
အရာေပးၿပီး အေရးတယူျပဳရမယ္ဆိုေတာ့ အႏွီအကေလးေတြကို ေခါင္းေပၚရြက္ထားၿပီး ဖူးဖူးမႈတ္ရမယ္လို႔လည္း
မထင္ေလနဲ႔ဦး။ လူရာသြင္းတယ္ဆိုတာ ဖားတာနဲ႔ မဆိုင္ေရးခ်မဆိုင္။ ပိုက္ဆံရွိတဲ့ကေလး၊ စာေတာ္တဲ့ကေလးကို
ဦးစားေပးၿပီး ဆက္ဆံတာမ်ဳိး၊ ေရႊေပၚျမတင္ထားတာမ်ဳိးကေတာ့ ေသာက္ညင္ကတ္စရာ အက်င့္ဆိုး၊
လူနဲ႔လူခ်င္း ခြဲျခားဆက္ဆံတဲ့ အက်င့္ဆိုးႀကီးျဖစ္တာေၾကာင့္ အဖားခံရတဲ့ကေလးကလည္း စိတ္ႀကီး၀င္
ဘ၀င္ေလဟပ္၊ အႏွိမ္ခံရတဲ့ကေလးကလည္း စိတ္ဓာတ္က် စိတ္ဒဏ္ရာျဖစ္ရုံကလြဲၿပီး အက်ဳိးတစ္ျပားသားမွကို
မရွိတာကလား။ သည္ၾကားထဲမွာ ေက်ာင္းသားခ်င္း စည္းလံုးမႈ၊ ရိုင္းပင္းမႈပါ ၿပဳိကြဲသြားတာေၾကာင့္
သည္ဘက္ပညာေရးေခတ္သစ္ႀကီးမွာ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေအာ္ဟစ္ေနၾကတဲ့ ဒီမိုကေရစီအေျခခံ
Co-operative learning system နဲ႔ ေ၀းပါေလေရာ။ အေလးတယူလုပ္တယ္ဆိုတာ ကေလးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕
ခံစားခ်က္ကို အသိအမွတ္ျပဳတာ၊ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို စြမ္းႏိုင္သေလာက္ျဖည့္ေပးဖို႔
ႀကဳိးစားေပးတာကို ဆိုပါသဗ်ား။ သူရို႕ေလးေတြ ဘာေတြလိုအပ္ေနတယ္ဆုိတာကို မေျပာဘဲနဲ႔ မိဘတို႔
ဆရာတို႔က သိႏိုင္ၾကရင္ေတာ့ အတိုင္းထက္အလြန္ တံခြန္နဲ႔ကုကၠားေပါ့ေလ။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးနည္းဗ်ဴဟာမွာ
“ သူလိုတာသိမွ ကိုယ္လိုတာ ရမယ္ ” လို႔ ဆိုသကိုး။ အႏွီေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို
ကိုယ္ကသိေအာင္ႀကဳိးစားႏိုင္ရင္ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အရာလည္း ကေလးေတြဆီက ျပန္ရလာေရာေပါ့။
အေရးတယူျပဳတယ္ဆိုတာ ကေလးတစ္ေယာက္ အျပစ္ဒဏ္က်ဴးလြန္ရင္ နားလည္ေအာင္ ေျပာဆိုဆံုးမတာလည္း
လုပ္ဖို႔ လိုေသးတာကလား။ တကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းသားသူငယ္ဆုိတာ အသက္အရြယ္ပိုင္းနဲ႔ ႏႈိင္းစာၾကည့္ရင္
ကိုယ္ကေမြးတဲ့ ကိုယ့္သားသမီးအရြယ္ေလာက္သာသာရယ္။ အႏွီေတာ့ မျပည့္၀ေသးတဲ့ အသိဥာဏ္၊ မဖြံ႕ၿဖဳိးေသးတဲ့
စိတ္ဓာတ္၊ မရင့္က်က္ေသးတဲ့ ႏွလံုးသားေတြ ပိုင္ဆိုင္ထားၾကတဲ့ ကေလးေတြကို ကိုယ္နဲ႔ႏႈိင္းၿပီး
အျပစ္ေပးလို႔ေတာ့ ဘယ္တရားပါ့မလဲ။ အျပစ္တစ္ခုက်ဴးလြန္ရင္ အႏွီအျပစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့
ဆိုးက်ဳိးေတြကို ကေလးနားလည္ေအာင္ ရွင္းျပၿပီးမွ ထိုက္သင့္တဲ့အျပစ္ဒဏ္ေပးဖို႔ ျပင္ဆင္သင့္တာကလား။
မိဘ၊ ဆရာေတြရဲ႕ ဆိုဆံုးမမႈဟာ သူရို႕အတြက္ပဲလို႔ နားလည္သေဘာေပါက္လာၿပီဆိုရင္ ကေလးတစ္ေယာက္
တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖဳိးဖို႔ လမ္းစေပၚလာၿပီမဟုတ္လား။
သည္ေနရာမွာ
အျပစ္ေပးတာကိုလည္း သရုပ္ခြဲဖို႔ လိုေသးတာေၾကာင့္ ေလေၾကာရွည္ပါရေစဦး။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔
ေရႊျပည္ႀကီးမွာ မိဘပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကေလးတစ္ေယာက္ အမွားတစ္ခုခု က်ဴးလြန္လိုက္ၿပီဆိုရင္
လက္အစ၊ တုတ္အဆံုး မိရာသံုးၿပီး ရိုက္ႏွက္ဆံုးမပစ္လိုက္ၾကတာေတြက အားလံုးနီးပါး။ စဥ္းစားၾကည့္ၾကစို႔ရဲ႕။
ႀကိမ္တို႔ ၀ါးျခမ္းစိတ္တို႔ဆိုတာ ေခြး၊ ႏြား တိရစၧာန္ေတြကို ေမာင္းတဲ့ႏွင္တဲ့ေနရာမွာသံုးတဲ့
လက္နက္ကိရိယာေတြမဟုတ္လား။ ကိုယ္ကေမြးထားတဲ့ ကိုယ့္သားသမီး၊ ကိုယ့္ကိုအားကိုးေနတဲ့ တပည့္ေတြကို
တိရိစၧာန္အဆင့္ တြန္းခ်ၿပီး မညွာမတာ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရက္စက္လိုက္တဲ့
လုပ္ထံုးလုပ္နည္းႀကီးပါလိမ့္။ အႏွီလို ရိုက္ႏွက္ပစ္လိုက္ေတာ့ေရာ သည္ကေလးတစ္ေယာက္ လိမၼာလာေရာလား။
ဦးဟန္ၾကည္မထင္။ ကေလးတစ္ေယာက္ ေဆးလိပ္ခိုးေသာက္လို႔ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမတယ္ဆိုပါစို႔။ ႀကိမ္ဒဏ္ကိုေၾကာက္လို႔
သည္ကေလး ေဆးလိပ္ျပတ္ေကာင္းျပတ္သြားေပမေပါ့။ သို႔ေပမင့္ ဘယ္မိဘ၊ ဘယ္ဆရာကေရာ သည္ကေလးဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး
အရိပ္ၾကည့္ၿပီး ႀကိမ္နဲ႔လိုက္ရိုက္ေနႏိုင္ပါ့မလဲ။ သူေၾကာက္ရမယ့္ ႀကိမ္မျမင္ရတဲ့ တစ္ေန႔မွာ
သည္ကေလး ေဆးလိပ္ျပန္ေသာက္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္းအေတာ္မ်ားမ်ား ေသခ်ာပါသဗ်ား။
စိတ္ပညာသီ၀ရီေတြ ေဘးခ်ိတ္ၿပီး မ်က္ျမင္ကို သံုးသပ္ၾကည့္ရရင္ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမခံရတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ သည္အျပစ္ကို ေနာက္တစ္ခါ မလုပ္ဖို႔ စြဲစြဲၿမဲၿမဲမွတ္မိသြားေကာင္း မွတ္မိႏိုင္ေပမယ့္ အရွက္တရား၊ အမုန္းတရားနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ မွတ္မိျခင္းမ်ဳိးျဖစ္ေနပါေရာလား။ ႀကိမ္ကိုင္ထားတဲ့ မိဘ၊ ဆရာရဲ႕ေရွ႕မွာ လက္ပိုက္ၿပီး ရပ္ေနရတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္တြင္းက အေၾကာက္တရား ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားမယ္ဆိုတာ ကိုယ္ခ်င္းစာၾကည့္ေစခ်င္ပါရဲ႕။ ကေလးရဲ႕ ရင္ထဲမွာ သူ႕အက်ဳိးအတြက္ ရိုက္တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုလုပ္သိႏိုင္မွာပါလိမ့္။ သူ႕အက်ဳိးအတြက္ သူ႕အသားကို နာေအာင္ရိုက္တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုလုပ္ ေတြးယူႏုိင္မွာပါလိမ့္။ သူ႔ဥာဏ္မီသေလာက္ကေလးနဲ႔ သူ႔လုပ္ရပ္ကို မိဘနဲ႔ ဆရာက မႀကဳိက္ဘူးလို႔ပဲ ေတြးေနမယ့္ကေလးတစ္ေယာက္ ႀကီးျပင္းလာရင္ အမွား၊ အမွန္ဆိုတာထက္ အထက္လူႀကီးမႀကဳိက္တာကို မလုပ္ရဲတဲ့ ကၽြန္ေကာင္းေလးေတြ ျဖစ္လာရုံကလြဲရင္ ဘာေတြမ်ား ျဖစ္ထြန္းလာႏိုင္ပါ့မလဲ။ ရိုက္တဲ့လူလည္း လက္နာ၊ ခံရတဲ့ကေလးလည္း အသားနာ၊ အသည္းနာ၊ အက်ဳိးေက်းဇူးလည္း တစ္ကြက္မွမျမင္တဲ့ အႏွီရိုက္ႏွက္ဆံုးမတဲ့ စနစ္ႀကီးကို ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား မက္မက္စက္စက္ လက္ကိုင္ထားေနၾကပါလိမ့္ဆိုတာ ဦးဟန္ၾကည္ စဥ္းစားလို႔ မရႏိုင္ေပါင္ဗ်ာ။ ဦးဟန္ၾကည္ ဘ၀တစ္သက္မွာ တစ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က တစ္ခ်က္၊ ေလးတန္းေက်ာင္းသားဘ၀က တစ္ခ်က္၊ ခုနစ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က တစ္ခ်က္ အရိုက္ခံခဲ့ရတာ အခုထိ မေမ့ႏုိင္ေသးတာ။ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ ေဖေဖရိုက္ခဲ့တဲ့ သံုးခ်က္ကို မွတ္မိေနတာကိုပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေပေရာ့။ ေသရာပါသြားမယ့္ အနာတရေတြခ်ည္း မဟုတ္ပါလား။ အႏွီေတာ့ ကိုယ့္ကေလး၊ ကိုယ့္တပည့္ကို ခ်စ္ရိုးမွန္ရင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရိုက္ႏွက္မဆံုးမၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါရဲ႕။
စိတ္ပညာသီ၀ရီေတြ ေဘးခ်ိတ္ၿပီး မ်က္ျမင္ကို သံုးသပ္ၾကည့္ရရင္ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမခံရတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ သည္အျပစ္ကို ေနာက္တစ္ခါ မလုပ္ဖို႔ စြဲစြဲၿမဲၿမဲမွတ္မိသြားေကာင္း မွတ္မိႏိုင္ေပမယ့္ အရွက္တရား၊ အမုန္းတရားနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ မွတ္မိျခင္းမ်ဳိးျဖစ္ေနပါေရာလား။ ႀကိမ္ကိုင္ထားတဲ့ မိဘ၊ ဆရာရဲ႕ေရွ႕မွာ လက္ပိုက္ၿပီး ရပ္ေနရတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္တြင္းက အေၾကာက္တရား ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားမယ္ဆိုတာ ကိုယ္ခ်င္းစာၾကည့္ေစခ်င္ပါရဲ႕။ ကေလးရဲ႕ ရင္ထဲမွာ သူ႕အက်ဳိးအတြက္ ရိုက္တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုလုပ္သိႏိုင္မွာပါလိမ့္။ သူ႕အက်ဳိးအတြက္ သူ႕အသားကို နာေအာင္ရိုက္တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုလုပ္ ေတြးယူႏုိင္မွာပါလိမ့္။ သူ႔ဥာဏ္မီသေလာက္ကေလးနဲ႔ သူ႔လုပ္ရပ္ကို မိဘနဲ႔ ဆရာက မႀကဳိက္ဘူးလို႔ပဲ ေတြးေနမယ့္ကေလးတစ္ေယာက္ ႀကီးျပင္းလာရင္ အမွား၊ အမွန္ဆိုတာထက္ အထက္လူႀကီးမႀကဳိက္တာကို မလုပ္ရဲတဲ့ ကၽြန္ေကာင္းေလးေတြ ျဖစ္လာရုံကလြဲရင္ ဘာေတြမ်ား ျဖစ္ထြန္းလာႏိုင္ပါ့မလဲ။ ရိုက္တဲ့လူလည္း လက္နာ၊ ခံရတဲ့ကေလးလည္း အသားနာ၊ အသည္းနာ၊ အက်ဳိးေက်းဇူးလည္း တစ္ကြက္မွမျမင္တဲ့ အႏွီရိုက္ႏွက္ဆံုးမတဲ့ စနစ္ႀကီးကို ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား မက္မက္စက္စက္ လက္ကိုင္ထားေနၾကပါလိမ့္ဆိုတာ ဦးဟန္ၾကည္ စဥ္းစားလို႔ မရႏိုင္ေပါင္ဗ်ာ။ ဦးဟန္ၾကည္ ဘ၀တစ္သက္မွာ တစ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က တစ္ခ်က္၊ ေလးတန္းေက်ာင္းသားဘ၀က တစ္ခ်က္၊ ခုနစ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က တစ္ခ်က္ အရိုက္ခံခဲ့ရတာ အခုထိ မေမ့ႏုိင္ေသးတာ။ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ ေဖေဖရိုက္ခဲ့တဲ့ သံုးခ်က္ကို မွတ္မိေနတာကိုပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေပေရာ့။ ေသရာပါသြားမယ့္ အနာတရေတြခ်ည္း မဟုတ္ပါလား။ အႏွီေတာ့ ကိုယ့္ကေလး၊ ကိုယ့္တပည့္ကို ခ်စ္ရိုးမွန္ရင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရိုက္ႏွက္မဆံုးမၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါရဲ႕။
ေနာက္ဆံုးစကားအေနနဲ႔
ေရႊျပည္သား ဆရာမ်ားနဲ႔ မိဘမ်ားကို
“ ေၾကာက္လို႔ မလုပ္တာကို လိမၼာတယ္လို႔ သတ္မွတ္တဲ့ အက်င့္ဆိုးႀကီး အျမစ္တြယ္ေနသမွ်
ကာလပတ္လံုး ဘယ္မ်ဳိးဆက္သစ္မွ တိုးတက္လာမွာမဟုတ္ဘူး… ”
ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို
သည္ဘ၀အတြက္သာမကဘဲ ေသၿပီးေနာက္ဘ၀အထိ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ မွတ္သားေတာ္မူၾကဖို႔ ေမတၱာလက္ေဆာင္
ပါးလိုက္ပါရေစဗ်ား…..။ ။
11 comments:
ၾဆာဟန္ဆီတပည့္တေယာက္ေလာက္လာအပ္ခ်င္သား...
ဖတ္လို ့အန္မတန္ေကာင္းဘဲ...
ငယ္ငယ္ကအေဖသတင္းစာနဲ ့လိပ္ၿပီးရုိက္တာမွတ္မိတယ္
အျပစ္ႀကီးရင္သတင္းစာ ၂လိပ္၊
နဲနဲပိုအျပစ္ႀကီးရင္ ၃လိပ္
မရိုက္ခင္ကတဲက
ခုႏွစ္အိမ္ၾကားအာေခါင္ျခစ္ေအာ္..အီကိုယ္ေပါ့..
ခေလးေတြကိုဆိုဆုံးမဖို ့ကလြယ္မေယာင္နဲ ့ခက္ခဲတယ္ေနာ္...
ၾဆာဟန္ရဲ႕ သေဘာထားကို ေဆြေလးမြန္ လဲ သဘာတူတယ္....တစ္ခ်ဳိ႕ကေလးေတြဆို ငယ္ငယ္ကမိဘကိုလဲခ်စ္တယ္ လိမၼာတယ္..ဒါေပမယ္႕မိဘက ၾဆာဟန္ေၿပာ သလုိပါပဲ..တစ္ခ်က္မွ အေကာင္းမၿမင္ေတာ႕ ကေလးက ရႊဲ႕ရင္းရႊဲ႕ရင္း အေၿခခံပညာ အထက္တန္းေလးေတာင္ မေအာင္ေတာ႕ဘူး..
ေဆြေလးမြန္ကေတာ႕ ေဘးထိုင္ၾကည့္ရတဲ႕သူဆိုေတာ႕ ဘာမွကို မေၿပာသာပါဘူး..သူ႕ထိုက္နဲ႕သူ႕ကံ လႊတ္ထားရေတာ႕တာပါပဲ
ခႏုိးခနဲ႔ ဆုိကဲ႔ရဲ့လည္း မဖဲ႔မေစာင္း ကုိယ္႕လမ္းေၾကာင္းကုိ စိတ္ေကာင္းနဲ႔ယွဥ္ ေရွးရႈႏွင္ေလာ႔...တဲ႔ ဟုတ္တာေပါ႔ဆရာ
ေနာက္ျပီး----သူလုိတာသိမွ ကိုယ္လုိတာရမယ္တဲ႔....
တကယ္႔ကုိ လုိက္နာသင္႔တာေတြရလုိက္ျပီ
ကြ်န္မကဗ်ာထဲကမွားေနတဲ႔စာလုံးေပါင္းေတြျပင္လုိက္ပါျပီဆရာေရ.....
ဆရာဟန္ ဖတ္လို ့အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ သူလိုတာသိမွ
ကိုယ္လိုတာရမယ္ ဆိုတာေလးက တကယ္ကို မွဆ္သားသင့္တာေလးပါ။
ခင္မင္စြာၿဖင့္
မေလးၿမတ္
Thanks for such a wonderful post. Hope to read more about Child Psychology (ကေလးစိတ္ပညာ) with your experience.
I also love this quote..
“ ေၾကာက္လို႔ မလုပ္တာကို လိမၼာတယ္လို႔ သတ္မွတ္တဲ့ အက်င့္ဆိုးႀကီး အျမစ္တြယ္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ဘယ္မ်ဳိးဆက္သစ္မွ တိုးတက္လာမွာမဟုတ္ဘူး… ”
ခေလးေတြကိုုပဲ့ကုုိင္ရတာအေတာ္ႏုုညံ့တဲ့ပညာလိုု ့က်မထင္တယ္။
ဒီမွာဆုုိမိဘေတြကရုုိက္လိုု ့မရဘူး။ ရုုိက္ရင္ခေလးသူငယ္ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ဌာန ကတရားစဲြတယ္။
ဒါေပမဲ့အရာရာကိုုလြတ္လပ္စြာလုုပ္ခြင့္ျပဳတဲ့အတြက္
လည္းခေလးေတြကိုုတခ်ဳိ ့ေနရာေတြမွာႏုုိင္
ေအာင္မပဲ့ျပင္ႏုုိင္ျပန္ဘူး။ (သူတိုု ့အေတြးက၁၀၀% မမွန္ေသးဘူးေလ။)အဲဒီၾကားထဲကေနထိန္းေက်ာင္း ပဲ့ျပင္ရတာလည္းတိမ္မေယာင္နဲ ့နက္ လြယ္မေယာင္နဲ ့ခက္ပဲေနာ္ၾဆာဟန္။
ၾဆာဟန္ေျပာတဲ့သူတုုိ ့ကိုုအသိအမွတ္ျပဳေပးဖုုိ ့သူတိုု ့လုုပ္ရပ္ကုုိခ်ီးမြမ္းေပးဖုုိ ့ေတြကေတာ့ေတာ္ေတာ္
အေရးၾကီးတယ္လိုု ့ထင္မိပါတယ္။
အိုုင္အိုုရာ
မိဘ ဆရာ ႏွစ္ျဖာစလံုး သိသင့္ သိထိုက္
ဖတ္သင့္ဖတ္ထိုက္ေသာ စာပါဗ်ာ ။
ႏုနယ္ငယ္ရြယ္ေသာ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုး
အေငါက္ခံ အရိုက္ခံ လာၾကရေတာ့
သူတို႔ေလးေတြ ဉာဏ္ရည္ဟာ ကြန္႔ျဖာႏိုင္စြမ္း
မရွိရွာေတာ့ဘူး ။ မိဘ ဆရာ မ်ား သတိထားႏိုင္ၾကပါေစဗ်ာ ။
ကိုယ္တိုင္..စာသင္လာတာၾကာလာေတာ့..ဦးဟန္ၾကည္ေျပာတာလက္ခံတယ္။ကေလးေတြကဆုိးတယ္လုိ႔ေျပာရင္ ပိုဆုိးတယ္။သူတုိ႔ကိုလိမ္မာတယ္.လုပ္ႏိုင္တယ္လုိ႔သာေျပာေပး.သူတုိ႔ကအမ်ားနည္းတူ ၾကိဳးစားလာတာေတြ႔ရတယ္။
အဲ့တာေတာ့ကၽြန္ေတာ့ကိုယ္ေတြ႔။
အသူကေတာ့ရိုက္တာထက္စာရင္..ပါးစပ္ကေျပာျပ.နားလည္ေအာင္ရွင္းေျပာရတာပိုသေဘာက်တယ္.
ဦးဟန္ၾကည္ဆီကေလ့လာစရာေတြအမ်ားၾကီးရခဲ့ပါတယ္။
မွန္လိုက္ေလ ဆရာဟန္ရယ္ ... က်မလဲ ကေလးေတြကို စာသင္ရေတာ့မွ မိဘနဲ႔ သားသမီး၊ ဆရာနဲ႔ ေက်ာင္းသားၾကားက ဆက္ဆံေရးေတြကို ေသခ်ာ ေလ့လာျဖစ္တယ္။
ကေလးကို စာတတ္ေစခ်င္လြန္းၿပီး ေလာဘႀကီးလြန္းတဲ့ မိဘ၊ ေနရာတကာ လက္ပါလာၿပီး ေဒါသႀကီးလြန္းတဲ့ မိဘေတြနဲ႔ ၾကံဳရတဲ့အခါ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ပ်က္မိတယ္ ဆရာဟန္ေရ ... ။ ကိုယ့္သားသမီးကို လူတိုင္း အေတာ္ဆံုး အတတ္ဆံုး ျဖစ္ေစခ်င္တာ မိဘတိုင္းရဲ႕ ေစတနာ ဆိုေပမဲ့ ေစတနာေတြလြဲမွားတဲ့အခါ ကိုယ့္ကေလးပဲ ထိခိုက္မွာကို မသိၾကဘူး။ မိဘေတြကို ဆရာဟန္႔ ေဆာင္းပါးေလး ပရင့္ထုတ္ၿပီး ေပးဖတ္ခ်င္မိသား။ :)
မိဘတိုင္းဟာ တစ္ခ်ိန္က သားသမီးေတြမို႔ ကိုယ့္ရဲ႕ ငယ္ဘ၀ကိုျမင္ေယာင္ၿပီး သားသမီးေတြအေပၚ ျပဳမူဆက္ဆံသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ဆရာဟန္ရယ္...
ခြ်င္းခ်က္အေနနဲ႔ ေခတ္နဲ႔ေတာ့ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ ရွိဘို႔လိုတာေပါ့ကြယ္...
အေရးအသားေကာင္းတဲ့ ဆရာဟန္ရဲ႕ စာေတြမဖတ္ရတာ ၾကာေပါ့... ပို႔စ္ေဟာင္းေတြ ေမႊေႏွာက္သြားတယ္..
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
ေနာက္ဆုံးပိ္တ္သုံးသပ္စာသားေလးကုိႀကိဳက္ တယ္ၾဆာ မ်ဳိးဆက္ေတြတုိးတက္ဖုိ႔ဆုိရင္ေၽတာ႔ အေၾကာက္တရားေတြပါးလႊာသြားမွျဖစ္မယ္ဗ်ဳိ႕
Post a Comment