ပညာသည္ပဲရွိရွိ၊
ေႃမြပါးကင္းပါးပဲထူထူ အညာသားကေတာ့ အညာကို တစ္ရက္မွ မေမ့ၾကေပါင္ဗ်ာ။
တပင္တပန္းလုပ္ရကိုင္ရတာေတြကို
ျပန္ေတြးတိုင္းကို တသသျဖစ္ေနၾကတာ မ်ားပါရဲ႕။ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔လည္း ထို႔နည္းလည္းေကာင္းပါ့။
အညာကေနခြာခဲ့ၾကရတာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ေက်ာ္လာေပမယ့္ လယ္ထဲကိုင္းထဲမွာ တစ္ခ်ီတစ္ေမာင္း ရုန္းခဲ့ကန္ခဲ့ရတာေတြကို
ျပန္ေတြးတိုင္း လြမ္းလို႔ေကာင္းတုန္း။ ၿမဳိ႕သား၊ ၿမဳိ႕သားနဲ႔ ေမာင္ဟန္ၾကည္ အသားမည္းေလးကို
ပတၱျမားခဲလို ပစားေပးထားလို႔ ေတာသားေတြနဲ႔ ဒိုးတူေပါင္ဖက္ လယ္ထဲမဆင္းခဲ့ရေပမင့္ ေကာက္လႈိင္းတိုက္တို႔
ေကာက္သင္းေကာက္တို႔ကို ဇြတ္အတင္းလိုက္လိုက္သြားရတာေလးေတြကိုပဲ ျပန္ျပန္ေတြးေနမိေပါင္း
ခပ္မ်ားမ်ား။ ႏြားလွည္းေပၚမွာ အျပည့္အေမာက္တင္ထားတဲ့ ေကာက္လႈိင္းပံုႀကီးေပၚတက္ထုိင္ၿပီး
တကၽြီကၽြီတအီအီျမည္ေနတဲ့ လွည္း၀င္ရိုးသံကိုနားေထာင္ရင္း အညာေနပူပူႀကဲႀကဲမွာ တအိအိသြားေနတဲ့
ႏြားလွည္းကို စီးရတာကလည္း အညာရဲ႕ အရသာတစ္မ်ဳိးေပါ့ေလ။ စပါးေစ့ေတြ ဟိုစူးသည္စူး၊ ေကာက္ရိုးေတြ
ဟိုရွသည္ရွနဲ႔ ကုတ္လိုက္ဖဲ့လိုက္လုပ္ရင္း လွည္းေပၚထိုင္လိုက္ရတာ ဇိမ္ေတာ့ အရွိသား။
ေကာက္လႈိင္းလွည္းေမာင္းတဲ့ ဘႀကီးက သူ႕ေျပာင္းဖူးဖက္ေဆးလိပ္ႀကီးကို မီးပြားမစဥ္ေအာင္
ႏို႕ဆီခြက္ႀကီးစြပ္ၿပီး အခုိးေတြ ေထာင္းခနဲ၊ ေထာင္းခနဲထေအာင္ ဖြာေနတာကို ေဘးကထိုင္ႀကည့္ရင္း
မီးပြားတစ္စေလာက္သာ ေကာက္လႈိင္းေတြေပၚစဥ္သြားရင္ တူ၀ရီးႏွစ္ေယာက္စလံုး မီးသၿဂိဳလ္ၿပီးသားျဖစ္သြားမယ့္အေရးကို
ထိုင္ေတြးၿပီး ေၾကာက္ရတာကလည္း အေနာက္တိုင္းေကာင္းဘြဳိင္ကားေတြထဲက ေသနတ္ခ်င္းယွဥ္ပစ္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ
ခံစားရတဲ့ ခံစားမႈ ဘယာနကရသနဲ႔ နင္လားငါလား။
ေကာက္လႈိင္းေတြ အဘြားတို႔အိမ္ေရွ႕တလင္းျပင္ထဲပံုျပဳၿပီးလို႔
စပါးေႃခြခ်ိန္ေရာက္ရင္ေတာ့ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔ တစ္စခန္းထၿပီေပါ့ေလ။ အညာမွာေတာ့ စပါးေႃခြတယ္လို႔
မေခၚဘဲ ေကာက္လႈိင္းရိုက္တယ္လို႔ သညာေပးၾကတာကိုး။ အႏွီလို သညာေပးဆုိ လုပ္ရတာကလည္း ေကာက္လႈိင္းစည္းကို
အားပါးတရလႊဲလႊဲၿပီး ျမင္းခုံတို႔ စည္ပိုင္းျပတ္တို႔နဲ႔ တဖုန္းဖုန္းျမည္ေအာင္ ရိုက္ၿပီး
စပါးေစ့ေတြ ခါထုတ္ရတာကိုး။ အႏွီေခတ္က ဂ်ပန္နင္းဂ်ားဇာတ္ကားေတြကလည္း ေခတ္စားေနတာမို႔
အဘိုးရဲ႕ ပုဆိုးေဟာင္းတစ္ထည္ကို နင္းဂ်ားစတိုင္ ေခါင္းစြပ္ၿပီး ေကာက္လႈိင္းထံုးကို
မႏိုင့္တႏိုင္ကိုင္ကိုင္ၿပီး ေကာက္လႈိင္း၀င္ရိုက္ေနတဲ့ ေမာင္ဟန္ၾကည္ကို ေမေမ့ဘက္က အဖိုးက
တၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ၾကည့္ၿပီး “ ငါ့ေျမးႀကီးက အားကိုးရသေဟ့
” လို႔ ၾသဘာေပးတဲ့ အသံကို
အခုေတာင္ ျပန္ၾကားေယာင္တုန္း။ တကယ္ေတာ့ ေမာင္ဟန္ၾကည္က အလုပ္လုပ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ အရွဳပ္ရွဳပ္ေနတာကိုး။
ေမာင္ဟန္ၾကည္ ေျပာင္ေအာင္မရိုက္နိုင္လို႔ ေကာက္လႈိင္းထံုးမွာ က်န္ေနတဲ့ စပါးေစ့ေတြကို
အဘြားက တုတ္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ သပ္ခ်ရင္း မ်က္ေစာင္းႀကီး တခဲခဲနဲ႔ေပါ့။ ေသြးနဲ႔ ေခၽြးနဲ႔
ရင္းထားရတဲ့ စပါးတစ္ေစ့ကို ေတာသူေတာင္သားေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ တန္ဖိုးထားၾကတယ္္ဆိုတာ သေဘာမေပါက္ေသးတဲ့
ေမာင္ဟန္ၾကည္ပုလုေကြးကေတာ့ အဘြားကို ပိုရန္ေကာဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ စိတ္ထဲကေန ေမတၱာေတြပို႔လို႔ေပါ့ေလ။
တစ္ေနကုန္တစ္ေနခမ္း ေကာက္လႈိင္း၀ိုင္းရိုက္ၿပီးရင္ ညဘက္ေရာက္တဲ့အခါ လက္ေမာင္းေတြကိုက္ခဲေနလို႔
ပရုပ္ဆီလူးလူးေပးရတဲ့အခါက်ရင္ေတာ့ အဘုိးက “ ငါ့ေျမးရာ မင့္ဟာက
၀ိုင္းကူတာကနည္းနည္း မင့္ျပန္ျပဳစုရတာက မ်ားမ်ားဆိုေတာ့ မတန္ဘူးေဟ့ ” လို႔ ေျပာရွာတာပါပဲ။
ေကာက္လႈိင္းေတြအားလံုးရိုက္ၿပီးသြားလို႔
တလင္းမွာ စပါးပံုႀကီး ဟီးထေနတဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ အညာသားလယ္သမားေတြ ကြမ္းခ်ဳိးတက္ေနတဲ့ သြားသံုးဆယ့္ႏွစ္ေခ်ာင္းလံုးေပၚေအာင္
ၿပံဳးၿဖဲၿဖဲႀကီးေတြ ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့ေလ။ သို႔ေပမင့္ စပါးလက္တစ္ဆုပ္ကို ယူၿပီး ေလနဲ႔မႈတ္ၾကည့္လို႔
ေလနဲ႔လြင့္ပါသြားတဲ့ စပါးေစ့အေရအတြက္ မ်ားေနရင္ေတာ့ ခမ်ာမ်ားမွာ ၿပံဳးတမဲ့မဲ့ ျဖစ္ၾကရွာျပန္ပါေရာ။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေလနဲ႔လြင့္သြားတဲ့ စပါးေစ့ဆိုတာက အဖ်င္းအေမွာ္ေတြျဖစ္ေနျပန္ေတာ့
လက္ထဲက်န္တဲ့ စပါးေစ့အခ်ဳိးအဆနဲ႔ အပံုထဲက စပါးေစ့ကို အခ်ဳိးခ်ၾကည့္ၿပီး မွန္းခ်က္နဲ႔
ႏွမ္းထြက္ကိုက္မကိုက္ ခ်င့္ၾကခ်ိန္ၾကရျပန္တာကိုး။ စပါးေပၚေပး ယူထားတဲ့ ေႁကြးရွင္ေတြကလည္း
အိမ္ကိုေခ်ာင္းေပါက္မတတ္ အလည္လာၿပီးရင္းလာ၊ စပါးပြဲစားကလည္း ေျခခ်င္းလိမ္ေနေအာင္ ေျခရွဳပ္ေနတဲ့ကာလဆိုရင္လည္း
မမွားေပဘူးေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မိုးေလသင့္တင့္တဲ့ တစ္ညေနခင္းမွာေတာ့ စပါးယပ္ပြဲႀကီး
က်င္းပၾကရတာခ်ည္းပါပဲေလ။ စပါးယပ္တယ္ဆိုတာက စပါးထဲမွာပါေနတဲ့ ဖုန္ေတြ အဖ်င္းအေမွာ္ေတြကို
စေကာနဲ႔ ယပ္ခပ္ပစ္တာကို ေခၚပါသတဲ့။ စပါးေလွ႕တယ္ဆိုတာကေတာ့ ေလသာတဲ့တစ္ေနရာသြားၿပီး စပါးကို
စေကာထဲမွာထည့္ထားတဲ့ အေမွာ္ႏိုင္းခ်င္း၊ ဖုန္ႏိုင္းခ်င္းနဲ႔ စပါးကို အျမင့္ကေန တျဖည္းျဖည္းခ်င္း
က်ဲခ်တာကို ေခၚတာကိုး။ အႏွီလို က်ဲလိုက္ေတာ့ ေရာေနတဲ့ ဖုန္ေတြ စပါးဖ်င္းေတြဟာ ေလနဲ႔အတူပါကုန္ၾကတာေပါ့ေလ။
ေအာက္တည့္တည့္မွာက်တဲ့ စပါးကေတာ့ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ အရည္မီစပါးေပါ့။ သို႔ေပမင့္ လူအင္အားေတာင့္တဲ့
အညာသားေတြကေတာ့ စပါးယပ္တာကိုပဲ အသံုးမ်ားၾကပါရဲ႕။
စပါးယပ္မယ့္ရက္ဆိုရင္ ဟိုဟိုသည္သည္ ထူးေထြၿပီး ဖိတ္ေနၾကားေနစရာမလိုဘဲ
ဘယ္သူေရ၊ ဘယ္၀ါေရ စပါးယပ္ရေအာင္ လာၾကပါဦးလို႔ ေအာ္လိုက္ဟစ္လိုက္ရုံနဲ႔တင္ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္
စေကာတစ္ခ်ပ္စီကိုင္ၿပီး ထြက္လာၾကတာခ်ည္း။ စပါးယပ္ေနတာနဲ႔ ျဖတ္သြားျဖတ္လာႀကံဳတဲ့လူကလည္း
၀င္ၿပီး၀ိုင္းၾက၀န္းၾကတာကိုက အညာေက်းလက္ရဲ႕ ခ်စ္စရာ ဓေလ့။ ေျပာရရင္ေတာ့ ခ်စ္စရာ ျမန္မာ့ဓေလ့။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ျမန္မာဆိုတာ အညာသားေတြ မ်ားတာကိုး။ အညာမွာ စပါးေလွ႔တယ္ဆိုတာက ႏြားေခ်းက်ံထားတဲ့
ေျမတလင္းေျပာင္ေျပာင္မွာ လူေတြ၀ိုင္းထားၿပီး ဖုန္ေတြအေမွာ္ေတြေရာေနတဲ့ စပါးပံုထဲက စပါးတစ္စေကာကို
အႏီွလူစည္း၀ိုင္းႀကီးအလည္ကို တစ္ေယာက္က ခပ္ျဖန္႔ျဖန္႔ပက္ထည့္လိုက္ရင္ ၀ိုင္းေနတဲ့လူေတြက
စေကာနဲ႔၀ိုင္းၿပီး ယပ္ခတ္သလို ခပ္ၾကတာပါပဲ။ စကားတေျပာေျပာနဲ႔ စပါးပံုကိုပတ္ၿပီးလမ္းေလွ်ာက္ရင္း
စေကာနဲ႔ ယပ္ၾကရင္းနဲ႔ စပါးပံုေဟာင္းက စပါးေတြအားလံုး စပါးပံုအသစ္မွာ စုသြားရင္ စပါးယပ္တာၿပီးပါေလေရာ။
အႏွီလို ေျပာေတာ့ အညာသားေတြ စပါးယပ္တာ တယ္လြယ္သကိုးလို႔လည္း မမွတ္ေလနဲ႔။ စပါးထဲကထြက္လာတဲ့
ဖုန္ေတြမ်ားလြန္းလို႔ ပုဆိုးကို ေခါင္းမွာစည္းထားတာေတာင္ စပါးယပ္တဲ့လူေတြမွာ လူရုပ္ေပ်ာက္ၿပီး
ေမ်ာက္ျဖဴရုပ္ေတြ ခပ္ေပါက္ေပါက္။ သည္ၾကားထဲမွာ စပါးအေမွာ္ဆိုတာ အေတာ္ယားတဲ့အမ်ဳိး။
ဘာပဲေျပာေျပာ စပါးယပ္ၿပီးရင္ေတာ့ စားပြဲေသာက္ပြဲေပါ့ေလ။
စားပြဲေသာက္ပြဲဆိုေပမယ့္လည္း
ၿမဳိ႕မွာလို စားပြဲနဲ႔ ကုလားထိုင္နဲ႔ က်က်နနဘယ္ဟုတ္လိမ့္တုန္း။ စပါးပံုေဘးက ဖုန္ထုတက္ေနတဲ့
တလင္းမွာ အညာဖ်ာၾကမ္းႀကီး ႏွစ္ခုေလာက္ဆက္ခင္းၿပီး ထမင္းစားစားပြဲ၀ိုင္းႏွစ္လံုးေလာက္ခ်လိုက္ရင္
ကိစၥျပတ္ၿပီ။ အေကၽြးအေမြးကလည္း ၿမဳိ႕သားမ်က္စိနဲ႔ၾကည့္ရင္ မက္ေလာက္စရာမဟုတ္။ အထုိက္အေလ်ာက္
ေသာင္သာတဲ့ ( တတ္ႏိုင္တဲ့ ) အိမ္ဆိုရင္ေတာ့ မုန္႔ဟင္းခါးခ်က္ေပါ့။
အညာမုန္႔ဟင္းခါးဆိုတာကလည္း ပဲမႈန္႔နဲ႔ခ်က္ၿပီး ငါးကေလး တစ္ေကာင္ႏွစ္ေကာင္ေလာက္ ျဖတ္ကူးသြားသလို
အနံ႔ေပးထားတဲ့ မည္ကာမတၱဟင္းရည္ကို မက္မက္စက္စက္ ေသာက္ၾကတာပါပဲ။ သို႔ေပမင့္ ေကာက္ညွင္းေပါင္းနဲ႔
ငါးေၾကာ္ ေကၽြးၾကတာလည္း ရွိပါရဲ႕။ ႏြမ္းႏြမ္းဖပ္ဖပ္မိသားစုဆိုရင္ေတာ့ ပဲျခမ္းေၾကာ္သုပ္နဲ႔
ေရေႏြးၾကမ္းေလာက္ဆိုရင္လည္း ၀ိုင္းၾက၀န္းၾကတဲ့လူေတြ ေက်နပ္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္သူဘယ္၀ါအိမ္ကျဖင့္
ဘာပဲေကၽြးတယ္လို႔ စိတ္ကြက္ၾကတာ တစ္ခါမွကို မၾကားဖူးတာရယ္။ အညာယဥ္ေက်းမႈမွာကိုက ေစတနာကိုပဲ
အဓိကထားတာကလား။ ေစတနာမပါဘဲ ႁကြားလိုမႈနဲ႔ ေကၽြးတဲ့အစားအေသာက္ဆိုရင္ အညာေတာသားက ခံတြင္းမလိုက္ၾကတာမ်ားတာကိုး။
ဖုန္ေတာသဲေတာႀကီးမွာ ဖ်ာၾကမ္းခင္းၿပီး စားပြဲ၀ိုင္းနဲ႔ စလိုက္ေနာက္လိုက္ စားရတဲ့ စပါးယပ္၀ိုင္းေတြကို
ျပန္ေတြးရင္ အခုေတာင္ လြမ္းမိတုန္း။ စားရင္းေသာက္ရင္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ စလိုက္ၾက၊
ေနာက္လိုက္ၾက၊ ရယ္စရာရွိရင္ တေဟးေဟး တဟားဟားနဲ႔ အားပါးတရ ရယ္လိုက္ၾက၊ ေမာလိုက္ၾကနဲ႔
တကယ့္ကိုလြတ္လပ္ပြင့္လင္းၾကတာကိုက အညာရဲ႕ ျပယုဂ္။
ဦးဟန္ၾကည္ဘ၀ေရာက္လို႔
စာေတြေပေတြဖတ္၊ စေလာင္းကလာတဲ့ ႏိုင္ငံတကာအေၾကာင္းေတြ ဟိုၾကည့္သည္ၾကည့္ ၾကည့္ၿပီး သူမ်ားႏိုင္ငံက
လယ္သမားေတြကို ျမင္ရင္ ကိုယ့္အညာေက်းလက္က လယ္သမားေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြ ျမင္ေယာင္ေနမိပါရဲ႕။
သူရို႕ဆီမွာ ဘာေလးပဲလုပ္လုပ္ စက္နဲ႔။ လူလည္းသက္သာ အရည္အေသြးကလည္း တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္။
လယ္သမားသာဆိုတယ္ ေငြေၾကးကလည္း အခ်ိန္တိုင္းလိုလို ေခ်ာင္လည္ၾကၿပီးသား။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔အညာမွာေတာ့
သည္ေန႔ သည္အခ်ိန္အထိ ႏြားနဲ႔ ဖက္ၿပီးရုန္းရတုန္း။ စိုက္ခ်ိန္ကစၿပီး စပါးက်ီထဲထည့္တဲ့အခ်ိန္အထိ
လူနဲ႔ပဲ တပင္တပန္း လုပ္ၾကရတုန္း။ အႏွီလိုေျပာေတာ့ စက္မႈလယ္ယာဌာနႀကီး ဘယ္နားသြားထားမလဲလို႔
ေမးခ်င္ၾကေပလိမ့္မယ္။ အႏွီဌာနႀကီးကို ဘယ္နားမွကိုမထားေပါင္ဗ်ာ။ ထားလို႔ရရင္လည္း အမႈိက္ပံုထဲပဲ
ပစ္ထားလိုက္ခ်င္ေသးရဲ႕။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သူ႕ဟာႀကီးက အသံုးမွ မက်ဘဲ။ သူရို႕ဌာနက လယ္ထြန္စက္ေတြက
အလကားထြန္ေပးတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ထြန္စက္ကို ဆီထည့္ရ ထြန္စက္ေမာင္းကို ဆီထည့္ရနဲ႔ စာရင္းခ်ဳပ္ရင္
ႏြားနဲ႔ထြန္တာထက္ေတာင္ ေငြပိုကုန္ေသး။ သည္ၾကားထဲမွာ ထြန္စက္ေမာင္းဆိုတဲ့ ေအာက္ဆြဲကလည္း
အာဏာပါ၀ါေလးက ျပခ်င္ၾကေသးေတာ့ သင္းတို႔ကို မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးရတာေတာင္ အဆစ္ပိုေသး။ ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြးရျပန္ရင္လည္း
ကိုယ့္ရြာက လယ္သမားခ်င္းကမွ ခရမ္းသီးေျခာက္ခ်က္၊ ငပိ၊ တို႔စရာဆိုရင္ အ၀ႀကံဳးတုတ္ေပမယ့္
သေကာင့္သားေတြကို ေခၚၿပီး အထြန္ခုိင္းရင္ အိမ္က ၾကက္ေတြ မ်က္ခံုးလႈပ္ၾကရွာေရာ။ ဌာနဆိုင္ရာက
ဘာေကာင္ညာေကာင္ေတြ အညာေတာပိုင္းေရာက္လာတိုင္း ရြာကၾကက္ေတြ ခ်က္ခ်က္ေကၽြးရပါမ်ားေတာ့
ၾကက္ေတြခမ်ာ လက္ဆြဲအိတ္ကိုင္ထားတဲ့လူေတြကိုျမင္ရင္ ေျပးၾကပုန္းၾကရွာတာကိုး။ အႏွာနဲ႔တင္
အႏွီပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြကိုင္ေလ့ကိုင္ထရွိတဲ့ လက္ဆြဲအိတ္ေတြခမ်ာ အညာသားရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ
“ ၾကက္ေၾကာက္အိတ္ ” လို႔ နာမည္သစ္တြင္တဲ့အထိ။ ဟုတ္သေလ…အႏွီအိတ္ကိုျမင္တာနဲ႔တင္ ၾကက္ေတြ ေၾကာက္ၾကၿပီးသားမဟုတ္လား။
သည္ၾကားထဲမွာ စိုက္ပ်ဳိးေရးဌာနဆိုတာက
ရွိေသး။ တစ္ခါတစ္ခါက်ရင္ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား အႏွီဌာနႀကီးေတြ ဖြင့္ထားရပါလိမ့္ဆိုတာ စဥ္းစားလို႔ကို
ဥာဏ္မမီတာ။ သူ႕ဌာနက ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုအသံုး၀င္မွန္းဆိုတာ သိမွမသိရတာကလား။ လယ္သမားေတြ
ေသေရးရွင္ေရးလိုအပ္တဲ့ ေျမဆီ ( T super, Phosphate, Urea )တို႔ဘာတို႔က်ေတာ့ ထုတ္ေပးပါလိမ့္မယ္
ဆင့္ပါးစပ္ႏွမ္းပက္။ အႏွာေတာင္ အလကားရတာ မဟုတ္ဘူးရယ္။ သည္ၾကားထဲမွာ ဘယ္ေျမၾသဇာက ဘယ္ဒင္းအတြက္ေကာင္းတယ္ဆိုတာလည္း
ပညာက မေပး။ အႏွီေတာ့ ကိုယ့္လယ္သမားခမ်ာ ၾကားဖူးနား၀နဲ႔ ရမ္းသမ္းႀကိတ္ၾကရရွာတာ မ်ားပါရဲ႕။
ပိုးသတ္ေဆးဆိုတာလည္း အဆင္ေျပသလို သံုးၾကရရွာတာကိုး။ အံမယ္ ေမာင္ဟန္ၾကည္တို႔ေခတ္တုန္းကေတာ့
ပိုးသတ္ေဆးကို အီလန္ E Lan ဆပ္ျပာမႈန္႔နဲ႔ ေရာေဖ်ာ္ၿပီး ျဖန္းၾကသတဲ့။ က်န္တဲ့ဆပ္ျပာက
အႏွီေလာက္ မေကာင္းဘူးတဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ “ အီလန္ ” ဆိုတဲ့ နာမည္က ပိုးေတြအကုန္လံုး
အီၿပီးလန္ၾကကုန္တယ္ဆိုတဲ့ နိမိတ္ကိုေဆာင္တယ္ ဆိုကိုး။ သည္ၾကားထဲမွာ စပါးေပၚခ်ိန္ေရာက္ရင္
အစိုးရကို တာ၀န္ေက်စပါးက မျဖစ္စေလာက္ေစ်းနဲ႔ သြင္းၾကရေသးတာရယ္။ အႏွီအခ်ိန္ကေတာ့ စပါးအ၀ယ္ဒိုင္က
၀န္ထမ္းေတြ ေခြးဘုရားပြဲေတြ႕တဲ့ကာလႀကီးေပါ့ဗ်ား။
သည္ဘက္ေခတ္မွာေတာ့ စပါးအ၀ယ္ဒိုင္ေတြဘာေတြ
မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ၾကားရတာပါပဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပိုင္းတုန္းက ယိုးဒယားဘက္သြားၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကမယ့္
ဓနုျဖဴနယ္က လယ္သမားေတြ ဖ်ားၾကနာၾကေတာ့ ေဆးလာထိုးၾကလို႔ အႏွီသတင္းရတာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
ၾကားၾကားခ်င္းပဲ သာဓု တစ္ခြန္းေခၚလိုက္မိပါရဲ႕။ သို႔ေပမင့္ ဟိုလယ္သိမ္း၊ သည္လယ္သိမ္းလုပ္ေနတာ
ျမင္ေနၾကားေနေတာ့ အႏွီတစ္ခြန္းေတာင္ မေခၚခ်င့္ေခၚခ်င္နဲ႔ ေခၚလိုက္ရတာကလား။ ေမာင္ဟန္ၾကည္
အဘိုးတို႔ဆီမွာ ေနတုန္းကေတာ့ စပါးအ၀ယ္ဒိုင္မွာ စပါးသြားသြင္းရင္ လိုက္သြားေနက်။ လယ္တစ္ဧကအတြက္
စပါးဘယ္ႏွစ္တင္းသြင္းရတယ္ဆိုတာကို မမွတ္မိေတာ့ေပမယ့္ တင္း၂၀ သြင္းစရာရွိရင္ တင္း၃၀
ေလာက္ယူသြားမွ ကြက္တိက်တာကိုေတာ့ အခုထိ သတိရတုန္း။ စပါးအ၀ယ္ဒိုင္ဆိုတာ တကယ့္သူခိုး၊
ဓားျပေတြ ႀကီးစိုးတဲ့ ေဒသဆိုးႀကီး။ စပါးလာသြင္းတဲ့ လယ္သမားခမ်ာ ဒိုင္မွဴးကို အသာထား၊
ကတၱားခ်ိန္တဲ့ အလုပ္သမားကအစ၊ စပါးသယ္တဲ့ ေကာင္မေလးေတြအထိကို ေၾကာက္ေနၾကရရွာတာ။ ဟိုလူက
ေငါက္လိုက္၊ သည္လူက ေဟာက္လိုက္နဲ႔ ခမ်ာမ်ားမွာ ေနစရာကို မရွိတာကလား။ သည္ၾကားထဲမွာ စပါးမသန္႔ဘူး၊
ဖုန္မ်ားတယ္၊ အေမွာ္မ်ားတယ္လို႔ စြပ္စြဲခံရရင္ စပါးဒိုင္ၿခံ၀န္းထဲမွာတင္ စပါးေတြ အကုန္ျပန္ေလွ႕ေပဦးေရာ့။
အႏွီလို ေလွ႕တယ္ဆိုတာကလည္း ကိုယ့္ဖာသာေလွ႕လို႔ ရတာမဟုတ္ဘူးရယ္။ သူ႕ဒိုင္က ေကာင္မေလးေတြကို
ပိုက္ဆံေပးၿပီး ခိုင္းရတာ။ ေျပာရရင္ေတာ့ ဒိုင္မွဴးတို႔ တာ၀န္ခံတို႔က သူတို႔ႏႈိက္ျမည္းေနက်
စပါးသယ္ေကာင္မေလးေတြအတြက္ စားခြင္ဖန္ေပးတဲ့သေဘာ။ အေမာင္လယ္သမားကေတာ့ ခံဖက္က်ခ်ည္း။
သူရို႕စိတ္တိုင္းက်လို႔
ကတၱားေပၚတင္ျပန္ရင္လည္း လယ္သမားဖက္က အနာခ်ည္း။ သူရို႕ကတၱားဆိုတာက ေအာက္ဖက္မွာ မသမာတဲ့နည္းနဲ႔
ျပဳျပင္ထားၿပီးသား။ စပါးတစ္တင္းမွာ ရွိသင့္တဲ့ ေပါင္အေရအတြက္က တစ္တင္းခြဲေလာက္ ေလာင္းထည့္မွ
ျပည့္တဲ့အထိ။ လယ္သမားခမ်ာ သိေပမယ့္လည္း မေျပာရဲရွာတာက ခပ္မ်ားမ်ား။ မ်က္ႏွာငယ္ေလးေတြနဲ႔
သင္းတို႔လုပ္သမွ် အသာထိုင္ၾကည့္ေနရရွာတာကလား။ စပါးအ၀ယ္ဒိုင္က ဒိုင္မွဴးဆိုတာ အႏွီကာလမွာ
ဘယ္သူ႕မွကို လူမထင္ေတာ့တာရယ္။ မွတ္မိပါေသးရဲ႕။ ေမေမတို႔နဲ႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ေက်ာင္းဆရာမ
ဒိုင္မွဴးကေတာ္က တစ္ရက္သားမွာ လယ္သမားေတြရဲ႕ လယ္ကြင္းေတြကို လက္ညွဳိးထိုးၿပီး “ မေဆြ…ဒါ ကၽြန္မတို႔ လယ္ေတြေပါ့ ” လို႔ ေျပာတာကို ေမေမအခုအခ်ိန္အထိ
ခံျပင္းလို႔ကို မဆံုးတာ။ ဒါေပမယ့္ ရိုးရိုးအအ လယ္သမားကေတာ့ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ခံရတာမွ
မဟုတ္တာပဲ။ မိုးၿပဳိေတာ့လည္း အမ်ားေပါ့ဆိုတဲ့ ေယာနိေသာစိတ္ကေလးေမြးၿပီး စပါးဒိုင္သြားတုန္း
ၿမဳိ႕ေရာက္ရတဲ့ အခြင့္ေကာင္းေလးယူၿပီး ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ဆိုင္ကေလး၀င္၊ အရက္ကေလးေသာက္ၿပီး
ေလကေလးတခၽြန္ခၽြန္နဲ႔ အခ်ိန္တန္ရင္ အိမ္ျပန္လာၾကတာခ်ည္းပါပဲေလ။ အိမ္မွာက်န္ခဲ့တဲ့ လယ္သူမကို
မ်က္ႏွာလုပ္မယ့္ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ထုပ္ကေလးကေတာ့ လွည္းရံတိုင္မွာ ခ်ိတ္လ်က္သား။ ညေနညဳိညဳိ
အိမ္ျပန္ခ်ိန္ျဖစ္လို႔ ႏြားႏွစ္ေကာင္က ရြာျပန္လမ္းအတိုင္း ဒုန္းစိုင္းေျပးတာကို ႏြားကန္ႀကဳိးေတြ
မကိုင္ဘဲ လွည္းေပၚပံုခ်ၿပီး ပက္လက္ႀကီးလွန္လိုက္လာတဲ့ အညာလယ္သမားအတြက္ေတာ့ အႏွီအခ်ိန္ဟာ
ေလာကႀကီးကို ေက်နပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ။
ဆက္ပါဦးမယ္ . . .
10 comments:
အညာ္မွာ ေနဖူးခင်္တယ္..... :)
ခင္မင္လ်က္
ေန၀သန္
အေရွ႕ပိုင္း စပါးယပ္ၾကတာေလးက ဖတ္ရတာ ၾကည္ႏူး
စရာေကာင္းသေလာက္ ေနာက္ဆံုးပိုင္းမွာ စပါးဒိုင္ေတြ
ေသာက္က်င့္တန္တာဖတ္ရျပန္ေတာ့ ေဒါသထြက္ရတယ္
ဆရာၾကည္ေရ...၊
၇ြာဓေလ႔ထံုးစံေတြဖတ္ရတာေကာင္းပါတယ္
ဆရာေ၇...မေကာင္းတာေတြကလဲမေကာင္းသလိုတစ္ေန႔
သြားၾကမွာဘဲလို႔ ယံုၾကည္မိေနပါတယ္။
ဆရာေရးတဲ႔ပုိစ္႔ေလးေတြဖတ္ျပီး အညာမွာေနခ်င္စိတ္ေပါက္လာျပီေနာ္
စပါးဒုိင္ေတြအားလုံးအဲလုိေတြပဲလား----
စပါးလဲမစုိက္ခဲ႔ဖူးေတာ႔ဘာမွမသိဘူးဆရာ
ဗဟုသုတလဲရတယ္
ငယ္ငယ္ကထင္ခဲ႔တာ အညာဆုိတာ ဘာမွမရွိဘူး
ျမက္ေခ်ာက္ေတြပဲရွိတယ္လုိ႔
ခုဖတ္ၾကည္႔ေတာ႔လဲ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းလွပါတယ္
လင္႔မတက္ပါ ဆရာေရးေပးခဲ႔တဲ႔အတုိင္းလုိက္လာလုိ႔
ေရာက္ခဲ႔တာပါရွင္
အညာေဒသႏွင့္ သူႀကီးမင္းတုိ႔ေဒသ အေခၚအေ၀ၚေလးေတြ နဲနဲ ကြဲေနေပမဲ့ လုပ္ၾကကုိင္ၾကတာခ်င္း အတူတူ ျဖစ္ေနပါေပါ့လား ဆရာဟန္။ သူႀကီးမင္းတုိ႔က အညာရဲ့အထက္ ေျပာရရင္ေတာ့ အညာရဲ့ အညာေပါ့။
အဲဒီ စပါးဒုိင္ေတြ အေၾကာင္းေတာ့ ေျပာေျပာခ်င္ဘူး။
စပါးသြားသြင္းရင္ အေလ်ာ့တြက္ အတြက္ပါ ပုိ ယူသြားရတယ္။ ဥပမာ စပါး ဆယ္တင္း သြင္းရမွာဆုိရင္ စပါးအဖ်ဥ္းပါတာတုိ႔ လွည္းနဲ႔သယ္လာရင္း လမ္းမွာ က်ႏုိင္တာတုိ႔ သဲလုံးေက်ာက္လုံးပါႏုိင္တာတုိ႔အတြက္ပါ မွန္းဆၿပီး ၁၂ တင္းေလာက္ ယူသြားရတာေလ။ ဒါမွ ကြက္တိက်တာ။ ႏုိ႔မဟုတ္ရင္ ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္သြားေပေရာ့။
အျမင္ကပ္တယ္လုိ႔သာ ေျပာရတယ္။ ရြာက မိန္းမပ်ိဳေလးေတြကေတာ့ စပါးဒိုင္မွဴးမေျပာနဲ႔ ဒုိင္စာေရးေလာက္ဆုိရင္ေတာ့ ၿပဳံးတုံ႔တုံ႔နဲ႔ ေရလာေျမာင္းေပး လုပ္တတ္ၾကတာကလား။ ဒါေၾကာင့္ ဆုိရုိးစကားတစ္ခုေတာင္ ေပၚလာေသးတယ္။
မိန္းမရခ်င္ ဒုိင္ထဲ၀င္
ရလုိရျငား ေပကုန္းသြား
မရအဆုံး ၀ါးရုံးတုံး တဲ့။
ေပကုန္းရြာ၊ ၀ါးရုံးတုံးရြာဆုိတာကလဲ သူႀကီးမင္းတုိ႔ရြာနဲ႔ သိပ္မွ မေ၀းေပဘဲ။
သူႀကီးမင္းတုိ႔ ေကာလင္း၀န္းသုိဘက္က အေၾကာင္းကို တုံးဖလားအေၾကာင္းေရးရင္းနဲ႔ ဒီမွာ http://kokomaunguk.blogspot.co.uk/2011/03/blog-post_26.html ထည့္ေရးခဲ့ဖူးေသးတယ္။
ေကာလင္း၀န္းသုိ၊
တစ္မုိးခုိ၊
မုဆုိးဖုိေတာင္ မိန္းမငါးေယာက္ ရႏုိင္တယ္ဆုိလားဘဲ။ း)
အညာအေၾကာင္း ဆက္ေမွ်ာ္ေနမယ္ေနာ္ဆရာဟန္။
အင္း... ကြန္မင့္ေပးသလုိလုိနဲ႔ ကိုယ္ေရးခ်င္တာေတြ ေရးသြားမိပါေရာလား။ း)
အညာဓေလ့ေလးေတြက ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္..ဒိုင္က ဟာေတြကေတာ့ အၿမင္ကပ္စရာေကာင္းလွတယ္..
ဆရာလုပ္ကာမွ ရြာေတာင္ျပန္ခ်င္လာျပီဗ်ာ...။
ဟုတ္ပါ့ ရြာမွာက ရွိရွိ မရွိရွိ ဘာတဲ့ဟဲ့ဆို
၀ိုင္း၀ိုင္း၀န္း၀န္းနဲ႕ ေပ်ာ္စရာဗ်ာ့
ျမိဳ႕ေတြမ်ားေတာ့ ေယာင္လို႔ကိုမေနခ်င္ျပန္ဘူး အသက္ရွဴရတာ မ၀သလိုလို ။
စပါးဒိုင္တို႕ ၀ါဒိုင္တို႔မ်ား ေျပာ ေျပာခ်င္ေပါင္ဗ်ာ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ ဒိုင္ေတြမရွိတာ ၾကာပါေပါ့
အဲ...ခ်ဲဒိုင္တို႔ ဖဲဒိုင္တို႔က လြဲရင္ေပါ့ း)။
ဆက္ဦးမည္ဆို၍ ေမွ်ာ္ေနဦးမည္ဗ်ာ။
အညာရဲ႕အနံအသက္ေလးေတြ ကိုပါ
တကယ္ခံစားလိုက္ရသလို
ျဖစ္သြားေစတဲ့ ပိုစ့္ေလးပါဆရာ...
အညာဓေလ့ကိုယ္ေတြ႕ေတြမို႕ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ေတာ္ေတာ္သေဘာက်မိတယ္ကိုဟန္ၾကည္။ဒါမ်ဳိးေတြကေနဖူးသူေတြမွပိုသိတာဗ်။ကၽြန္ေတာ္လည္းအဲဒီလိုဓေလ့တခ်ဳိ႕ေတာ့အဘိုးေတြ၊အဘြားေတြနဲ႕ခံစားဖူးပါရဲ႕။လြမ္းတယ္ဗ်ဳိ႕။ဆက္ေရးပါဦး။ဆက္ရန္ေတြတကယ္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္။ေနရာတိုင္းမွာခံေနရတဲ့လယ္သမားေတြအတြက္ေတာ့သနားမိသလိုစိတ္လည္းမေကာင္းဘူး။ကၽြန္ေတာ့္အဘိုး၊အဘြားမ်ားကလယ္သမားေတြပါပဲ။အခုအထိလည္းအေဒၚေတြ၊ဦးေလးေတြကလယ္ပဲလုပ္စားေနၾကာတာေလ။သူတို႕လည္းႀကံဳမွေမးၾကည့္ရဦးမယ္ဗ်ာ။ထမင္းတစ္နပ္မ်ားေလွ်ာ့စားေနၾကၿပီလားလို႕။
ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ ခ်စ္ေသာအညာ(၃)ကို ဖတ္ၿပီး ေယာကၡမေတြကို သတိရလိုက္တာ။ သူတို႔ရဲ႕ လယ္ေတြကေတာ့ ပဲ ႏွမ္းေတြစိုက္ၾကၿပီး ပဲေပၚခ်ိန္ ႏွမ္းေပၚခ်ိန္ဆိုရင္ အလွဴေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ လုပ္ၾကေလ့ရွိတယ္။ ရြာအိမ္မွာရွိတဲ့ ႏြားျပာ ႏြားနီတို႔ အုပ္စုကိုေတာင္ သတိရသြားၿပီ း)ေယာကၡေတြ သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္က တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ အၿမဲေရာက္ေလ့ရွိခဲ့ေတာ့ ေတာရြာရဲ႕ သဘာ၀နဲ႔ ဓေလ့ကို ရင္းႏွီးေနပါၿပီ။ မနက္တိုင္းလိုလို 'အေရွ႕ယာခင္းကေန ဟင္းရြက္ေတြ ဆြတ္ခဲ့ပါေ၀့ ၿမိဳ႕ကညီမကိုေကြ်းခ်င္လို႔'ဆိုတဲ့ ေယာင္းမ အသံကိုလည္း လြမ္းေနဆဲေပါ့ ...
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
Post a Comment