Saturday, 1 October 2011

လမ္းခံုးမ်ား . . .

 ရတနာပံုေနျပည္ေတာ္ကလာခဲ့တဲ့ ေတာသားဦးဟန္ၾကည္တစ္ေယာက္ တိုင္းစြန္ျပည္နားကို ေရာက္မွပဲ မျမင္ဖူးတာျမင္ရ၊ မၾကားဖူးတာၾကားရလို႔ ဆိုရမတတ္ အထူးအဆန္းေတြနဲ႔ပဲ ႀကံဳေနရပါေတာ့တယ္။ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ ထူးေထြတည့္အံ့ရာေသာ္ေတြထဲက အထူးတကာ့ အထူးဆံုး၊ အဆန္းတကာ့ အဆန္းဆံုးက ၿမဳိ႕တြင္းလမ္းေတြေပၚမွာ ကိုက္ငါးဆယ္ကို တစ္ခုေလာက္ ေတြ႕ေနရတဲ့ ဧရာမ လမ္းခံုးျမင့္ျမင့္ႀကီးေတြ ( Slow down ) ပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။

http://1.bp.blogspot.com/_yoQxqVo5KJU/TNFFqScayYI/AAAAAAAAEQI/_VFupCabCFk/s1600/slow+down.jpg

မန္းေရႊျပည္မွာလည္း ၿမဳိ႕တြင္းလမ္းေတြမွာ အရွိန္ေလွ်ာ့ လမ္းခံုးေတြကို ဦးဟန္ၾကည္တစ္ေယာက္ ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီလမ္းခံုးတစ္ခုစီရဲ႕ အျမင့္ေရာ အက်ယ္ေရာက လြန္ေရာကၽြံေရာမွ လူႀကီးလက္သီးတစ္ဆုပ္စာေလာက္ပဲ ရွိတာပါ။ ေျဖာင့္ျဖဴးညီညာေနတဲ့ ကတၱရာလမ္းမႀကီးေပၚမွာ အဲဒီေလာက္အျမင့္ရွိတဲ့ လမ္းခံုးတစ္ခုေလာက္ လုပ္ထားလိုက္ရင္ပဲ ကား၊ ဆိုင္ကယ္က အစထားလို႔ စက္ဘီး၊ ဆိုက္ကားမက်န္ အဲဒီခံုးနားမေရာက္ခင္ အရွိန္ေလွ်ာ့ရေတာ့တာမို႔ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းထက္မပိုရတဲ့ လမ္းစည္းကမ္းကိုလည္း သူ႔အလိုလို လုိုက္နာၿပီးသားျဖစ္သြားေတာ့တာမို႔ လမ္းသြားလမ္းလာေတြအတြက္ အထိုက္အေလွ်ာက္ အႏၲရာယ္ကင္းသြားပါတယ္။ ဒါတင္မကေသးဘဲ အဲဒီလမ္းခံုးေတြမေရာက္ခင္မွာ “သတိ၊ ေရွ႕ကိုက္ ၁၀၀ တြင္ လမ္းခံုးရွိသည္ ”ဆုိတဲ့ ဆိုင္းဘုဒ္တပ္ၿပီး သတိေပးထားျပန္တာေၾကာင့္ လမ္းခံုးကို သတိမထားမိဘဲ ၀င္တိုက္ၿပီး အႏၲရာယ္ျဖစ္မယ့္ အေရးကလည္း ႀကဳိၿပီးကာကြယ္ေပးထားတာလည္း ေတြ႕ႏိုင္ပါေသးတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒီေဒသမွာေတြ႕ေနရတဲ့ လမ္းခံုးေတြကေတာ့ တစ္ခံုးတစ္ခံုးကို ေျခာက္လက္မေက်ာ္ေလာက္ျမင့္ၿပီး တစ္ေပနီးပါး က်ယ္ေတာ္မူၾကပါတယ္။ ဘာသတိေပးစာတမ္းမွလည္း ကပ္မထားတာေၾကာင့္ လမ္းေၾကာနားမလည္ေသးတဲ့ ဧည့္စိမ္းတစ္ေယာက္ ညႀကီးမင္းႀကီး ေမွာင္ေမွာင္မည္းမည္းမွာ ယာဥ္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိး ေမာင္းလာမိရင္ေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ဒုကၡေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ လမ္းေတြကလည္း အဂၤေတလမ္းေတြျဖစ္ျပန္တာမို႔ ဆယ္ဘီးကားႀကီးေတြေမာင္းတဲ့ဒဏ္၊ မိုးရြာေတာ့ ေရ၀ပ္တဲ့ဒဏ္ေတြေၾကာင့္ ေပါက္တဲ့ေနရာေပါက္၊ ေက်ာက္ေတြေပၚတဲ့ေနရာက ေပၚေနရတဲ့ၾကားမွာ အဲဒီဧရာမလမ္းခံုးႀကီးေတြက တကယ့္ျပႆနာႀကီးေတြ ျဖစ္လို႔ေနပါေတာ့တယ္။ ဘာပဲေမာင္းေမာင္း လမ္းစည္းကမ္းကိုလိုက္နာၿပီး ျဖည္းျဖည္းေဆးေဆး ေမာင္းတတ္တဲ့ ဦးဟန္ၾကည္လို လူမ်ဳိးအတြက္ေတာင္မွ ဆိုင္ကယ္နဲ႔သြားရင္လည္း အဆင္မေျပသလို ကားနဲ႔သြားျပန္ရင္လည္း အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္လြန္းပါရဲ႕။

ဒီၾကားထဲမွာ  ဘယ္မဟာပညာေက်ာ္ဖြတ္ၾကားရဲ႕ ေရႊဥာဏ္ေတာ္စူးေရာက္မႈေၾကာင့္လဲမသိရဘဲ လမ္းခံုးထားတဲ့ေနရာေတြကလည္း အင္မတန္မွ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ျပန္ပါတယ္။ လမ္းေလးခြအဆံုမေရာက္ခင္တိုင္းမွာ လမ္းခံုးတစ္ခုစီထားတာေၾကာင့္ တည့္တည့္ပဲေမာင္းေမာင္း ေကြ႕ပဲေကြ႕ေကြ႕ လမ္းတစ္ခံုးနဲ႔တစ္ခံုးက ဘီးဆယ္လွိမ့္စာေလာက္ပဲ ကြာပါေတာ့တယ္။ တည့္တည့္ေမာင္းတဲ့လူအတြက္ မေထာင္းတာလွေပမယ့္ ေကြ႕မယ့္လူေတြအတြက္ေတာ့ ျပႆနာအေတာ္ႀကီးတဲ့ လမ္းခံုးေတြပါ။ ဆိုင္ကယ္ပဲေမာင္းေမာင္း၊ ကားပဲေမာင္းေမာင္း လမ္းေကြ႕မေရာက္ခင္မွာ လီဗာေလွ်ာ့၊ ဂီယာေျပာင္းၿပီးမွ ေမာင္းၾကတာမို႔ ပထမလမ္းခံုးက ေျပာေလာက္ေအာင္ ဒုကၡမေပးေပမယ့္ လမ္းေကြ႕ေက်ာ္ရင္ ဂီယာျပန္ေျပာင္းၿပီး လီဗာတင္ရမယ့္အခ်ိန္မွာ ဘြားဘြားႀကီးေတြ႕ရတဲ့ ေမာင္မင္းႀကီးသားလမ္းခံုးေၾကာင့္ ေလးဘီးပါတဲ့ ကားလည္း မသက္သာသလို ႏွစ္ဘီးပဲပါတဲ့ ဆိုင္ကယ္ခမ်ာမွာလည္း အခက္ေတြ႕ရရွာပါေတာ့တယ္။

လမ္းခံုးတစ္ကာ့လမ္းခံုးထဲမွာ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အိမ္ကေန သိပ္မေ၀းတဲ့ ကုန္းအဆင္းက လမ္းခံုးက ပိုလို႔ေတာင္ ဆိုးပါေသးတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အရွိန္နဲ႔ ေျပးတက္ရမယ့္ ခပ္မတ္မတ္ေတာင္ကုန္းရဲ႕ေျခရင္းအစပ္မွာမွ လမ္းခုံးထားေတာ္မူပါသတဲ့။ ဒီၾကားထဲမွာ သူ႔လမ္းခံုးက အက်ယ္ေရာ၊ အျမင့္ပါ စံခ်ိန္မီရုံတင္မကဘဲ စံခ်ိန္လြန္ေနတာမို႔ ကားဗိုက္နဲ႔ မလြတ္ခ်င္သလို ဆိုင္ကယ္အင္ဂ်င္အံုနဲ႔လဲ မလြတ္ျပန္တာမို႔ အရွိန္ကို အဆံုးထိေလွ်ာ့ တစ္ဘီးခ်င္းလွိမ့္ၿပီး အဲဒီလမ္းခံုးဆိုးကိုလြတ္ေအာင္ ေက်ာ္ရပါေတာ့တယ္။ လမ္းခံုးကို ေက်ာ္ၿပီးၿပီးခ်င္း ေတာင္ကုန္းေပၚကို ေမာ့တက္ရေတာ့တာမို႔ ဆိုင္ကယ္ေရာကားပါမက်န္ မီးခိုးေတြအူၿပီး အင္ဂ်င္က ငယ္သံထြက္ေအာင္ စက္ကုန္ေမာင္းတက္ရပါေတာ့တယ္။ ေအာက္ကေန တက္လာရတာ မလြယ္သလို ကုန္းျမင့္ေပၚက အရွိန္နဲ႔ဆင္းလာရတဲ့ ဘယ္ယာဥ္မွလဲ မစားသာျပန္ပါ။ ကုန္းျမင့္ေပၚကေန အရွိန္ေလးနဲ႔ စိတ္လြတ္ကို္ယ္လြတ္ဆင္းလာလိုက္မိလို႔ကေတာ့ အဆင္းလမ္းအဆံုးမွာ ျပဴးျပဴးႀကီးေစာင့္ေနတဲ့ လမ္းခံုးနဲ႔ ႏွစ္ပါးသြားၿပီး ငါးပါးေမွာက္မွာ ေသခ်ာလို႔ ေနပါေတာ့တယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ဘရိတ္ေပါက္ေနတာ၊ ဘရိတ္မမိတာမ်ားျဖစ္ေနခဲ့ရင္ေတာ့ ငါးပါးတင္မကဘဲ သံဃာစင္ပါ ေမွာက္ဖို႔ က်ိန္းေသေနပါေရာလား။ အဲဒီေလာက္ ဒုကၡေပးလြန္းတဲ့လမ္းခံုးကို ေရာက္တုိင္း ဥာဏ္ႀကီးရွင္ လမ္းခံုးပါရဂူ Mr.ခ်ီးဦးေဏွာက္ကို ဦးဟန္ၾကည္တစ္ေယာက္ ေဒါအပြႀကီးပြၿပီး ပါးစပ္ကေန အားပါးတရနဲ႔ ေမတၱာေတာ္ေတြ တစ္လံုးတစ္ခဲႀကီး ပို႔ေလ့ရွိပါတယ္။

လမ္းခံုးေတြနဲ႔ အဆင္မေျပလွတဲ့ ဦးဟန္ၾကည္ကို ေလးစားလို႔ပဲ ထင္ပါရဲ႕။ အိမ္ေရွ႕လမ္းမေပၚက အိမ္နဲ႔မနီးမေ၀းေနရာမွာ ေနာက္ထပ္လမ္းခံုးႏွစ္ခုကို လမ္းသူလမ္းသားမ်ားက ေစတနာဗလပြနဲ႔ ဒီရက္ပတ္ထဲမွာပဲ တပ္ၾကျပန္ပါတယ္။ ေနာက္လာတဲ့ ေမာင္ပုလဲက ဒိုင္း၀န္ထက္ မကဲရရင္ မေနႏုိင္ၾကျပန္တာမို႔ အဲဒီလမ္းခံုးေရာက္ရင္ ဆိုင္ကယ္ေပၚကေန လမ္းေပၚကို ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းစလံုး ေထာက္ၿပီး တစ္လွိ္မ့္ခ်င္းလွိမ့္တာေတာင္ အင္ဂ်င္အံုနဲ႔ လမ္းခံုးနဲ႔ ဂ်စ္ခနဲျမည္ေအာင္ ပြတ္တို္က္သြားတဲ့အသံက ခံုးသံုးခါေက်ာ္ရရင္ တစ္ခါေလာက္ေတာ့ ၾကားျဖစ္ေအာင္ ၾကားရစၿမဲပါ။ တစ္ခါတစ္ခါမ်ား ေနာက္ကထိုင္လိုက္လာတဲ့ အိမ္ရွင္မကို ဆိုင္ကယ္ေပၚက ဆင္းခိုင္းၿပီး စိတ္ေပါက္ေပါက္နဲ႔ တြန္းသြားခ်င္စိတ္ေပါက္မိတဲ့အထိ စြမ္းေတာ္မူတဲ့ လမ္းခံုးျဖစ္ပါရဲ႕။ Wagon တို႔ Fit တို႔လိို ေဘာ္ဒီနိမ့္တဲ့ ကားမ်ဳိးနဲ႔သြားမိရင္ေတာ့ ေမာင္မင္းႀကီးသားလမ္းခံုးေတြ ႏွိပ္စက္တာနဲ႔တင္ ကားေအာက္ပိုင္းေတြ ဖြတ္ဖြတ္ညက္ညက္ ေၾကမယ့္ကိန္းပါ။

ကိုယ္ထူကိုယ္ထ စနစ္နဲ႔ စုေပါင္းၿပီးခင္းထားၾကလို႔ ေျဖာင့္ျဖဴးေနတဲ့ အိမ္ေရွ႕က အဂၤေတ လမ္းေပၚမွာ ေန႔ေန႔ညည အရွိန္ျပင္းျပင္းနဲ႔ ေမာင္းခ်င္သလိုေမာင္းေနၾကတဲ့လူေတြကို ဦးဟန္ၾကည္ စိတ္ပ်က္ေနခဲ့တာၾကာပါၿပီ။ လမ္းျဖတ္ကူးရင္း ကစားတတ္ၾကတဲ့ လမ္းထဲက ကေလးေတြကိုကာကြယ္ေပးတဲ့ အေနနဲ႔ ဒီလိုလူေတြကို တားဆီးဖို႔ လမ္းခံုးတစ္ခုေလာက္ေတာ့ ထားခ်င္စိတ္ျဖစ္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးဟန္ၾကည္ လိုခ်င္တဲ့ လမ္းခံုးက အခုလို လမ္းခံုးမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ လမ္းေပၚမွာ ေမာင္းေနတဲ့ ယာဥ္ဟူသမွ်ကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးမယ့္ လမ္းခံုးမ်ဳိးကို ဦးဟန္ၾကည္ လံုး၀မလိုခ်င္ပါ။

ေျဖာင့္ျဖဴးေနတဲ့ လမ္းေတြမွာ လမ္းခံုးေတြထားဖို႔၊ လမ္းခံုးေတြရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ လမ္းခံုးေတြဟာ လမ္းစဥ္းကမ္းကိုမလိုက္နာသူေတြ၊ အရွိန္ျပင္းျပင္းေမာင္းတတ္တဲ့သူေတြကို လမ္းစည္းကမ္းလိုက္နာဖို႔၊ အရွိန္ေလွ်ာ့ေမာင္းေစဖို႔ လုပ္ထားတဲ့ အတားအဆီးေတြပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အမ်ားျပည္သူကို ကူညီဖို႔၊ ကာကြယ္ဖို႔လုပ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းစည္းကမ္းကိုလိုက္နာတဲ့သူေတြ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းအတိုင္း ေမာင္းတဲ့သူေတြအတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ေပးဖို႔ မဟုတ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ လမ္းခံုးတစ္ခုဟာ လိုအပ္တာထက္ ပိုျမင့္ေနခဲ့ရင္၊ လမ္းခံုးေတြ လိုတာထက္ပိုမ်ားေနခဲ့ရင္၊ သတိႀကဳိေပးမထားတဲ့ လမ္းခံုးေတြ ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ လူေကာင္းေတြကိုပါ အေႏွာင့္အယွက္ေပးပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ ေစတနာပါတဲ့ လုပ္ရပ္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ အားလံုးကို ဒုကၡေပးထာလို႔ပဲ ေခၚရပါေတာ့မယ္။

 ဒီလိုပါပဲ ဥပေဒဆိုတာ လူဆိုးေတြကို တားဆီးၿပီး လူေကာင္းေတြကို အကာအကြယ္ေပးဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒတစ္ခုေၾကာင့္ လူေကာင္းေတြပါ အေနအထိုင္ က်ဥ္းက်ပ္သြားရတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ….

ဟုတ္ကဲ့…ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ မ်က္စိေအာက္မွာ သတိေပးခ်က္ကပ္မထားတဲ့ လမ္းခံုးျမင့္ျမင့္ေတြ လိုတာထက္ ပိုမ်ားေနပါတယ္….။        

29 comments:

blackroze said...

ဆရာအကိုေရ
က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲေန..ေနရတာ
ဒီေလာက္ဘဲၾကာေနျပီဟာ..

စကားမစပ္..
ကိုရင္အနိုင္က်င့္တယ္..ပစ္ပစ္ကို..
ဆံုးမေပးပါ..ဆရာ..
သူ႕စီပံုးမွာအရုပ္ေလးေတြ
စံုလို႕သြားေဆာ့မိတာ..သူမ်ားကိုအနိုင္က်င့္တယ္..
ေပးမေဆာ့ဘူး..

ဂ်ယ္ရီပစ္ပစ္

ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔) said...

လမ္းခုံးေပၚ ျဖတ္ေက်ာ္တဲ့ ကားစီးရတာ ေခါင္းအရမ္းမူးတယ္။ ပ်ိဳ႔အန္ခ်င္သလုိလုိႀကီး။ ဘုေလးေတြ လုပ္တာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ မ်ားလြန္းရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ေလ။ ဘာဘဲ လုပ္လုပ္ သတိေပးဆုိင္းဘုဒ္ေတာ့ ႀကိဳတင္ျမင္သာတဲ့ ေနရာမွာ ကပ္ထားသင့္ပါတယ္။ ဘု လုပ္ထားတာက ကားသမားေကာ ရပ္ကြက္ေနသူေကာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လုံး ေကာင္းဖုိ႔ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ႏွစ္ဘက္လုံး နစ္နာမဲ့ဟာမ်ိဳးကေတာ့ လုံး၀လုံး၀ မေကာင္းပါဘူး။

ကေလးမ်ားတဲ့ ရပ္ကြက္တြင္းေတာ့ ဘုေလးေတြ တကယ္ရွိသင့္ပါတယ္။ ေရႊႏုိင္ငံက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားကလဲ ေဆာင့္ၾကြားၾကြားနဲ႔ ေလဗာကုိ မုိင္ကုန္နင္းရမွ ဂုဏ္ရွိတာလုိ႔ ထင္ၾကေလတကား။

ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ဘုကေလးေတြဆုိ ႀကိဳဆုိရမွာပါ။

ခင္မင္လွ်က္

ညိမ္းႏိုင္ said...

အင္း....ဆရာေရ.....ေရႊျပည္ႀကီးက အလြဲေတြကေတာ့
မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး....။လမ္းခံုးေတြက ထားသင့္ေပမယ့္
ဆရာေျပာသလိုပါပဲ....လိုတာထက္ပိုေတာ့လည္း....အင္း..
ဆရာဘာေျပာခ်င္သလဲဆိုတာ ေတြးေနမိတယ္....။

Anonymous said...

ၾဆာၾကည္ေရ း)
ေျပာခ်င္တာေတြေတာ႔အမ်ားသားဗ်ဳိ႕
ၾဆာၾကည္ ေရ ေျပာေတာ႔ဖူးေနာ္ း)
လမ္းေဖာက္တာေတြ လမ္းမႀကီးေတြ အေဝးေျပးလမ္းေတြ ၾကည္႔ၿပီး လုိအပ္တာေတြ လြဲေနတာေတြျမင္မွာေပါ႔ေနာ္ း)
(အင္ဂ်င္နီယာေတြကုိေစာ္ကားသလုိျဖစ္မွာစုိးလို႔ မေျပာောတ႔ဖူး )
ပုိ႔စ္တခုေတာ႔ေရးအုံးမယ္ ေတြးထားတယ္ မေရးျဖစ္ေသးဖူး အလြဲေလးေတြေပါ႔ ၾဆာရယ္


ေမာင္ဘႀကိဳင္

mstint said...

ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ ေပါက္ကြဲမႈေလးကိုဖတ္ၿပီး ကိုယ္ခ်င္းစာမိပါတယ္။ slow down ေတြရဲ႕ အတိုင္းအတာေတြ လြန္ကဲမႈေၾကာင့္ ကားဝမ္းဗိုက္ေတြလည္း ဒဏ္ရာေတြမ်ားေနပါၿပီ း)
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

jasmine(ေတာင္ၾကီး) said...

ဆရာေရ..စိတ္မညစ္နဲ႔ေနာင္ဆုိရင္ဒီထက္
ဆုိးမယ္ထင္တယ္...အတုမယူသင္႔တာေတြ
ေတာ႔သူတုိ႔ကအတုယူျပီးလုပ္ေနတာ
ဒီမွာက ေက်ာင္းရွိတဲ႔ေနရာ.ေဆးရုံေဆးခန္း
.လူအုိရုံ..ကစားကြင္းရွိတဲ႔ေနရာ လမ္းခုံးေတြရွိတယ္
လမ္းေတြကလဲ ျဖဴးေနတာပဲ
ခ်ဳိင္႔ေတြဘာေတြဘာမွမရွိဘူးေလ.
ေနာင္ဒီလုိမေပါက္ကဲြရေအာင္ အမ်ဳိးသမီးကုိေခၚျပီး
ႏုိင္ငံျခားကုိထြက္ခဲ႔ပါေတာ႔ဆရာေရ....
ခ်မ္းေျမ့စြာနဲ႔ စာေတြဆက္ေရးႏုိင္ပါေစ။
jasmine

san htun said...

"တၿခမ္းပဲ ခင္းေတာ့ သြားရ အလြန္ခက္သည္"...အမွန္ပဲ ဦးဟန္ၾကည္ၾကီးေရ...၂၀၁၀ ဒီဇင္ဘာ ရန္ကုန္ၿပန္ေတာ့ ၿမိ ု ့လည္ ဆူးေလနားမွာ ေတြ ့ခဲ့တာ..ဓာတ္ပံုရိုက္ခ်င္တာမ်ား လက္ကို ယားေနတာပဲ... း)

မင္းဧရာ said...

ွဆရာ......
လမ္းေပၚမွာ ခံုးေလးေတြေတာ့ရွိသင့္ပါရဲ႕
သို႕ေပမယ့္ အရမ္းနီးတာတို႔
အရမ္းျမင့္တာတို႔ၾကေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့
ဆရာ ေျပာသလိုပါဘဲ အတိုင္းအတာထက္လြန္ေတာ့
အႏၱရာယ္ မ်ားတာေပါ့ ကားေတြေအာက္ပိုင္းနာသလို
ဆိုင္ကယ္ေတြဆို အင္ဂ်င္ေတာင္ ပြင့္သားႏိုင္တယ္
ဒါေတာင္ ထိမ္းစီးမွေနာ္ ႏို႔မို႔ေတာ့ ဆိုင္ကယ္တျခား လူတျခားျဖစ္သြားမွာ။

ကိုရင္ said...

ဒါ ဂင္းနစ္စံခ်ိန္တင္မဲ့ ဘုပဲ ဆရာေရ..
ရွာဖတ္ၾကည့္အံုးမယ္..

ဒီေလာက္ဆိုရင္..ကမာၻ ႔အၿမင့္ဆုံုး လမ္ခံုး ဘုမ်ား ဆိုၿပီးစာရင္းေတာင္ တို႔ၿပီး ေလာက္ၿပီထင္တယ္...:D

ေအးခ်မ္းပါေစ ဆရာေရ..

မအိမ္သူ said...

အဲဒီလမ္းခံုးျမင့္ျမင့္ေတြကို သိပ္စိတ္ညစ္တာ.. ကားဗိုက္ေတြ တဒုန္းဒုန္းေစာင့္ၿပီးတိုက္လြန္းလို႔။ ဒီခမာျပည္မွာေတာ့ ဟိုင္းေ၀းေတြမွာ အက်ယ္လက္တစ္၀ါး အျမင့္ ၁လက္မခြဲသာသာေလာက္ရွိတဲ့ တံုးေသးေသးေလးေတြကို တစ္တံုးနဲ႔တစ္တံုး ၆လက္မေလာက္စီျခားၿပီး ၁၀တံုးေလာက္ ဆက္တိုက္ခင္းထားတတ္တယ္။ ေခါင္မိုးသြပ္ျပားလိုမ်ဳိးေပါ့ဆရာေရ။ အဲဒီေပၚျဖတ္ရင္ ဒုတ္ဒုတ္ ဒုတ္ဒုတ္နဲ႔ေတာ့ေနတယ္ ဒါေပမယ့္ သိပ္အရွိန္ေလွ်ာ့စရာမလိုဘူး။ အေတာ္ေလး အဆင္ေျပတယ္။ အႏၱရာယ္လဲကင္းတယ္။

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

အေတြးေရာ အေရးပါ ထိထိမိမိပါလားအကို :):) မေရာက္တာၾကာလို႕ ေမ႕ေနၿပီလား....နိုလိုက္မွာေနာ္ :P:P

ေမဓာ၀ီ said...

ဘိလပ္မွာလဲ လမ္းခံုးေတြ ေပါပါ့ ဦးဟန္ၾကည္ေရ။
က်မဦးရီးေတာ္ဆို အဲဒီလမ္းေတြကို ေရွာင္ေမာင္းတယ္။ လမ္းခံုးရွိတဲ့လမ္းက ကားေမာင္းရတာ အဆင္မေျပလို႔ မၾကိဳက္ဘူးတဲ့။
ဒီမွာ ေနာက္တမ်ဳိးရွိေသးတယ္၊ က်ဥ္းလိုက္ က်ယ္လိုက္ လမ္းေတြ။ ကားအရွိန္ေလွ်ာ့ေအာင္ လမ္းကို တ၀က္ က်ဥ္းထားတာ။ တဘက္ကလာတဲ့ကားက ရပ္ေစာင့္ေနရတယ္။ က်မေတာ့ အဲဒါမ်ဳိးလဲ သေဘာမက်ပါဘူး။
ဒီမွာကေတာ့ ေကာင္စီက ပိုက္ဆံေတြ ပိုေနရင္တို႔၊ ရပ္ကြက္ကလူေတြ ကြန္ပလိမ္းတက္ရင္တို႔ ေလွ်ာက္လုပ္ေနၾကတာပါပဲ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လမ္းတိုင္း ေျဖာင့္ျဖဴးေစခ်င္ပါတယ္ရွင္ ...

ေန၀သန္ said...

အခုတေလာ ဆရာဦးဟန္ၾကည္စိတ္ထဲမွာ က်လိက်လိေတြ အရမ္းမ်ားေနပါ၏.. ဟိဟိ... :P..

ခင္မင္လ်က္
ေန၀သန္

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

လမ္္းခံုးေလးတစ္ခုအေၾကာင္းကေန ဦးဟန္ၾကည္ေပးခ်င္တဲ႔ မက္ေဆ႔ ေျပာခ်င္တဲ႔ စကားေတြ ၾကားလိုက္မိသလိုပါဘဲ။
လိုတာထက္ပိုရင္ ဘယ္အရာမွ မေကာင္းဘူးဆိုသလိုေပါ႔ေနာ္။
သတ္မွတ္စံခ်ိန္စံညႊန္းနဲ႔အညီ လုပ္ႏိုင္ခဲ႔ရင္ စည္းကမ္းလည္းထုတ္ႏိုင္ျပီး အမ်ားကလည္း လိုက္နာႏိုင္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ႔ လမ္းခံုးေလးလို သိပ္ျမင္႔ေနတဲ႔ အခံုးေလးအတိုင္း စည္းကမ္းဥပေဒဆိုတာလည္း လိုအပ္တာထက္ လိုက္နာဖို႕ ခက္ခဲပါတယ္။

ဆူးသစ္ said...

ကၽြန္ေတာ္နားလည္းသေလာက္ အဲဒီလမ္းခံုးေတြက စာသင္ေက်ာင္းနားနီးတဲ့ေနရာေတြမွာဆို ထားေလ့ရွိပါတယ္။ ကေလးေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ လိုတာထက္ပိုလုပ္ေနၾကတာပါ။ ဒါကို ကိုေရႊထူး(ျပည္)ေတာင္ သေရာ္ဖူးတယ္။ ကိုေမာင္တင့္က သူ႕အိမ္ေရွ႕နား အဲဒီလိုလမ္းခံုးလာလုပ္သြားတာ ပထမေတာ့ ဟုတ္သလိုလိုနဲ႕ ေနာက္ေတာ့ ကားေမာင္းတဲ့သူေတြက အရွိန္ေတာ့ေရွာ့ပါရဲ႕။ အိမ္နားေရာက္ရင္ သူ႕မိန္းမကိုပါလွည့္ငမ္းသြားလို႔။ တင္းတာေလ။

An Asian Tour Operator said...

ရွိသင့္တဲ့ ေနရာမွာရွိတာေတာ့ ရွိပါေစေတာ့။ ခက္တာက ေနရာတကာလိုလို လုိက္ဘု ေနတာ ကိုး :))

KMC@ခ်င္းေလး said...

အင္မတန္မွစိတ္ပ်က္စရာအေျခအေနေတြပါဆရာ။ဒီပံုအတိုင္းဆိုရင္
ဘယ္ေတာ့မ်ားမွအဆင့္မွီတဲ့လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေတြျဖစ္ေပၚလာ
ပါ့မလဲလို႔သက္မေမာခ်ရင္း.....(ခင္မင္ေလးစားလ်က္)

ဒုတ္ိယလူ said...

ဘာပဲေျပာေျပာ ဖတ္လို႕ေတာ့ေကာင္းတယ္ဆရာေရ
ကိုယ့္နဲ႕မရင္းနႈီးေသးေတာ့ လမ္းခံုးအေႀကာင္း
မေ၀ဖန္ခ်င္ေသးဘူးဆရာ.. မေ၀ဖန္ခ်င္ဆို
ဆရာကမွ ဆိုင္ကယ္ႀကီးရွီေသးတယ္ အေနာ္က
ဆိုင္ကယ္ကို အသာထား..
စက္ဘီးကိုမဆိုေသးနွင့္ ..ဖိနပ္ေတာင္ အပိုမရွီေသးလို႕.
ဟိဟိ.. အေနာ္ ကားႀကီး စီးနိုင္ ခဲ့ရင္ေတာ့
အဲလိုလမ္းခံုးေတြအေႀကာင္း သမၼတႀကီးစီကို
ကြန္ပလိန္း တက္ပစ္မယ္ ဆရာ ..;p;p;p

ေလးစားခင္မင္လွ်က္
(ဒုတိယ)

ခ်စ္သူေမာင္ said...

ဦးဟန္ၾကည္ခင္ဗ်ာ အႀကံျပဳခဲ႕ပါ႕မယ္
ကိုယ္ကမွမတတ္ႏိုင္တာ ေက်ာ္သြားေအာင္လုပ္ရမွာေပါ႕ဗ်ာ
ဆိုင္ကယ္ဆိုယင္ YAMAHA DT သာ၀ယ္စီးပါဗ်ာ
ကားဆိုယင္ေတာ႕ ဟိုးအယင္ကေပၚခဲ႕တဲ႕ ခုေလလံျပန္ထြက္တဲ႕ ေဗာက္စ၀က္ဂြန္ (UNICEF)လိုဟာမ်ိဳး
သာစီးပါဆရာ အရွိန္ေလွ်ာ႕စရာမလိုတာေတြ႕ရပါလိမ္႕မယ္
ကၽြန္ေတာ္တိုကအယင္ကကိုယ္႕နည္းကိုယ္႕ဟန္နဲ႕
ေက်ာ္ခြၿပီးဘေလာ႕ေရးခဲ႕ၾကသလိုေပါ႕ဗ်ာ

အစဥ္ေလးစားခ်စ္ခင္လွ်က္
ခ်စ္သူေမာင္

ကိုေဇာ္ said...

ဒါေၾကာင့္လည္း ေရႊျမန္မာျပည္ၾကီးရယ္လို႔ ထူးေထြသည္ အံ့ရာေသာ္ ျဖစ္ေနတာေပါ႔ဗ်ာ။

ဟန္ၾကည္ said...

ခ်စ္သူေမာင္ေရ...Wagon ေလးေတြကိုေတာ့ သေဘာက်ပါတယ္...ဒါေပမယ့္ Yamaha ကိုေတာ့ သိပ္မႀကဳိက္ပါ...နည္းနည္း အျမင္ဆိုးတယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ ခံစားမိလို႔ပါ...အႀကံေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...

ဒုတိယေရ...ဦးဟန္ၾကည္ကိုလည္း အဲဒီေလာက္ထိ အထင္မႀကီးပါနဲ႔ဦး...စားစရာမရွိလို႔ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ပဲေလွာ္၀ါးၿပီး ေရေသာက္ေနခဲ့ရတဲ့ ကာလေတြကို မသိလို႔ထင္ပါရဲ႕...းးး)))

ေတာက္ပၾကယ္စင္ said...

ဆရာေရ ဘုန္းဘုန္းေျပာခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္က ပန္းရနံ့႔ေျပာတာနဲ႔ တူသြားၿပီမုိ႔။ အဲဒီအတုိင္းပဲေနာ္။ ဟိ။ ဘယ္အရာမွာမဆုိ မဇၥ်ိမပဋိပဒါထဲ အက်ဳံး၀င္ဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။ အလယ္အလတ္ေပါ့ေနာ္။ သူ႕ဘက္ကုိယ့္ဘက္ႀကည့္ၿပိးေတာ့ပဲ ခ်မွတ္သင့္ပါတယ္။

Anonymous said...

ဟုတ္ပ ဆရာေရ

လမ္းခံုး ေတြ ကိုမုန္းလိုက္တာ

ေရႊစင္ဦး

သံေယာဇဥ္ said...

စာလာဖတ္သြားပါတယ္ဆရာ

8Yar said...

မွန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ လမ္းညႊန္ဆိုင္းဘုတ္နဲ႕ သတိေပးဆိုင္းဘုတ္က ျမိဳ႕တိုင္း၊ ရြာတိုင္းမွာ ထားရွိသင့္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ မဟုတ္ရင္ ယဥ္ေမာင္းသူကို အလြန္ဒုကၡေရာက္ေစပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ အစ္ကိုၾကီးေတြးသလို သူတို႕လည္းေတြးမိပါေစလို႕ ဆုေတာင္းမိပါရဲ့။

အလြမ္းျမိဳ႕ေလး said...

ဆရာၾကည္ေရ...

Slow Down ဆိုေတာ့လည္း Slow Down ေပါ့ ရွင္။ သိေနသူေတြ ရွဳး တိုးတိုး.....က်ယ္လာရင္ ဒဏ္ေငြ ရိုက္မည္။။အဟီး...စတာေနာ္။။ မဒမ္ေလးနဲ႔ ကိုရင္ ကေတာ့ ဘယ္နားၾကည့္ၾကည့္ပါတယ္ေနာ္။ ကိုရင္ကို လည္းေက်ာင္းမွာဘဲ ထားခဲ့ပါ ဆရာၾကည္။ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ ရွင့္

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

တကယ္ ထိေရာက္တဲ့ အတားအဆီးမ်ဳိးမွ တန္ဖိုးရိွတာမ်ဳိး။ အခုလို ဆင္ျခင္ဥာဏ္မရိွဘဲ မတြက္မခ်က္ဘဲနဲ႔ လုပ္ေနရင္ ဒါဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ လူမွန္ေနရာမွန္ မရိွမႈကို ထုတ္ျပေနတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

ေအာက္ဆံုးစာေၾကာင္းေလးက ပြဲသိမ္းရိုက္ခ်က္ပါပဲ။ သေဘာက်ပါ့။

ေမသိမ့္သိမ့္ ေက်ာ္ said...

ဟုတ္ပါ့ဆရာရယ္။ ၾကံဳဖူးေပါင္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘြဲ႔ေပးရမယ့္ လမ္းခံုးေတြပါပဲ။ လိပ္ေက်ာကုန္းၾကီးေတြထက္ေတာင္ ဆိုးေသး။ ကားဗိုက္နဲ႔ ရိုက္ရိုက္သြားတာ ကားေလးမ်ားဆို ျမင္ရက္စရာေတာင္မရွိဘူး။

ခရီးသြားေနလို႔ ကြန္မန္႔ေနာက္က်တာ ခြင့္လႊတ္ပါဆရာေရ႕။

ခင္တဲ့
ေမသိမ့္

ႀကဳိက္ရင္ေပါ့ေလ . . .