Wednesday, 25 May 2011

ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး . . .

တစ္ရက္တစ္ရက္လည္း ေက်ာင္းသားသစ္ေတြနဲ႔ နပမ္းလံုးရင္း ကုန္မွန္းမသိ ကုန္လို႔ေနပါေတာ့တယ္။ သင္ၾကားေရးမွာ ေက်ာင္းသားေတြကို ဦးတည္တဲ့ သင္ၾကားမႈနည္းစနစ္ကို အေလးထားတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားသစ္ေတြကို သင္ၾကားမႈ နည္းစနစ္သစ္နဲ႔ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ တပင္တပမ္း လုပ္ယူေနရတာလည္း ဧရာမအလုပ္ႀကီးတစ္ခုပါ။ ဟင္းစားေပးရင္ သက္သာမွန္းသိေပမယ့္ ေရရွည္မွာ မသက္သာတာကို အေတြ႕အႀကံဳအရသိေနတာေၾကာင့္ ကြန္ခ်က္ျပဖို႔ပဲ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ႀကိဳးစားရပါေတာ့တယ္။ ပိုဆိုးတာက spoon feeding education ေအာက္မွာ parrot learning နဲ႔ ဆယ္တန္းေရာက္လာၾကတာမို႔ အစစအရာရာကို ျပန္သင္ေပးေနရတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သမိုင္းစတင္တဲ့ ပုဂံေခတ္ကတည္းက ဒီစနစ္နဲ႔ အသားက်ၿပီးသား ကိုယ္တို႔တိုင္းသူျပည္သားေတြကို နားလည္ေပးရပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္တို႔ကေလးေတြရဲ႕ အေနအထားကိုလည္း သေဘာေပါက္ဖို႔လိုပါေသးတယ္။ ဘယ္အရာမွ ခ်က္ခ်င္းမရႏိုင္တာကိုလည္း ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ လက္ခံေပးရဦးမွာပါ။

ကိုယ့္တပည့္ေက်ာ္ အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းသားရင့္မႀကီးေတြဟာ သခ်ၤာမွာ အေျခခံအေပါင္း၊ အႏုတ္ကို မကၽြမ္းက်င္ပါလို႔ေျပာရင္ လြန္တယ္ထင္ပါလိမ့္မယ္။ မယံုမရွိပါနဲ႔ တကယ့္လက္ရွိအေျခအေနပါ။ အဂၤလိပ္စာမွာလည္း subject, verb, object ကို အၿမီးအေမာက္တည့္ေအာင္ မသိၾကပါ။ အားမနာတမ္းေျပာရရင္ ဒီဘက္ေဒသက ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ႕ ပညာအဆင့္အတန္းဟာ ရန္ကုန္လိုၿမဳိ႕ႀကီးျပႀကီးက ငါးတန္းေျခာက္တန္းအဆင့္သာသာပဲ ရွိတာပါ။ ၿမိဳ႕ႀကီးနဲ႔ ၿမိဳ႕ငယ္ ပညာေရးအဆင့္ကြာတတ္တာ သဘာ၀လို႔ ေျပာႏိုင္ေပမယ့္ အခုေလာက္ထိေတာ့ မကြာသင့္ပါ။ တကယ္ဆို ဘယ္ေဒသသားပဲျဖစ္ျဖစ္ ပခံုးႏွစ္ဘက္ၾကားက လူေတြခ်ည္းပဲမို႔ ဇြဲေကာင္းေကာင္း၊ စိတ္ဓာတ္ရွိရွိနဲ႔ မဆုတ္မနစ္ႀကိဳးစားၾကရင္ အရည္အေသြးတူရမွာပါ။ ခက္ေနတာက ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ မရွိတာပါပဲ။ ထူးခၽြန္ေက်ာင္းသားေတြမွာ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္၊ သိလိုစိတ္ဆိုတာမ်ဳိးက သူ႔ဗီဇမွာ ပါၿပီးသားျဖစ္ေပမယ့္ ပံုမွန္နဲ႔ ပံုမွန္ေအာက္ေက်ာင္းသားေတြမွာေတာ့ ဆရာ၊ မိဘေတြရဲ႕ ပံ့ပိုးမႈမပါဘဲ ဒီစိတ္ဓာတ္ေတြ ဘယ္လိုမွ ၀င္မလာႏိုင္ပါ။ ဒီဘက္ေဒသမွာေတာ့ မိဘအမ်ားစုက ပညာမတတ္ၾကတဲ့အျပင္ စီးပြားေရးနဲ႔ပဲ နပမ္းလံုးေနၾကတာ မ်ားတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားကိစၥအတြက္ သူတို႔ကို နည္းနည္းမွ အားကိုးလို႔မရႏိုင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ပညာရည္ျမင့္မားေရးဟာ ကိုယ္တို႔ဆရာေတြရဲ႕ ေခါင္းေပၚမွာ အထုပ္လိုက္ အပုိးလိုက္ က်လာပါေတာ့တယ္။ ဒါကိုပဲ ပညာတတ္တစ္ေယာက္ ထမ္းရမယ့္ တာ၀န္လို႔ ဦးဟန္ၾကည္တစ္ေယာက္ ေက်ေက်နပ္နပ္ခံယူပါတယ္။ ဘာကိုမွလည္း မေက်မနပ္လည္း မျဖစ္မိပါ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း  အျပစ္မတင္မိပါ။ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ တာ၀န္ကို ေက်ေက်ပြန္ပြန္ထမ္းဖို႔ပဲ အားသန္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံတကာက ေက်ာင္းဆရာေတြဟာ ကို္ယ္တို႔ေလာက္မပင္ပန္းတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သူတို႔ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားအမ်ားစုမွာ တိုးတက္ခ်င္စိတ္၊ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ဆိုတာ ေမြးရာပါဗီဇအတိုင္း အလိုလိုပါၿပီးသားမို႔ပါ။ ဒါ့အျပင္ သူတို႔ကေလးေတြမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုးတဲ့စိတ္ဓာတ္ဆိုတာက ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက သေႏၶတည္ခဲ့ၿပီးသားမို႔ အစစအရာရာ ဆရာ့လုပ္သူရဲ႕ ႏို႕သက္ကို ခံမေနၾကပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာလုပ္သူဟာ သင္ၾကားေရးကိုပဲ အာရုံစိုက္ဖို႔လိုပါေတာ့တယ္။ ကိုယ္တို႔ေတြလို သင္ၾကားေရးေရာ၊ ထိန္းသိမ္းေရးပါ ပါေလရာငပိခ်က္လုပ္စရာမလိုတာေၾကာင့္ သင္ၾကားမႈဟာ ပိုၿပီးထိေရာက္သလို ဆရာလည္း သက္သာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ကိုယ္တို႔ပညာေရးဟာ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြေလာက္ အဆင့္အတန္းမျမင့္ေသးတာပါ။ ပညာေရးစနစ္သစ္နဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္မီေအာင္လုပ္တာ အင္မတန္လြယ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္တို႔တစ္ေတြနဲ႔ ကိုယ္တို႔ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အေျခခံစိတ္ဓာတ္ကေရာ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္မီပါရဲ႕လား။ ေမးစရာမလိုတဲ့ အေျဖျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုင္ၿပီးညည္းေနရင္ ကိုယ့္ေပါင္ကို လွန္ေထာင္းရာက်ရုံကလြဲၿပီး အက်ဳိးမရွိရုံသာမက စိတ္ဓာတ္က်တာပဲ အဖတ္တင္မွာမို႔ သူမ်ားကိုၾကည့္ရင္း သြားရည္က်ရုံနဲ႔ ေက်နပ္ေနတတ္တဲ့ ေမြးရာပါ လူမ်ဳိးရဲ႕ဗီဇကို ဇြတ္အတင္းေဖ်ာက္ၿပီး လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကိုပဲ အင္တိုက္အားတိုက္လုပ္ေနျဖစ္ပါတယ္။

ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ႔ ခပ္ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ စာသင္တဲ့အလုပ္ဟာ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းပါ။ ဒီထက္ပိုရွင္းေအာင္ ခပ္ေျပာင္ေျပာင္ႏွက္ရရင္ စာသင္မွထမင္းစားရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ထမင္းစားရရင္ၿပီးေရာဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုတည္းနဲ႔ စာသင္မစားပါ။ မရွက္မေၾကာက္နဲ႔ ရိုးရ္ိုးသားသားလုပ္စားရင္ ထမင္းငတ္ေသတဲ့ မသာမရွိခဲ့ဖူးတဲ့ ဒီတိုင္းျပည္မွာ ထမင္းတစ္လုပ္ကေတာ့ ထင္းခုတ္စားရင္လည္း ရပါတယ္။ ကိုယ္ေခါင္းထဲမွာ ရွိထားတဲ့ပညာေတြကို ေသရာယူသြားရမွာ ႏွေျမာတဲ့စိတ္၊ ကိုယ္သင္ထားတဲ့ပညာနဲ႔ ကိုယ္တတ္ႏိုင္သမွ်  ေကာင္းက်ဳဳိးျပဳခ်င္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းေတြ တပံုတေခါင္းထဲကမွ ဒီပညာေရးလမ္းေၾကာင္းကို ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ေရြးခဲ့တာပါ။ အခုအထိလည္း ကိုယ့္ရဲ႕အေကာင္းဆံုးေတြကိုပဲ ကိုယ့္ေက်ာင္းသားေတြကို ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီေလာကထဲမွာ ရွိေနသမွ်လည္း ဆက္ၿပီးႀကဳိးစားေပးေနမွာပါ။ ဒီေက်ာင္းသားေတြဟာ ဦးဟန္ၾကည္ရဲ႕ တိုင္းျပည္ပါ။ ဒီအသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းဟာ ဦးဟန္ၾကည္သိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါ။

တကယ္ဆို ဦးဟန္ၾကည္တတ္ႏိုင္သမွ်ဟာ ကိုယ့္ေက်ာင္းသား လက္တစ္ဆုပ္စာေလးပဲ ရွိပါတယ္။ ဦးဟန္ၾကည္ကိုယ္တိုင္လည္း သူမ်ားတကာလို တိုင္းသိျပည္သိမဟုတ္သလို ႏွာေခါင္းေပါက္ေလာက္သာရွိတဲ့ ၿမဳိ႕ကေလးမွာေတာင္ ကိုယ့္နံမည္ကို မၾကားဖူးေသးတဲ့လူေတြ ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္တတ္ႏိုင္သမွ်ကို အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ႀကဳိးစားေပးေနရင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေက်နပ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ စိတ္ဓာတ္ေကာင္းေကာင္း၊ ဇြဲရွိရွိန႔ဲ ဘ၀ခရီးကို ျဖတ္သန္းဖို႔ လိုအပ္တဲ့ ကိုယ္ခံအားေတြ ရွိလာတာကို ေစာင့္ၾကည့္ရင္း၊ ပံ့ပိုးရင္းနဲ႔ ဘ၀ကိုႏွစ္ႏွစ္ၿခဳိက္ၿခဳိက္ႀကီး ျဖတ္သန္းပါတယ္။ အခုအခ်ိန္အထိ အရာရာကို အလိုမက်တာေတြ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ကိုယ္မလုပ္ႏိုင္တဲ့ အရာကို လုပ္ေနတဲ့လူေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ ေဘးထိုင္ဘုေျပာ မလုပ္ပါ။ လုပ္ႏိုင္သမွ်ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေကာင္းေအာင္လုပ္ပါတယ္။ အခုလို လုပ္ေနရုံနဲ႔ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ မတိုးတက္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာခ်င္ေျပာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကိုယ့္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ခ်င္းစီကေတာ့ အေကာင္းဆံုးတိုးတက္သြားၾကတာေတြခ်ည္းပါပဲ။ သူတို႔ေတြကေရာ ကိုယ္တို႔တိုင္းသူျပည္သားေတြပဲ မဟုတ္ပါလား။ သူတို႔ေတြ ထူးခၽြန္သြားေတာ့ ဘယ္ႏိုင္ငံ အက်ဳိးရွိပါသလဲ၊ ဘယ္လူမ်ဳိး အက်ဳိးရွိပါသလဲ။ ဒါကိုမွ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလို႔မေျပာခ်င္ရင္ေတာ့လည္း တိုင္းျပည္ကိုဖ်က္တဲ့ အလုပ္လားလို႔ ေအာ္ေမးရင္း ထုိင္ဆဲရုံပဲက်န္ပါေတာ့တယ္။

ကိုယ္လုပ္ႏိုင္သမွ်ကို အေကာင္းဆံုးလုပ္ေနတဲ့ ဦးဟန္ၾကည္ကေတာ့ တတိယႏိုင္ငံေတြမွာသြားေနၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္လွလွတပ္ၿပီး ေလနဲ႔လုပ္စားေနၾကတဲ့ တိုင္းသိျပည္သိ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြထက္ ပိုၿပီးျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ကိုယ့္ကို္ယ္ကို ခပ္ေျပာင္ေျပာင္ပဲ ေတြးပါတယ္။ ထမင္းတစ္လုပ္အတြက္ အတင္းလည္းတုပ္စရာမလိုတဲ့ ကိုယ့္ဘ၀က သူတို႔ထက္ပိုၿပီး ေက်နပ္စရာေကာင္းတယ္လို႔ ခံယူပါတယ္။ ကိုယ့္တိုင္းသူျပည္သားေတြ ေကာင္းက်ဳိးဆိုတဲ့ စကားလံုးလွလွသံုးၿပီး တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း၊ ႏိုင္ငံသားအခ်င္းခ်င္း တစ္ေယာက္ကိ္ုတစ္ေယာက္ အထင္အျမင္မလြဲလြဲေအာင္လုပ္၊ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ၿပီး အျပစ္မဲ့တဲ့ တိုင္းသူျပည္သားေတြမေသေသေအာင္ ေသြးထိုးေပးေနတဲ့ အဲဒီပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြကို တစ္ခုေလာက္ ေမးခ်င္ပါရဲ႕။

သူမ်ားမ်က္ရည္စက္ေတြ၊ ဘ၀ေတြကိုနင္းၿပီး တက္ရတဲ့လမ္းကို ဘာေၾကာင့္မ်ား ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးလုပ္ေနၾကပါသလဲလို႔။ တကယ္လို႔မ်ား အဲဒီပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြမ်ား ေသနတ္သံ၊ မိုင္းသံေတြၾကားမွာ ကိုယ္တို႔လို ေရာက္ေနရင္ ဘာေတြမ်ားေျပာၾကမလဲလို႔။ 
 
အရာရာကို ဂဃနဏ တိတိက်က် မသိဘဲ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းအျမင္နဲ႔ သတင္းသမားလုပ္ေနတဲ့ အဲဒီပုဂၢဳိလ္ထူး၊ ပုဂၢဳိလ္ျမတ္ႀကီးေတြဟာ သတင္းသမားလို႔မ်ား နံမည္ခံထိုက္ပါသလား ဆိုတာေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္လဲ မေတြးတတ္ပါ။ ဦးဟန္ၾကည္ကေတာ့ ကို္ယ့္အလုပ္ကိုပဲ ေကာင္းေကာင္းလုပ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔မေကာင္းေၾကာင္းမွလဲ စိတ္မ၀င္စားပါ။ မေကာင္းတာကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ကူညီႏိုင္မလဲဆိုတာပဲ ေတြးၿပီး တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကြက္လပ္ျဖည့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ကို္ယ္ကို မ်ဳိးခ်စ္သူရဲေကာင္းႀကီးလို႔လည္း တစ္ခါမွ မေတြးပါ။ သူရဲေကာင္းျဖစ္ေအာင္လည္း မႀကိဳးစားပါ။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ သူရဲေကာင္းလဲ မလိုပါ။ တာ၀န္ေက်တဲ့ ႏုိင္ငံသားေတြပဲ လိုပါတယ္။ ဦးဟန္ၾကည္ လုပ္ေနသမွ်ဟာ သင္ထားတဲ့ပညာနဲ႔တန္ေအာင္ ျပန္ေပးဆပ္ရုံသက္သက္ပဲ လုပ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေလာက္ သဘာ၀ေဘးဆိုး၊ ကပ္ဆိုးႀကီးေတြ၀ိုင္းေနၿပီး တိုေတာင္းလွတဲ့ လူ႔သက္တန္းမွာ လူ႔ေလာကရဲ႕အလွကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ဆင္ဖို႔ မႀကိဳးစားပဲ တစ္ဖက္သားရဲ႕ အျပစ္ေတြခ်ည္း မွန္ဘီလူးတစ္လက္နဲ႔ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ အားအားယားယား ရွာေနၾကတဲ့ ခ်စ္စြာေသာ မိတ္ေဆြႀကီးမ်ား အေနနဲ႔ အရာရာကို အ၀ိဇၨာမ်က္လံုးေတြနဲ႔ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းၾကည့္ေနၾကမယ့္အစား ကိုယ္တတ္ႏိုင္သမွ်ကို ေစတနာသန္႔သန္႔နဲ႔ လုပ္ၾကရင္ျဖင့္ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ တိုင္းျပည္လည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တိုးတက္လာရမွာ မလြဲပါ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္တို႔တိုင္းျပည္ ဆင္းရဲတာ၊ လူတန္းမေစ့တာ မျငင္းပါ။ ဒါေပမယ့္ သူစိမ္းအိမ္မွာ ေကာင္းေကာင္းေနရရုံနဲ႔ ဆင္းရဲတဲ့ အေမ့အိမ္က္ိုေတာ့ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးမလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ရိုးရိုးေလးပဲ ေတြးပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကဳိးစားႀကဳိးစား တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးေတြကိုေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း၅၀အတြင္း ဘယ္လိုမွ မယွဥ္ႏိုင္ေသးတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆင္လည္းဆင့္အထြာ၊ ဆိတ္လည္း ဆိတ္အထြာမို႔ ကိုယ့္အတိုင္းအတာေလးနဲ႔ကိုယ္ တိုးတက္ေအာင္ ႀကဳိးစားေပးဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္မ်ား အဲဒီိလို စိတ္ေကာင္းေလးေတြ မ၀င္ၾကပါလိမ့္?

ဘေလာ့သက္တန္းတစ္ႏွစ္ေက်ာ္အတြင္း အလုပ္အေၾကာင္း၊ အေတြ႕အႀကံဳေလးေတြအေၾကာင္းပဲ ေရးေနခဲ့တဲ့ ဦးဟန္ၾကည္တစ္ေယာက္ အခုလို ေလသံတစ္မ်ဳိးထြက္လာတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားလို႔ အမည္တပ္ခ်င္တပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဦးဟန္ၾကည္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပါတီႏိုင္ငံေရး မဟုတ္ပါ။ ပါတီႏိုင္ငံေရးဟာ လူညစ္ပတ္ေတြရဲ႕ အလုပ္လို႔ပဲ ခပ္ရွင္းရွင္းျမင္ပါတယ္။ ဦးဟန္ၾကည္က ကိုယ့္တိုင္းျပည္အတြက္ ကိုယ္ႏိုင္သေလာက္ အလုပ္အေႁကြးျပဳမယ့္ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးသမားပါ။ စားစရာမရွိတဲ့သူကို စားစရာေပးပါတယ္။ ပညာခ်ဳိ႕တဲ့သူေတြကို ပညာသင္ေပးပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္သမွ်ကို တန္ဖိုးထားၿပီး ေလးေလးစားစား လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထမင္းစားဖို႔လည္း လုပ္ရေသးတာမို႔ ပရဟိတခ်ည္းသက္သက္လည္း မလုပ္ႏိုင္ေသးပါ။ သီလေစာင့္ဖို႔အေရးအတြက္ အူမေတာင့္ဖို႔ကို အရင္ဦးစားေပးေနရတဲ့ ဘ၀မို႔ ကိုယ့္ေက်ာင္းသားေတြဆီက ထိုက္သင့္တဲ့ ၀န္ေဆာင္စရိတ္ယူေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ရသမွ်၀င္ေငြကို ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း မသံုးဘဲ အမ်ားနဲ႔အတူ ေ၀မွ်သံုးဖို႔ ဦးစားေပးတာမို႔ ႏိုင္ငံေက်ာ္၊ ကမၻာေက်ာ္ ပါတီႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးေတြထက္ေတာ့ မ်က္ႏွာမြဲ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးသမား ဦးဟန္ၾကည္ ဂုဏ္မငယ္ပါလို႔ပဲ ကိုယ့္တရားကိုယ္စီရင္ရင္း ကိုယ္ယံုၾကည္တဲ့ လမ္းစဥ္အတိုင္း မ်က္စိကိုမွိတ္၊ နားကိုပိတ္ရင္း ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္၊ ကိုယ့္အလုပ္ကို အေကာင္းဆံုးပံ့ပိုးဖို႔ ႀကဳိးစားေနဆဲပါ။     ။




 

6 comments:

ကိုေဇာ္ said...

မရဘူး ဆိုျပီး ပစ္ထားရင္ ဒီ့ထက္ ပိုဆိုးမွာေပါ႔ ဆရာရယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ရသေလာက္ေလးေတာ့ တြဲေခၚ ဆြဲေခၚသြားမွ ျဖစ္မွာေပါ႔။ က်ေနာ္ကေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ေသးေပမဲ့ လုပ္ႏိုင္ေနတဲ့ ဆရာတို႔ကို အျမဲတမ္း ေလးစား အားက်လ်က္ပါပဲ။

ေန၀ႆန္ said...

သိပ္ၾကိဳက္တယ္... စာေၾကာင္းတိုငး္လိုလိုကို ၾကိဳက္တယ္...

spoon feeding education နဲ႕ parrot learning ဆိုတာကို ဖတ္မိေတာ့ ျပံဳးမိတယ္...

အေပါင္းအႏႈတ္အေျမွာက္အစားကို အထက္တန္းေက်ာင္းသားေတြ မပိုင္တာလည္း သိပါ့... တစ္ခါက ဆယ္တန္းေျဖခါနီးေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ သံုး၊သံုးလီ ေျခာက္တဲ့ေလ....

အားလံုးကို သေဘာက်တယ္ဗ်ာ...


ခင္မင္လ်က္
ေန၀ႆန္

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

ပညာေရးေလာကအေၾကာင္းေရးရင္ ေျပာမကုန္ပါဘဲလား ေနာ္
ျမန္မာ႔ပညာေရး ကမၻာနဲ႔ ယွဥ္ေပါင္တန္းႏိုင္တဲ႔ တစ္ေန႔ ..
ဘယ္ေန႕မ်ား ျဖစ္ေလမလဲဆရာေရ....

sosegado said...

ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကုိ ႏုိင္ငံေရးသမားလုိ႔ ျမင္တာအေကာင္းဆုံးပါပဲ၊

မင္းဧရာ said...

ဆရာ ဒီလို စိတ္ဓာတ္႐ွိသူတိုင္းကို အစဥ္ေလးစားေနသူတစ္ေယာက္ပါ
ကိုကိုယ္ တိုင္ကေတာ့ ငါတို႔ တိုင္းၿပည္ၾကီး တိုးတက္ေအာင္ဆိုၿပီး ဘာမွလုပ္ေပးနိုင္စြမ္း မ႐ွိပါဘူး
ကိုယ့္မွာ႐ွိတဲ့ အတိုင္းအတာနဲ႔ ကုိယ့္ ဘ၀ေလး ကိုေကာင္းေအာင္ၾကိဳးစားရင္း ကိုယ့္မိသားစုေလးနဲ႔အတူ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့..........။

jasmine(ေတာင္ၾကီး) said...

အကုိ(ဆရာ)ေၿပာသလုိပါပဲ
သူစိမ္းအိမ္မွာေကာင္းေကာင္းေနရလဲ
ဆင္းရဲတဲ႔အေမ႔အိမ္ကုိဘယ္ေမ႔သင္႔ပါမလဲ....

ႀကဳိက္ရင္ေပါ့ေလ . . .