Saturday, 16 February 2013

ခ်စ္ေသာအညာ ( ၅ ) . . .



အလွဴရက္မတိုင္ခင္ တစ္ပတ္ေလာက္အလိုေရာက္ရင္ ေမာင္ရွင္ေလာင္းေတြကို ရြာဦးေက်ာင္းပို႔ၿပီး သကၤန္းေတာင္းေတြဘာေတြ တက္ခုိင္းထားဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးေသးရဲ႕။ “ သကလ၊ ၀ဋၬ…” ဘာဘာညာညာစတဲ့ သကၤန္းေတာင္းကို ႀကဳိႀကဳိတင္တင္ရမထားရင္ ရွင္ေလာင္းတာ၀န္မေက်မွာ စိုးတဲ့အတြက္ ရွင္ေလာင္းေတြခမ်ာလည္း ႀကဳိးႀကဳိးစားစား က်က္ၾကရွာတာပါပဲ။ သကၤန္းေတာင္း ညက္သြားရင္ “ ၀ိသုဒၶာရုံ ရွင္က်င့္၀တ္ ” ေတြ ဘာေတြလည္း က်က္ၾကရတာေပါ့ေလ။ အႏွာေတြရမွ ကုိရင္ပီပီသသ ျဖစ္ေတာ့မွာကိုး။ ရွင္က်င့္၀တ္ေတြ က်က်နန လိုက္နာႏုိင္တဲ့ အေနအထားကို အညာမွာေတာ့ “ သကၤန္းႏိုင္တယ္ ” လို႔ေခၚၾကတာကိုး။ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔ ရွင္ေလာင္းဘ၀တုန္းကေတာ့ သကၤန္းႏိုင္သလားလို႔ေမးရင္ သကၤန္းကို ေကာက္မလိုက္ၿပီး သကၤန္းႏိုင္ပါ့. . .ေဟာသည္မွာ ေပါ့ေပါ့ေလးလို႔ ခပ္ရြတ္ရြတ္ေျပာမိတာ မ်ားပါရဲ႕။ အလွဴမေပးခင္ ကာလစပ္ၾကားကေတာ့ ေမာင္ရွင္ေလာင္းေတြကို တစ္ရြာလံုးက မ်က္စိေအာက္ကကို အေပ်ာက္မခံေတာ့တာကလား။ သစ္ပင္လည္းမတက္ရ၊ ျမစ္ထဲဆင္းၿပီးလည္း ေရမခ်ဳိးရ၊ ယုတ္စြအဆံုး စက္ဘီးေတာင္ မစီးရေတာ့တဲ့အထိ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သာသနာ့အေမြခံျဖစ္ေတာ့မယ့္ ေမာင္ရွင္ေလာင္းေတြကို မနာလိုမရႈစိမ့္တဲ့ မာရ္နတ္က သည္အခ်ိန္သည္ကာလမ်ဳိးမွာ ရွင္ေလာင္းေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးတတ္တယ္ဆိုကိုး။ ကေလးပီပီ ေမ်ာက္ရွဳံးေအာင္ ေဆာ့ခ်င္တဲ့ ရွင္ေလာင္းေတြအတြက္ေတာ့ အင္မတန္မွ ေျခခ်ဳပ္မိတဲ့ကာလေပါ့ေလ။

အလွဴေပးဖို႔ သံုးေလးရက္အလိုေလာက္ေရာက္ရင္ ၿမဳိ႕ေပၚက မိတ္ေဆြေတြကို အလွဴဖိတ္စာေတြ ေ၀ၾကရၿပီ။ ဖိတ္စာေ၀တဲ့ေနရာမွာလည္း မိတ္ရင္းေဆြရင္းေတြ မက်န္ရေအာင္ သတိထားရေသးတာ။ ဖိတ္စာရိုက္ကတည္းက လူ၂၀၀ေလာက္ဖိတ္မယ္မွန္းရင္ ၂၅၀ေလာက္ ပိုပိုလိုလို ရိုက္ထားၿပီးသား။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ေလးငါးရြာေလာက္ကေတာ့ “ ဗ်ဳိး ” ဟစ္လိုက္ရုံနဲ႔ ရြာလံုးကၽြတ္၊ မီးခိုးတိတ္ အားေပးၾကဖို႔ ေသခ်ာၿပီးသား။ ဗ်ဳိးဟစ္တယ္ဆိုတာက အညာေခၚ။ က်န္တဲ့ေဒသေတြမွာေတာ့ ဘယ္လိုေခၚတယ္ ဦးဟန္ၾကည္ မသိေပါင္။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ အညာရြာမွာေတာ့ ညေန ေမွာင္စပ်ဳိးလို႔ တစ္ရြာလံုး တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရြာေဆာ္ ( အညာေခၚ “ ရေဆာ္ ” ) လုပ္တဲ့လူက ရြာထဲက လမ္းဆံုလမ္းခြမွာ ရပ္ၿပီး “ ၾကားၾကားသမွ်ဗ်ဳိး…ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အလွဴ႕ဒကာ ဦးဘယ္သူနဲ႔ အလွဴ႕အမ ေဒၚဘယ္၀ါတို႔ရဲ႕ အလွဴအိမ္သို႔ ႁကြေရာက္ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူၾကပါတဲ့ဗ်ဳိး… ” လို႔ အသံရွည္ရွည္ဆြဲၿပီး ဟစ္လိုက္တာကို ဗ်ဳိးဟစ္တယ္လို႔ ေခၚတာပါပဲ။ သို႔ေပမင့္ ေမာင္ရွင္ေလာင္းထမ္းစင္ထမ္းမယ့္ ကာလသားေတြကိုေတာ့ စီးကရက္တစ္ဗူးစီနဲ႔ ဖိတ္ရပါသဗ်ား။ ေမာင္ရွင္ေစာင္တို႔၊ ေခါင္းအံုးတို႔ ရြက္ၾကမယ့္ အမ်ဳိးအေဆြေတြကိုေတာ့ စတီးပန္းကန္ျပားတို႔ ေႁကြပန္းကန္ျပားတို႔နဲ႔ တသီးတသန္႔ ဖိတ္ရသလို၊ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ အပ်ဳိေခ်ာေတြကိုလည္း က်က်နန ဖိတ္မွျဖစ္တာ။ ကိုယ့္ရြာက ကြမ္းေတာင္ကိုင္တင္မကဘဲ က်န္တဲ့ရြာက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ေတြကိုလည္း တခုတ္တရ ဖိတ္ထားဖို႔ကလည္း လိုေသးသပ။ ေျပာရရင္ အလွဴႀကီးဆိုတာက သူ႕ရြာကိုယ့္ရြာ အလွၿပဳိင္ၾကတဲ့ ပြဲတစ္မ်ဳိး။

စကားစပ္လို႔ ေျပာရရင္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ဆိုတာက ရြာတစ္ရြာရဲ႕ ျပယုဂ္။ သည္ရြာသူေတြ ဘယ္ေလာက္လွတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ က်က္သေရရွိတယ္ဆိုတာကို ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပမယ့္ နိမိတ္ပံု metaphor။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့ ကာလသမီးတိုင္းရဲ႕ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္။ သို႔ေပမင့္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာက လြယ္မွတ္လို႔။ မိစံု၊ ဖစံုကရွိဦးမွ။ ေငြေၾကးကလည္း ေတာင့္ေတာင့္တင္းတင္းရွိမွ။ ရုပ္ရည္ေခ်ာဖို႔ က်က္သေရရွိဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ေျပာစရာမလိုတဲ့ အဓိက လိုအပ္ခ်က္။ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းဖို႔ကလည္း အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ထဲမွာ ထည့္ထားဖို႔ လိုေသးသပါ့။ မိဘေတြက ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္အထိ နာမည္ႀကီးတဲ့ မ်ဳိးရိုးျဖစ္ရင္ေတာ့ အတိုင္းထက္အလြန္ေပါ့ေလ။ ဒါေတာင္မွ တစ္သက္လံုး ကြမ္းေတာင္ကိုင္လုပ္ခြင့္ရတာ မဟုတ္ဘူးရယ္။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီဆိုတာနဲ႔ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ဘ၀က နားရၿပီ။ တစ္ေယာက္နားမွ ေနာက္ထပ္တစ္ေယာက္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ျဖစ္ခြင့္ရွိေလေတာ့ ကိုယ္အပ်ဳိအရြယ္မွာ ရွိေနတုန္းမွာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ေဟာင္း အနားယူသြားမွ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျဖစ္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခြင့္ရွိတာကလား။ အႏွီကြမ္းေတာင္ကိုင္သစ္ေရြးတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ရြာက အပ်ဳိေခါင္းရဲ႕ တာ၀န္။ အစိုးရဌာနေတြမွာသာ လာဘ္ေပးၿပီး နားလည္မႈနဲ႔ ရာထူးယူလို႔ ရေပမယ့္ အညာက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ေရြးတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ သမာသမတ္က်သလားမေမးနဲ႔။ ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္ရပ္ကို ကုိယ္စားျပဳမယ့္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ကိုေတာ့ ေျခာက္ပစ္ကင္း သဲလဲစင္ျဖစ္ေအာင္ ဂရုတစိုက္ ေရြးၾကတာကလား။

အလွဴေပးဖို႔ ႏွစ္ရက္ေလာက္အလိုေရာက္ရင္ အလွဴ႕ရွင္အိမ္၀ိုင္းထဲမွာ ၀ါးလံုးတိုင္ေထာင္ ဖ်ာၾကမ္းမိုးထားတဲ့ မ႑ပ္ၾကမ္းတစ္ခုထိုးၿပီး ကာလသမီးေတြ ၾကက္သြန္ခြာတာတို႔ ဆန္ေရြးတာတို႔ စလုပ္ၾကရၿပီ။ အလွဴအိမ္ေခါင္းရင္းက မန္က်ီးပင္ခြၾကားမွာတင္ထားတဲ့ ေလာက္စပီကာကလည္း တြံေတးသိန္းတန္တို႔ ဟသၤာတထြန္းရင္တို႔ရဲဲ႕ ေက်းလက္ေတးသံေတြ ညံလို႔စည္လို႔ေပါ့။ သည္ၾကားထဲမွာ ဘီအီးဒီေအာင္သိုက္ရဲ႕ ကက္ဆက္ဇာတ္လမ္းေတြကလည္း မပါမျဖစ္။ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးေတြကေတာ့ အဘိုးႀကီး၊ အမယ္ႀကီးေတြရဲ႕ ဓာတ္စာ။ “ ဟုတ္ပါ့မလား ေမာင္ကာဠဳရဲ႕…သည့္ထက္ေတာင္ပိုေသးဘုရား ” ဆိုတဲ့ ဘုရားေလာင္းေတာထြက္ေတာ္မူခန္းထဲကစာသားက အညာသားေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းအစားဆံုး စာသား။ နီနီ၀င္းေရႊရဲ႕ သီခ်င္းေတြကလည္း ျမဴးျမဴးႁကြႁကြ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္။ “ ေတာသူဆိုတာ တကယ့္ကိုရိုးတယ္ . . . ဘာဘာညာညာေတြလည္း နားမလည္ . . . ၿမဳိ႕ႀကီးသူ မယ္တို႔လို မျပင္တတ္တယ္. . .  မဆင္တတ္တယ္ . .  ” လို႔ ဆိုျပန္ေတာ့ ညိဳျပာညက္တို႔မ်ား ၿပံဳးလို႔ ရႊင္လို႔။ ကက္ဆက္ဇာတ္လမ္းေလးေတြ နားေထာင္ရင္း ၾကက္သြန္ခြာလိုက္၊ ဆန္ေရြးလိုက္၊ စကားတေသာေသာ ရယ္လိုက္ေမာလိုက္နဲ႔ ၾကည္ႏူးစရာ  အညာအလွဴရဲ႕ျမင္ကြင္းကေတာ့ ေက်းလက္ရဲ႕ ဟာမိုနီကိုး။ အႏွီလို လုပ္ၾကကိုင္ၾကတဲ့ေနရာမွာ အလွဴ႕ရွင္နဲ႔ အလွဴ႕အမကို ၾကက္သြန္နီအခြံေလးေတာင္ အႏႊာမခံဘဲ ေရႊေပၚျမတင္ ထားၾကေသးတာ။ ကိုယ့္ရြာကို မ်က္ႏွာလွေအာင္ အလွဴေပးတဲ့ ရြာ့ေက်းဇူးရွင္လို႔ သတ္မွတ္ၿပီး တခုတ္တရ တန္ဖိုးထားတာကလား။ အလွဴထမင္းကေတာ့ သည္လိုေန႔ေတြကတည္းက စၿပီးေကၽြးေနၿပီ။ သို႔ေပမင့္ အလွဴလာ၀ိုင္းတဲ့ လူေတြကိုခ်ည္းေကၽြးတာဆိုေတာ့ အိုးသူႀကီးလည္း သက္ေတာင့္သက္သာေပါ့။

အႏွီီအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ကာလသားတစ္အုပ္ကေတာ့ အလွဴ႕အိမ္နဲ႔ မနီးမေ၀းမွာ ထမင္းေကၽြးရုံေဆာက္ဖို႔ စိုင္းျပင္းေနၾကရၿပီ။ ၿခံက်ယ္၀န္းက်ယ္ေပါလွပါတယ္ဆိုတဲ့ အညာေဒသမွာေတာင္ ေကၽြးရုံက တစ္ရုံတည္းေဆာက္လို႔ ေလာက္တာမဟုတ္ဘူးရယ္။ အနည္းဆံုး ႏွစ္ရုံေလာက္ေတာ့ ေဆာက္ထားမွ။ ေကၽြးရုံတစ္ရုံဆိုတာကလည္း ေပ၁၀၀ ပတ္လည္ရွိတဲ့ ၿခံ၀န္းတစ္ခုအျပည့္ ေဆာက္ခ်ပစ္တာဆိုေတာ့ အလွဴတစ္ခုမွာ လာၾကစားၾကမယ့္ ပရိသတ္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမယ္ဆိုတာ စဥ္းစားသာၾကည့္ေပေရာ့။ ၀ါးေပါတဲ့အညာေဒသပီပီ ၀ါးလံုးတိုင္ေထာင္၊ ဖ်ာၾကမ္းကာ၊ ဖ်ာၾကမ္းမိုးတဲ့ ေကၽြးရုံႀကီးတစ္ရုံကို ကာလသားေတြ ေဆာက္လိုက္တာ မ်က္လွည့္ျပသလို တကယ့္တစ္ညေနခင္းကေလးပဲ ၾကာတာကလား။ တိုင္ထူဖို႔အတြက္ ၀ါးႏွစ္လံုးစာဆန္႔တဲ့ က်င္းေတြ တန္းစီၿပီးတူး။ တစ္က်င္း တစ္က်င္းမွာ ၀ါးႏွစ္လံုးစီ လ်ာထား။ အႏွီ၀ါးႏွစ္လံုးကို ေအာက္ပိုင္းေတြ ေလွ်ာ္နဲ႔တုပ္။ အေပၚပိုင္းက ၀ါးႏွစ္လံုးၾကားမွာ တန္း၀ါးေတြညွပ္။ အားလံုးအဆင္သင့္ျဖစ္ရင္ တိုင္တစ္လံုးကို ကာလသားတစ္ေယာက္ကိုင္ၿပီး “ တစ္၊ ႏွစ္၊ သံုး ” ဆိုတာနဲ႔ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ က်င္းထဲကို တၿပဳိင္တည္းစိုက္ထည့္လိုက္ရင္ ကိစၥျပတ္ၿပီ။ အနိမ့္အျမင့္မညီေသးရင္ တိုင္ရင္းမွာ သဲထည့္ၿပီး ညွိလိုက္ျပဳလိုက္တာနဲ႔ အိုေခ။ တန္း၀ါးေတြေပၚမွာ ကန္႔လန္႔တန္းေတြတင္ၿပီး ေလွ်ာ္နဲ႔တုပ္လိုက္ရင္ ေကၽြးရုံကိုယ္ထည္ၿပီးၿပီ။ အေပၚမွာ ဖ်ာၾကမ္းေတြတင္ ပတ္လည္မွာ ဖ်ာၾကမ္းေတြကာလိုက္တာနဲ႔ ေကၽြးရန္အသင့္။ ေကၽြးရုံေရွ႕မွာ အေပၚပိုင္းအဆစ္ကို ဓားနဲ႔မႊာထားတဲ့ ႏွစ္ေတာင္သာသာ ၀ါးပိုးပိုင္းေတြ ေလးငါးလံုး တန္းစီၿပီး စိုက္ထားတာက ေသာက္ေရအိုးတင္ဖို႔။ ေကၽြးရုံဖြင့္ကာနီးရင္ မႊာထားတဲ့ ၀ါးဆစ္ၾကားထဲကို ေရအုိးတင္လိုက္ရုံနဲ႔တင္ အညာလက္ျဖစ္ ေရအိုးစင္ကေလးေတြက ေသာက္ခ်င့္စဖြယ္ လွေနေရာ။

အလွဴေပးဖို႔ တစ္ရက္အလိုေလာက္ေရာက္ရင္ေတာ့ အလွဴ႕ရွင္ရဲ႕ ၿခံ၀န္းထဲမွာ မ႑ပ္ႀကီးထိုးၿပီ။ စကၠဴနဲ႔လုပ္ၿပီး ေရႊမင္သုတ္ထားတဲ့ မ႑ပ္ႀကီးေတြကလည္း ႀကဳိႀကဳိတင္တင္ ငွားထားရတာ။ သံုးပင္ေလးခန္း၊ ငါးခန္းပတ္လည္ စသည္ျဖင့္ အရြယ္အစားကိုလိုက္ၿပီး ေစ်းကအမ်ဳိးမ်ဳိး။ မ႑ပ္ၾကမ္းကေတာ့ ရြာသားေတြလက္ရာ ၀ါးဖရိန္။ ပြဲနီးလာရင္ ၿမဳိ႕ကမ႑ပ္ဆရာအိမ္က မ႑ပ္အကာေတြကို လွည္းေတြလွည္းေတြနဲ႔ တိုက္ၿပီး ( အညာမွာက လွည္းနဲ႔သြားသယ္တာကို လွည္းနဲ႔တိုက္တယ္လို႔ ေခၚသဗ် ) မ႑ပ္ၾကမ္းေရွ႕မွာပံုထား။ မ႑ပ္ဆရာေရာက္လာရင္ သူ႕ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ဟိုအပိုင္းကို ဟိုတိုင္မွာခ်ည္။ ဟိုအကန္႔ကို ဟိုတန္းမွာတုပ္။ မၾကာခင္မွာပဲ နန္းေတာ္ပံုခ်ဳိးထားတဲ့ မ႑ပ္ႀကီး ရုပ္လံုးေပၚပါေလေရာ။ စုလစ္မြန္းခၽြန္ေတြ၊ ခန္း၀င္ပန္းခ်ီကားေတြ ထည္ထည္၀ါ၀ါ၊ ဘံုအဆင့္ဆင့္မွာ ေရႊေရာင္လက္ေနတဲ့ မ႑ပ္ႀကီးကို ျမင္လိုက္တာနဲ႔တင္ တစ္ရြာလံုး ျမဴးလို႔ေပ်ာ္လို႔။ မ႑ပ္ထဲမွာ တရားေပးမယ့္ သံဃာေတာ္ေတြထိုင္ဖို႔ သံဃာစင္ကိုလည္း မေမ့ေစရ။ မ႑ပ္ေထာင့္က ကန္ေတာ့ပြဲကေလးက ရွင္ဥပဂုတ္မေထရ္ျမတ္ကို ပူေဇာ္ထားတာ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အလွဴတြင္းမွာ မိုးရြာၿပီး ပြဲမပ်က္ရေလေအာင္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးကို မိုးတားေပးေတာ္မူဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံထားမွ။ အႏွီဓေလ့က ပထမသဂၤါယနာတင္တဲ့ အခ်ိန္ကို ျပန္သတိရမိေအာင္ လုပ္ေနသလို။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးရဲ႕ အလွဴပြဲမွာ ပြဲဖ်က္မယ့္ မာရ္နတ္က မိုးေတြရြာ၊ ေလေတြတိုက္ေအာင္လုပ္ေတာ့ ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ႀကီးက ကာကြယ္တားဆီးေပးေတာ္မူခဲ့တာကိုး။

မ႑ပ္ထိုးၿပီးတာနဲ႔ တစ္ရြာလံုး အုတ္ေအာ္ေသာင္းသည္း အလုပ္မ်ားၾကၿပီ။ ေနာက္တစ္ရက္ဆိုရင္ အလွဴရက္။ အႏွီပထမရက္ကို အညာမွာေတာ့ “ မ႑ပ္၀င္ ”လို႔ ေခၚၾကပါရဲ႕။ အလွဴကိုလာၾကမယ့္ ကိုယ့္မိတ္ေဆြေတြကို ဧည့္ခံဖို႔ ေကၽြးေမြးဖို႔ အိမ္တိုင္းလိုလို အဆင္ေျပမယ့္ မုန္႔ေတြလုပ္ၾကရၿပီ။ ဆီေပါ၊ ေကာက္ညွင္းေပါတဲ့ အညာေဒသျဖစ္ျပန္ေတာ့ ေကာက္ညွင္းတို႔ ဆန္ၾကမ္းတို႔ကို အေျခခံထားတဲ့ အညာမုန္႔ေတြက ဗိုက္တာမင္ ျပည့္တာထက္ေတာင္ လွ်ံေနေသး။ အမ်ားဆံုးလုပ္ၾကတာက မုန္႔ဆီေၾကာ္။ ေကာက္ညွင္းဆန္ႏွစ္မႈန္႔ကို ထန္းလ်က္ရည္နဲ႔ေရာၿပီး အိုးကင္းျပန္႔ေပၚမွာ ဆီနဲ႔ေၾကာ္၊ ေသာင္သာတဲ့လူက ေထာပတ္ထည့္ထားတဲ့ မုန္႔ဆီေၾကာ္တစ္ခုတစ္ခုဆိုတာ ေခါင္းေပၚတင္လိုက္ရင္ နားႏွစ္ဖက္ကိုပါ အုပ္က်သြားတဲ့အထိ အားပါးတရႀကီးေတြ။ ငွက္ေပ်ာပင္ဆုိတာကလည္း အေလ့က်ေလာက္နီးနီး ေပါက္ေနျပန္တာမို႔ ေကာက္ညွင္းထုပ္၊ မုန္႔ဖက္ထုပ္ဆိုတာကေတာ့ မျမင္ခ်င့္အဆံုး။ ႀကံသကာတို႔ ေျမပဲယိုတို႔ကလည္း စံုစံုလင္လင္။ ဟိုအိမ္သြားလည္း အညာမုန္႔၊ သည္အိမ္သြားလည္း အညာမုန္႔။ ၿမဳိ႕သားမ်ားကေတာ့ အႏွီေလာက္မ်ားလြန္းတဲ့ မုန္႔ေတြကို တစ္ခါေလာက္ျမင္ဖူးသြားရင္ တစ္သက္မုန္းေလာက္ေပမယ့္ ေက်းေတာက အညာသားေတြကေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားကို ဘယ္ႏွစ္ခါပဲစားစား မုန္းကိုမမုန္းႏိုင္တာကလား။ ဧည့္သည္ေစာင္သည္လာရင္ ၾကည့္ေပ်ာ္ရွဳေပ်ာ္ရွိေအာင္ အိမ္ကေလးေတြကို လွည္းက်င္းသုတ္သင္။ အိမ္မွာရွိသမွ် ပန္းကန္ခြက္ေယာက္အသစ္ေတြ ထုတ္ခ်။ အေကာင္းဆံုးထားတဲ့ စားပြဲခင္းေတြ ထုတ္ခင္း။ ညအိပ္နားမယ့္ ဧည့္သည္ေတြအတြက္ မၿခံဳရက္ မသံုးရက္ဘဲ ထန္းေခါက္ဖာထဲထည့္သိမ္းထားၾကတဲ့ ေစာင္ေတြ ျခင္ေထာင္ေတြထုတ္။ အညာသားဆုိတာ ဧည့္သည္ကို တကယ္ခ်စ္တဲ့ လူစားမ်ဳိး။

ကာလသမီးေတြကလည္း သူရို႕အပ္ထားတဲ့ အ၀တ္အစားေတြ အလွဴရက္အမီရဖို႔ စက္ဆိုင္ေတြကို ေလာေဆာ္။ ခါေတာ္မီ ဆံပင္ေျပးေကာက္တဲ့လူကေကာက္။ သည္ပြဲမ်ဳိးမွ အလွမျပင္ရင္ ဘယ္ပြဲျပင္ရလိမ့္တုန္း။ ေျပာမယ့္သာေျပာရတယ္ အညာေက်းေတာသူဆိုတာ ဒီဇိုင္နာေတြ ဘာေတြ ဘာသိတာမွတ္လို႔။ စက္ဆိုင္နံရံမွာ ေတာ္သလိုေလ်ာ္သလို ႏွီးစနဲ႔ထိုးၿပီးညွပ္ထားတဲ့ ျပကၡဒိန္ေတြထဲက ကိုယ္ႀကဳိက္တဲ့ မင္းသမီး၀တ္ထားတဲ့ အက်ႌကိုလက္ညွဳိးထုိးျပၿပီး အဲသာမ်ဳိးခ်ဳပ္ေပးေတာ္လို႔ ေျပာပစ္ခဲ့တဲ့သူေတြခ်ည္း။ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔ခပ္ငယ္ငယ္ကေတာ့ “ ေမာင့္ပက္လက္လန္ ” တို႔ ဘီဘဲတို႔ ေခတ္စားတာမွတ္မိေသးရဲ႕။ ေမာင့္ပက္လက္လန္ဆိုတဲ့ အက်ႌစက မွန္သားေရာင္ ခပ္ၾကည္ၾကည္ အသားမွာ မန္က်ည္းရြက္ပံုစံ အဖတ္ကေလးေတြ အစီအရီ ကပ္ေနတဲ့ ဒီဇိုင္း။ အိမ္ရွင္ထီးေတြ မ်က္လံုးျပဴးၿပီး ပက္လက္လန္သြားေအာင္ ေစ်းႀကီးလြန္းလို႔ အႏွီနာမည္တြင္တယ္ ထင္တာပါပဲ။ အထိုက္အေလ်ာက္ တတ္ႏိုင္ၾကရင္ေတာ့ ဇာေလးဘာေလး၀တ္တာေပါ့ေလ။ အလွဴ႕အမကေတာ့ အႏွီကာလမွာ စတားေပါ့။ သူရို႕က်ေတာ့ ေတာၿမဳိ႕ေလးနဲ႔တင္ ဘယ္ေက်နပ္လိမ့္တုန္း။ မႏၲေလးေျပးၿပီး ပိုးခ်ိတ္ေတြဘာေတြ ၀ယ္ၾကသေပါ့။ အလွဴ႕အမ၀တ္တဲ့ ဘယ္ခ်ိတ္ကဘယ္ေလာက္ေပးရတာဆိုတဲ့ အသံက သည္ကာလမွာ အေရးႀကီးျပန္ေသးရဲ႕။     ။

ဆက္ပါဦးမယ္ . . .

( သကလ ၀ဋၬ နဲ႔ ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သတ္ပံုမွားနဲ႔ အခ်က္အလက္အမွားေတြကို ေစတနာေရွ႕ထားၿပီး ျပင္ဆင္ေထာက္ျပေပးခဲ့တဲ့ အရွင္ဇနက ( အဂၤါေမာင္ ) ကို အထူးေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္တင္ပါရေစ )

19 comments:

စံပယ္ခ်ိဳ said...

ဆရာေရးတဲ႔ခ်စ္ေသာအညာ ဖတ္ျပီးမွ အညာရဲ့ ရုိးသားမႈေလးေတြကုိေသခ်ာေတြ႔လုိက္ရတယ္
အညာဓေလ႔ကုိလဲ ျမင္သာတယ္
ေမာင္႔ပက္လက္လန္ေတာ႔ ဂ်က္လဲမသိဘူးဆရာေရ
ခုမွပဲၾကားဖူးတာ
ဆက္ရန္ေလးကုိေလးေစာင္႔ေနလွ်က္ပါဆရာ

ေမဓာ၀ီ said...

သကၤန္းေတာင္း က်က္တယ္ဆိုလို႔ ... တခါတုန္းက ဘိလပ္ရွင္ျပဳအလွဴပြဲမွာ ေမာင္ရွင္ေလာင္းေလးေတြကို သကၤန္းေတာင္းရၿပီလားဆိုေတာ့ ရၿပီ ... တဲ့။ ဘယ္လိုေတာင္းမလဲ ေမးေတာ့ "ေပး" တဲ့။ :))

အညာမုန္႔ထဲမွာ မုန္႔ဆီေၾကာ္ေတာ့ မႀကိဳက္ဖူး။ မုန္႔ေပါင္းေတာ့ ႀကိဳက္တယ္။ အညာက အမ်ဳိးေတြ လာရင္ မုန္႔ေပါင္း၀ယ္၀ယ္လာတယ္။ ဖက္ကေလးနဲ႔ ထုတ္ထားၿပီး စားလို႔သိပ္ေကာင္းတာပဲ။

ဆရာဟန္ရဲ႕ အညာေျမဌာေနေဟာင္း လြမ္းခ်င္းကို ဖတ္ၿပီး က်မလဲ ေသခ်ာမေရာက္ဖူးတဲ့ အညာကို လြမ္းသြားတယ္။
ဆက္လက္ဖတ္႐ႈဖို႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္။

ေမဓာ၀ီ said...

သကၤန္းေတာင္း က်က္တယ္ဆိုလို႔ ... တခါတုန္းက ဘိလပ္ရွင္ျပဳအလွဴပြဲမွာ ေမာင္ရွင္ေလာင္းေလးေတြကို သကၤန္းေတာင္းရၿပီလားဆိုေတာ့ ရၿပီ ... တဲ့။ ဘယ္လိုေတာင္းမလဲ ေမးေတာ့ "ေပး" တဲ့။ :))

အညာမုန္႔ထဲမွာ မုန္႔ဆီေၾကာ္ေတာ့ မႀကိဳက္ဖူး။ မုန္႔ေပါင္းေတာ့ ႀကိဳက္တယ္။ အညာက အမ်ဳိးေတြ လာရင္ မုန္႔ေပါင္း၀ယ္၀ယ္လာတယ္။ ဖက္ကေလးနဲ႔ ထုတ္ထားၿပီး စားလို႔သိပ္ေကာင္းတာပဲ။

ဆရာဟန္ရဲ႕ အညာေျမဌာေနေဟာင္း လြမ္းခ်င္းကို ဖတ္ၿပီး က်မလဲ ေသခ်ာမေရာက္ဖူးတဲ့ အညာကို လြမ္းသြားတယ္။
ဆက္လက္ဖတ္႐ႈဖို႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္။

ေႏြေတးရွင္ (မင္းဧရာ) said...

ဟားးးးးးးးးးးးးးးးးးး
ရယ္လိုက္ရတာဗ်ာ
ဘယ္လိုေၾကာင့္( ေမာင့္ပက္လက္လန္ )ျဖစ္သတုန္းေပါ့
စက္ခ်ဳပ္ဆိုင္မွာ အပ်ိဳေတြအကၤ်ီအပ္တဲ့အေၾကာင္းကိုဖတ္ရေတာ့
အိမ္မွာ စက္ခ်ဳပ္တဲ့ မမၾကီးကို သတိရမိသြားရဲ႕

ဆရာေရးထားသလိုပါဘဲ အကၤ်ီအပ္တဲ့သူက နႏၵာလိွဳင္ရဲ႕ပံုကို လက္ညိွဳးထိုးျပီး ဒီလိုပံုခ်ဳပ္ေပးပါ ေျပာတာကိုးဗ်.....။

ေအးဗ်ာ...အညာေဒသဆိုတာက အညာသားေတြအတြက္ေတာ့ ေရးလို႔ ေျပာလို႔ လြမ္းလို႔ မကုန္ႏိုင္တဲ့အရပ္ ခ်စ္လို႔မ၀ ႏိုင္တဲ့အရပ္ေပါ့ဗ်ာ။

Anonymous said...

ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ခင္ခင္ထူးေရးတဲ. “အညာသူအညာသား က်မ ေဆြမ်ဳိးမ်ား” ဆိုတဲ. စာအုပ္ထဲကအတိုင္းဘဲေနာ္။

လြင္ျပင္လႈိင္းငယ္ said...

ဆရာေရ အလုပ္ေတြမ်ားေနလို႔ ဒီေန႔မွပဲ
အညာေျမကို ေနာက္ျပန္ေလွ်ာက္ျပီး ေအးေအးေဆးေဆး
အညာေျမအရသာကိုခံစားသြားပါတယ္ ။

ညိမ္းႏိုင္ said...

ၾဆာၾကည္ေရ.....ဧည့္ခ်စ္တဲ့ အညာသားဆရာ႔ဆီတစ္
ေခါက္ေလာက္ေတာ့ ဧည့္လာလုပ္ဦးမယ္....၊မေပ်ာ္သံုး
ႏွစ္၊ေပ်ာ္သံုးႏွစ္ေနာ္.... :))))
ဆရာ့ပို႔စ္ဖတ္ၿပီး အညာမွာ ၿခံဝိုင္းတစ္ဝိုင္းေလာက္ဝယ္
ၿပီးေနလုိက္ခ်င္စိတ္ေတာင္ေပါက္ရဲ႕....၊အညာဓေလ့၊
အညာစရိုက္ေလးေတြက တယ္ခ်စ္ဖို႕ေကာင္းတာက
လား......။

Ma Tint said...

အညာသားနဲ႔ေျမလတ္သားတို႔ရဲ႕ လုပ္ဟန္လုပ္ကြက္ေလးေတြ ထပ္တူညီ နီးပါးပါလား။ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ ခ်စ္ေသာအညာ ေဆာင္းပါးေလးကေန ဗဟုသုတေတြအေတာ္ရသြားတယ္ စာေရးေကာင္းေတာ့ ဖတ္ရတာ စိတ္၀င္စားဘို႔ေကာင္းတယ္။ တီတင့္ရဲ႕ သားႏွစ္ေယာက္ကို သူတို႔အေဖက ပထမဆံုး အႀကိမ္ကို ရြာမွာ ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံလုပ္ေပးခဲ့တာဆိုေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္ေရးတာေတြနဲ႔ ကြက္တိပဲ း)ထမင္းစားရံုႀကီးေတြ ေဆာက္တဲ့ ကာလသားအဖြဲ႔ကို တီတင့္ခင္ပြန္းက အာမီရမ္နဲ႔ ဧည့္ခံခဲ့တာမွတ္မိေသးတယ္။တစ္ခါက ေရးဘို႔စိတ္ကူးေသးတယ္ စာဖတ္သူေတြ အိပ္ငိုက္မွာစိုးလို႔ မေရးျဖစ္ခဲ့ဘူး ဟိဟိ
ဆက္ရန္ေလးကို ေမွ်ာ္ေနတယ္ေနာ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

Aung Htut said...

ဆရာဟန္ ေရးထားတာဖတ္ေတာ့မွ သကၤန္းေတာင္း ျပန္ဆိုေနမိတယ္... ေမ့ေတ့ေတ့ ျဖစ္ေနျပီ။ မုန္႕ဆီေၾကာ္ကိုေတာ့ သိပ္ၾကိဳက္....

Anonymous said...

ခ်စ္ေသာအညာေတြဆက္တုုိက္အားေပးသြားပါတယ္ရွင္။
အေရးအသားကလည္းပီျပင္လိုု ့တကယ္ေရာက္ေနသလားလိုု ့ထင္မိတယ္။
အုုိင္အိုုရာ

ခ်စ္စံအိမ္ said...

ဆရာပုိစ့္ေလးဖတ္ၿပီ ရြာကုိေတာင္လြမ္းသြားတယ္ အညာမဟုတ္ေပမဲ့ ရြာစေလ့ေပါ့ ဆရာရယ္ တစ္ခ်ဳိ့လည္းမတူဘူးရယ္ ေစာင့္ေမွ်ာ္လွ်က္ပါရွင္..

ဟန္ၾကည္ said...

ခင္ခင္ထူးရဲ႕အညာနဲ႔ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕အညာက မိုင္ ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ေ၀းပါသတဲ့ Anon ေရ...သို႔ေပမင့္ အညာေဒသေတြဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ပဲေ၀းေ၀း ဓေလ့ေတြ စရိုက္ေတြကေတာ့ ကူးလူးဆက္ဆံေနတာကလား...

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေန၀င္းျမင့္ကို ေလးစားသေလာက္ ခင္ခင္ထူးကို ဖီလင္မလာတဲ့ ဦးဟန္ၾကည္တစ္ေယာက္ အညာသူအညာသားကၽြန္မေဆြမ်ဳိးမ်ားကို ေရးလက္စ ခ်စ္ေသာအညာ ဆီးရီးစ္ေတြၿပီးရင္ ဖတ္ၾကည့္ဖို႔ေတာ့ ထံုးတို႔ထားလိုက္ပါသဗ်ား...

Ashin Janaka said...

ဒကာေတာ္ ဆရာဟန္ၾကည္ေရ..
ေရးတဲ့စာေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္လုိ႔ ေကာင္းသလုိ ဗဟုသုတလဲ အလြန္ရပါတယ္။ မၾကာမၾကာလဲ ဖတ္ရင္း ၿပဳံးမိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကေလးေတြရဲ့ ပညာေရးကုိ အဓိကဦးတည္ေနတာ သိရတဲ့အတြက္လဲ အလြန္ဂုဏ္ယူမိပါတယ္။

ဒကာေတာ္ေရ..
ဒီပုိ႔စ္ထဲမွာေတာ့ နဲနဲ လြဲေနတာေလးေတြ ေျပာပါရေစ။ လြဲေနတာ ဆုိတာထက္ ဒကာေတာ္ ပမာဒေလချဖစ္ၿပီး လ်ပ္တျပက္ေရးလုိက္မိလုိ႔ လြဲေနတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ဆုိေတာ့ ေရးၿပီးသားကုိ ျပန္စစ္ရေအာင္ အခ်ိန္က မေပးႏုိင္ဘူး မဟုတ္လား။

အမွန္က...

သကၠလ မဟုတ္ပါဘူး။ သကလ ပါ။ အလုံးစုံေသာလုိ႔ အဓိပၸါယ္ထြက္ပါတယ္။
သကၠလဆုိတာ ေရွးေခတ္ အိႏၵိယျပည္ထဲက တုိင္းႏုိင္ငံတစ္ခုရဲ့ နာမည္ပါ။
ေနာက္ၿပီး
၀တၱမဟုတ္ပါဘူး။ ၀ဋၬ (ဋႏွစ္လုံးဆင့္)ပါ။ ၀ဋ္ဆင္းရဲလုိ႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။
၀တၱဆုိတာ က်င့္၀တ္ကို ေျပာတာပါ။ မိဘက်င့္၀တ္ ဆရာက်င့္၀တ္ စသျဖင့္ေပါ့။
(သကလ၀ဋၬဒုကၡနိႆရဏနိဗၺာနႆ သစၦိကရဏတၳာယ၊ အလုံးစုံေသာ သံသရာ၀ဋဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳပါရေစျခင္းအက်ိဳးငွာ)။

ေနာက္ၿပီး
၀ိသုဒၶာရုံ ရွင့္က်င့္၀တ္လုိ႔ ေရးမဲ့အစား ၀ိသုဒၶါရုံ ရွင္က်င့္၀တ္လုိ႔ ေရးရမယ္ထင္ပါတယ္။ ၾကက္သြန္ခြာလုိက္ ဆုိတဲ့ ေနရာမွာလဲ ၾကက္သြန္ခြါလုိ႔ ေရးရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာစာေပထဲမွာ ခင္ ဂု ေငါ ေဒါ ပုံ ၀၊ ေျခာက္လုံး ေမာက္ခ် (-ါ)ခ်။ ဆုိၿပီး ဆုိရုိးရွိပါတယ္။ စာေရးမယ္ဆုိရင္ ေရးခ်ကုိ ေရးတဲ့အခါ ခ ဂ င ဒ ပ ၀ အကၡရာေတြကို ေမာက္ခ်(-ါ) ခ်ေရးရမယ္။ က်န္တဲ့ အကၡရာေတြကို ၀ိုက္ခ် (-ာ) ခ်ေရးရမယ္လုိ႔ ဆုိရုိးစကား ရွိတာ ၾကားဖူးပါတယ္။
ေမာက္ခ် (-ါ)နဲ႔ ေရးရမဲ့ အကၡရာေတြကုိ ၀ုိက္ခ် (-ာ)နဲ႔ ေရးမိရင္ က်န္တဲ့ စာလုံးအခ်ိဳ့နဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ ေရာေထြးတတ္လုိ႔ပါတဲ့။ ဥပမာ။ ခာ (ဆ)။ ဂာ(က)။ ငာ (ထ)။ ဒာ(အ)။ ပာ (ဟ)။ ၀ာ (တ)။
ဒါေၾကာင့္ အဲဒီစာလုံးေတြကုိ ေမာက္ခ် (-ါ)နဲ႔ ေရးရပါမယ္တဲ့။ ဥပမာ။ ခါ ဂါ ငါ ေဒါ ပါ ၀ါ။

မိေခ်ာင္းမင္း ေရးခင္းျပသလုိ ျဖစ္မွာလဲ စုိးရိမ္မိေသးတယ္။ အမွန္ဆုိ ဦးဇင္းကိုယ္တုိင္လဲ အမွားေပါင္း ေထာင္ေသာင္းပါဘဲ။

ေနာက္ ရွိေသးတယ္။

ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ျမတ္က ပထမသံဂါယနာေခတ္မွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တတိယသံဂါယနာေခတ္ေရာက္မွ ေပၚေပါက္လာတာပါ။ ပထမသံဂါယနာနဲ႔ တတိယသံဂါယနာက ႏွစ္ေပါင္း ၂၃၅ ႏွစ္တိတိ ကြာပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သံဂါယနာတင္ပြဲမပ်က္ေအာင္ ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္က ကာကြယ္ေပးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အေသာကမင္းႀကီးရဲ့ ေရတြင္း ေရကန္ ေက်ာင္း ေစတီေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္စီကုိ ေရစက္ခ်ပြဲမွာ အဲဒီပြဲကို မပ်က္စီးေအာင္ ကာကြယ္ေပးခဲ့တာလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လဲ အဲဒီ ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္အေၾကာင္း ဦးဇင္းတုိ႔ ေထရ၀ါဒစာေပမွာ မေတြ႔ရပါဘူး။ ေျမာက္ပုိင္းဗုဒၶဘာသာအယူအဆတစ္ခုလုိ႔ ပညာရွင္ေတြ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းေလး ဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဒီလင့္ခ္ http://www.lknt11.com/2009/01/blog-post_22.html ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။
..

ကဲ.. ဒကာေတာ္ေရ..
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတာ့ ေရးလုိက္မိၿပီ။ ဒကာေတာ္က တပည့္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ ဆရာမုိ႔လုိ႔ အခုလုိ ေရးလုိက္တာပါ။ ဦးဇင္းတုိ႔ေလာကမွာ ရယ္စရာလုိလုိ ဘာလုိလုိနဲ႔ ေျပာရုိးတစ္ခု ရွိတယ္ မဟုတ္လား။ ငရဲျပည္မွာ ဓမၼကထိကဘုန္းႀကီးေတြ တရားသူႀကီးေတြ အမ်ားႀကီးဘဲတဲ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ တရားအမွားေဟာမိၿပီဆုိရင္ တရားနာ ပရိသတ္ေတြက အမ်ားႀကီးမဟုတ္လား။ အားလုံးကို အယူမွားေအာင္ လုပ္လုိက္သလုိ ျဖစ္သြားတာကုိး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တရားသူႀကီးဆုိတာကလဲ အမႈကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အမွားဆုံးျဖတ္လုိက္ရင္ အျပစ္အရမ္းႀကီးတယ္ မဟုတ္လား။ အခု ဒကာေတာ္ကလဲ ေက်ာင္းဆရာဆုိေတာ့။

မဟုတ္မွလြဲေရာ။ ေတာ္ၾကာ ငရဲျပည္မွာ ဦးဇင္းတုိ႔ ဓမၼကထိကအုပ္စုေတြရယ္ တရားသူႀကီးအုပ္စုေတြရယ္ ဒကာေတာ္တုိ႔ရဲ့ ေက်ာင္းဆရာဆရာမ အုပ္စုေတြရယ္ သြားဆုံၾကရင္ မေကာင္းေပဘူး မဟုတ္လား။ း)))

ကဲ ဒကာေတာ္ေရ.. ဦးဇင္းမွားရင္လဲ ျပင္ေပးပါ။ လူသားတုိင္း အမွားမကင္းႏုိင္ၾကဘူး မဟုတ္လား။ တစ္ေယာက္မွားရင္ တစ္ေယာက္ကျပင္ေပး၊ တစ္ေယာက္ လြဲေနရင္ တစ္ေယာက္က တည့္မတ္ေပးနဲ႔ အတူတူ ခ်ီတက္ၾကတာေပါ့။

ဒကာေတာ္.. ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၿပီး ေလာကေကာင္းက်ိဳး မ်ားမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါေစ။

ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔) said...

ဆရာဟန္တုိ႔ကေတာ့ အညာတစ္ခြင္ ၿပဲၿပဲစင္.. အဲေလ.. ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ ဖြင့္ဟေနပါေပါ့လား။ တစ္ခါထဲနဲ႔ အညာအေၾကာင္း အျပည့္အစုံသိခြင့္ရတာကုိက သူႀကီးမင္းတိ႔ု ကံေကာင္းလွၿပီ။ ေဒသကြဲေတာ့ အသုံးအႏႈန္းေလးေတြ ကြဲလြဲေနတာေလးကိုက တစ္မ်ိဳး ခ်စ္ခ်င္စရာေလး။
ဒါနဲ႔.. ဟုိ ေမာင့္ပက္လက္လွန္ဆုိတာေလး သေဘာက်ပါ့။

အင္း ဆရာဟန္လဲ ဒီတစ္ခါေတာ့ အပို္င္း ၅ ေတာင္ ေရာက္လာၿပီေကာ။ ပထမ သူႀကီးသားေပါက္ႀကီး လုိမ်ား တစ္ေနမလားလုိ႔ စုိးတထိတ္ထိတ္ရယ္။ ခ်စ္ေသာအညာကေတာ့ အဆုံးအထိ အခုလုိ ဖီလင္ေလးနဲ႔ ေျဖးေျဖးမွန္မွန္ သြားမယ္ထင္ပါရဲ့။ ဒါေပမဲ့ ေပါက္ႀကီးသားကိုလဲ မေမ့နဲ႔ဦးေနာ္ ဆရာ။ အဲဒါေလးလဲ စိတ္၀င္စားဖုိ႔ေကာင္းတယ္။ တကယ္စိတ္၀င္စားဖုိ႔ ေကာင္းတာပါ။ ဟုတ္ပါ့မလား ေမာင္ကာဠဳရဲ့... သည့္ထက္ေတာင္ ပုိေသးဘုရား။ း)

ကူးကူးလွိဳင္ said...

ဆရာဟန္ေရးတဲ့ ခ်စ္ေသာအညာကို ဖတ္ျပီး အရမ္းသေဘာက်ပါတယ္ ေနာက္အပိုင္းေလးေတြလဲ ေမွ်ာ္ေနပါတယ္.. Ashin Janaka ရဲ့ ကြန္မန့္ေၾကာင့္လဲ ဗဟုသုတေတြမ်ားၾကီး ရသြားပါတယ္ရွင္...

ဟန္ၾကည္ said...

အရွင္ဇနကဘုရား...

အခုလို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပေပးတာကို ေက်းဇူးတင္တဲ့အေၾကာင္း ပထမဦးစြာ ေလွ်ာက္ပါရေစ...အကိုးအကားနဲ႔တကြ က်က်နန ေထာက္ျပေပးတဲ့ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ေစတနာကိုလည္း အတိုင္းအဆမရွိ ေလးစားဦးတင္မိပါတယ္...

“ သကလ ၀ဋၬ ”ကို အလြဲႀကီးလြဲသြားတာ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ နေမာ္နမဲ့ႏိုင္မႈပါဘုရား...မွားမယ္လို႔ ထင္ေပမယ့္ ေသခ်ာေအာင္ ျပန္မၾကည့္မိတဲ့ အျပစ္လို႔ပဲ ေျပာရေတာ့မွာပဲ...ေနာက္တစ္ခါဆိုရင္ေတာ့ အကိုးအကားကို ေသခ်ာက်နေအာင္ ၾကည့္ရႈရွာေဖြၿပီးမွ ေရးေတာ့မယ္လို႔ ကတိေပးပါတယ္...

၀ိသုဒၶာရုံ ကေတာ့မူရင္း စာအုပ္မွာ ေမာက္ခ် ( ါ ) နဲ႔ ေရးထားေပမယ့္ ဘ၀င္မက်တာေၾကာင့္ ေျပာင္းလိုက္တာပါ...ၾကက္သြန္ခြာ မွာလည္း သည္အတိုင္းပါပဲဘုရား... ျမန္မာစာဖြဲ႕ထံုးအရ “ ခ၊ဂ၊င၊ဒ၊ပ၊၀ ” စတဲ့ စာလံုးေတြကို ေမာက္ခ် ( ၀ိုက္ခ် ) နဲ႔ ေရးဖို႔ သတ္မွတ္ထားတာ မွန္ပါတယ္ဘုရား...သို႔ေပမင့္ လံုးထပ္ေရးရာမွာေတာ့ မွားယြင္းၿပီး ဖတ္မိစရာ အေၾကာင္းမရွိတဲ့အတြက္ ေရးခ် ( ာ ) နဲ႔ပဲ ေရးထံုး ရွိပါတယ္...အႏွာေၾကာင့္ ၾကက္သြန္ခြာဆိုတဲ့ စာလံုးေပါင္းကို “ ခြါ ” လို႔မေပါင္း ေတာ့တာပါ...

ျမန္မာစာလံုးေပါင္း သတ္ပံုက်မ္းကို ေအာက္မွာ ညႊန္းလိုက္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား...

http://myanmarwords.pikay.org/2008/12/kha-kway.html

ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးလည္း တပည့္ေတာ္ ျပန္ဖတ္လိုက္ပါၿပီဘုရား...သီရိဓမၼာ ေသာကမင္းႀကီးကို ဘုရားေခတ္နဲ႔ ေရာေထြးသြားတဲ့ တပည့္ေတာ္ရဲ႕အမွားကိုလည္း ျမင္မိပါတယ္...သာသနာေရးကိစၥမွာ မေလ်ာ္မကန္ျဖစ္သြားတာကို အႏူးအညြတ္ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္...

ဓမၼကထိကရယ္...တရားသူႀကီးရယ္...ေက်ာင္းဆရာရယ္ အႏွီသံုးမ်ဳိးမွာ တပည့္ေတာ္တို႔က ငရဲကို အရင္မ်ား သြားၾကရမလား မသိေပါင္ဘုရား...ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ စိတ္အလိုမက်တာေတြ...ေဒါသေတြနဲ႔ ေန႔ရွိသေရြ႕ နပမ္းလံုးေနရတာကိုးဘုရာ့...

အခုလို က်က်နန ေထာက္ျပေဆြးေႏြးေပးတဲ့ ဘုန္းဘုန္းကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...ေနာက္ေနာင္မွာ အမ်ားေတြရွိရင္လည္း အခုလိုမ်ဳိး စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေထာက္ျပေဆြးေႏြးေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုပါရေစ...

ဘုန္းဘုန္း အစစအရာရာ အဆင္ေျပပါေစ...

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

အကိုေရ... ခ်စ္ေသာ အညာကို အပိုင္းအလိုက္ ဖတ္မိေတာ့ ဆရာမ ခင္ခင္ထူးရဲ႕ သံုးလြန္းတင္ စာအုပ္ကို သတိရသြားတယ္၊ အကိုလည္း အပိုင္းေတြနဲ႕ဆိုေတာ့ စာအုပ္ထုတ္မယ္ဆို ထုတ္လို႕ရေနၿပီ...ေနာ္အကို :)

Anonymous said...

ဒကာေတာ္။
အခုလုိ ထပ္ဆင့္ကြန္မင့္ျပန္ေရးေပးလုိ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ တကယ္လဲ အက်ိဳးရွိပါတယ္။ အမွတ္မထင္မွားခဲ့တဲ့ အမွားေလးေတြကို ေထာက္ျပေပးတာကုိ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္စြာ လက္ခံေပးတဲ့အတြက္လဲ အထူးေလးစားမိပါတယ္။

၀ိုက္ခ် ေမာက္ခ် ကိစၥအတြက္ ဒကာေတာ္ရွင္းျပေပးတာကုိလဲ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒကာေတာ္ေျပာမွဘဲ လုံးထပ္ေရးတဲ့ အခါမွာ ေမာက္ခ် ခ်ေရးတဲ့ အေလ့အထကို ျပန္အမွတ္ရေစတယ္။ အခုလုိ အခ်င္းခ်င္း အသိဖလွယ္ရတာ အလြန္အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။

ဒါနဲ႔ ဒကာေတာ္ ဘယ္လုိမွေတာ့ မထင္ပါနဲ႔။ ဒကာေတာ္ ေရးထားတဲ့...

အႏွီဓေလ့က ပထမသဂၤါယနာတင္တဲ့ အခ်ိန္ကို ျပန္သတိရမိေအာင္ လုပ္ေနသလို။

ဆုိတဲ့ ၀ါက်ကေလး အခုထက္ထိ ရွိေနေသးေလရဲ့။ အဲဒီ၀ါက်အစား အေသာကမင္းႀကီးရဲ့ ပြဲေတာ္ကို ညြန္းဆုိတဲ့ ၀ါက်ဆုိ ပုိမ်ား သင့္ေလ်ာ္ေလမလားလုိ႔။
..

ဒကာေတာ္ကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အခု ဒီ၀ုိက္ခ် ေမာက္ခ် အေၾကာင္းေလးကိုဘဲ ပို႔စ္တစ္ခု တင္ျဖစ္လုိက္တယ္။ အားလပ္ရင္ လာေရာက္ဖတ္ရႈၿပီး ျပင္ဆင္ ထည့္သြင္း ႏႈတ္ပယ္ရမဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးမ်ားေတြ႔ရင္ အသိေပးျပင္ေပးပါဦးလု႔ိ ေတာင္ဆုိပါတယ္။

ဒကာေတာ္ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ အဆင္ေျပပါေစ။

Ashin Janaka said...

ဒကာေတာ္ေရ...
အခ်ိန္လုၿပီး ေကာန္မင့္တ္ကို အခုလုိ ထပ္ရွင္းျပေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ၀ုိက္ခ် ေမာက္ခ် ကိစၥကိုလဲ ဒကာေတာ္ အသိေပးမွဘဲ လုံးထပ္ေတြမွာ ေမာက္ခ်အစား ၀ုိက္ခ်ကုိသာ သုံးေလ့ရွိတာကို အမွတ္ျပဳမိေတာ့တယ္။ အခုလုိ အခ်င္းခ်င္း ဖလွယ္ရတာ အေတာ္ေလး အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဦးဇင္း ပို႔စ္တစ္ပုဒ္ တင္လုိက္ပါတယ္။ အမွတ္တရ အေနနဲ႔ေပါ့။ ၀ါသနာပါတဲ့ သူေတြလဲ ဖတ္ရတာေပါ့။ အျခားအေၾကာင္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ုိက္ခ်နဲ႔ ေမာက္ခ်အေၾကာင္းပါဘဲ။ ဒကာေတာ္ အားလပ္ရင္ေတာ့ ထပ္ျဖည့္စြက္စရာရွိတာကို အႀကံလာေပးဦးေပါ့။ ႀကိဳဆုိပါတယ္။

ဒါနဲ႔... စိတ္ေတာ့ မရွိပါနဲ႔။
ဒကာေတာ္ ပို႔စ္ထဲမွာ...

အႏွီဓေလ့က ပထမသဂၤါယနာတင္တဲ့ အခ်ိန္ကုိ ျပန္သတိရမိေအာင္ လုပ္ေနသလုိ။

ဆုိတဲ့ ၀ါက်ေလးက ဒီအတုိင္း က်န္ရစ္ေနေလေသးရဲ့။ အဲဒီ၀ါက်အစား အေသာကမင္းႀကီးရဲ့ အလွဴပြဲနဲ႔ သက္ဆုိင္မဲ့ ၀ါက်ကေလးသာ ဆုိရင္ ပုိၿပီးမ်ား ေလ်ာ္ကန္ေလမလားလုိ႔။

ဗဟုသုတစာေပေတြ မ်ားမ်ား ေရးႏုိင္ပါေစ။

ႀကဳိက္ရင္ေပါ့ေလ . . .