Tuesday, 11 May 2010

စာသင္ခန္းတြင္း သင္ၾကားမႈနည္းစံနစ္မ်ား

ထိေရာက္ေသာ သင္ၾကားမႈမ်ဳိးရရွိေစရန္ ဆရာျဖစ္သူသည္ သင္ၾကားမႈနည္းစံနစ္ေကာင္းမ်ားကို လက္ကိုင္ထားရန္လို အပ္သည္။ဆရာတစ္ေယာက္သည္ မည္သည့္နည္းလမ္းကို သံုး၍သင္ၾကားမည္ဆိုသည္ကို ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ အျမင္မ်ားစြာရွိႏိုင္ေပသည္။


ဆရာသည္ သင္ခန္းစာအစီအစဥ္ကို ကို္ယ္တို္င္ဆြဲႏိုင္သလို၊ အျခားဆရာထံမွလည္း ငွားရမ္းအသံုးခ်ႏိုင္သည္။ ထို႔ျပင္ Online ေပၚတြင္လည္းေကာင္း၊ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားမွလည္းေကာင္း ရွာေဖြအသံုးျပဳႏိုင္သည္။ မည္သည့္သင္ၾကားမႈ နည္းစံနစ္ကို အသံုးျပဳမည္နည္းဟု ဆံုးျဖတ္ရာတြင္ ဆရာျဖစ္သူသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေနာက္ခံအသိဉာဏ္ႏွင့္ ဗဟုသုတအေျခအေန၊ ပတ္၀န္းက်င္အေနအထား၊ သင္ၾကားမႈ၏ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား စသည္တို႔ကို ဦးစြာထည့္သြင္း စဥ္းစားရေပမည္။ေက်ာင္းသားမ်ားသည္နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္သင္ယူႏိုင္စြမ္းရွိသည္ဆိုသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းသားအားလံုးနီးပါးသည္ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳခံရျခင္းကိုေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ၾကသည္ဆိုသည္ကိုလည္းေကာင္း ဆရာမ်ားကသိရွိထားရန္လိုအပ္ေပသည္။


ေက်ာင္းသားမ်ားတြင္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ သူတို႔ဦးေဏွာက္တြင္းသို႔ စုပ္ယူမွတ္သားၾက သလို နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုျဖင့္လည္း သူတို႔၏အသိဉာဏ္ပညာကို ေဖာ္ထုတ္ေလ့ ရွိၾကသည္။ ဆရာမ်ားသည္ ေက်ာင္းသား မ်ားကို သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ေပးရန္ႏွင့္ သူတို႔၏နားလည္မႈစြမ္းရည္ကို ႄမွင့္တင္ေပးႏိုင္ေစရန္ ျခားနားေသာ သင္ယူမႈနည္းလမ္းမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္အားေပးႏိုင္သည့္ သင္ၾကားမႈနည္းစံနစ္မ်ားကို အသံုးျပဳရေလ့ရွိသည္။


သင္ၾကားမႈနည္းဗ်ဴဟာႏွင့္ နည္းစံနစ္ေပါင္းမ်ားစြာတို႔ကို သံုးရျခင္း၏ အဓိကရည္မွန္းခ်က္မွာ ေက်ာင္းသားအားလံုးတြင္ သင္ယူမႈအခြင့္အေရး ညီတူညီမွ် ရရွိေစရန္ျဖစ္သည္။ သင္ခန္းစာ အစီအစဥ္တစ္ခုကို နည္းလမ္းေပါင္းစံုကို အေျခခံ၍ ဆြဲသားႏိုင္သည္။ ၄င္းတို႔မွာ -


(၁) ေမးခြန္းထုတ္ျခင္း

(၂) ရွင္းလင္းတင္ျပျခင္း

(၃) သရုပ္ျပျခင္း

(၄) သရုပ္ေဖာ္ျခင္း

(၅) ေပါင္းစပ္ညွိႏိႈင္းေျဖရွင္းေစျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္ၾကသည္။



ေမးခြန္းထုတ္ျခင္း

ေမးခြန္းထုတ္ျခင္းမ်ားပါေသာ သင္ၾကားမႈနည္းစံနစ္သည္ စာေမးပြဲစစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ တူပါသည္။ ဆရာျဖစ္သူက ေက်ာင္းသားမ်ား မည္သည့္အရာမ်ားကို သင္ယူတတ္ေျမာက္ၿပီး၊ မည္သည့္အရာမ်ားကို သင္ယူရန္လိုအပ္ေနေသး သည္ကို သိရွိႏိုင္မည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရေစရန္ ဆရာျဖစ္သူက ေမးခြန္းတြဲမ်ားကို ေမးႏိုင္သည္။ စာေမးပြဲ ငယ္မ်ားစစ္ေဆးျခင္းသည္လည္း ေမးခြန္းထုတ္ျခင္းတစ္မ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။ ဆရာျဖစ္သူသည္ ေက်ာင္းသားအား သင္ၾကား ၿပီးသြားေသာ သင္ခန္းစာအေပၚတြင္ စာေမးပြဲငယ္မ်ားစစ္ေဆးျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းသားျဖစ္သူ၏ တတ္ေျမာက္မႈစြမ္းရည္ကို စစ္ေဆးႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဦးစြာပထမ ဆရာမ်ားအားေမးခြန္းထုတ္ျခင္းတြင္ ကၽြမ္းက်င္ေစရန္ ေလ့က်င့္ေပးထားရန္ လိုအပ္သည္။ ေမးခြန္းထုတ္သူကကၽြမ္းက်င္ေလ ဤသင္ၾကားမႈနည္းစံနစ္က ပိုထိေရာက္ေလျဖစ္သည္။


ရွင္းလင္းတင္ျပျခင္း

ရွင္းလင္းတင္ျပျခင္းသည္ လက္ခ်ာေပးျခင္းႏွင့္ သေဘာတရားျခင္း ဆင္တူပါသည္။ လက္ခ်ာေပးျခင္းဆိုသည္မွာ စာသင္ခန္း(သို႔) လူစုလူေ၀းတစ္ခုအား သီးသန္႔အေၾကာင္းအရာ(သို႔) ဘာသာရပ္တစ္ခုအေပၚ၌ စကားျဖင့္ ရွင္းလင္း တင္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤနည္းစံနစ္ကို သရုပ္ေဖာ္ျခင္းႏွင့္ သရုပ္ျပျခင္းနည္းစံနစ္မ်ားျဖင့္ ေပါင္းစပ္အသံုးျပဳႏို္င္သည္။ သိပၸံစမ္းသပ္ခန္းမ်ားတြင္ဆိုလွ်င္ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ျခင္းႏွင့္ တြဲဖက္ႏိုင္သည္။



သရုပ္ျပျခင္း

သရုပ္ျပျခင္းဆိုသည္မွာ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ားကိုသံုး၍ ေက်ာင္းသားမ်ားအား အျမင္ရွင္းလင္းေစရန္ သင္ၾကား ေသာနည္းစံနစ္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အရာ၀ထၳဳ(သို႔) ျပႆနာတစ္ခုကို မ်က္ျမင္ေတြ႕ရွိၿပီးေနာက္ ဆီေလ်ာ္ေသာ အေျဖရရိွရန္ က်ဳိးေၾကာင္းဆက္စပ္စဥ္းစားျခင္း၊ ေကာက္ခ်က္ခ်ျခငး္တို႔ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။



သရုပ္ေဖာ္ျခင္း

အသစ္စူးစမ္းေလ့လာခ်က္မ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ား သင္ယူရန္အခြင့္အေရးမ်ားရေစလိုေသာအခါ ဤနည္းစံနစ္ကို သံုးႏိုင္သည္။ သရုပ္ေဖာ္ျခင္းကို နည္းလမ္းေပါင္းစံုျဖင့္ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ဆရာကိုယ္တိုင္ပင္ သရုပ္ေဆာင္အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည္။ သူသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈျဖင့္ သရုပ္ေဖာ္ျခင္းကို ပို၍ပီျပင္ေစရန္ အားျဖည့္ႏုိင္ေပသည္။


ေပါင္းစပ္ညွိႏႈိင္းေျဖရွင္းေစျခင္း

ေက်ာင္းသားမ်ားအား သီးသန္႔အုပ္စုမ်ားခြဲ၍ အလုပ္လုပ္ေစျခင္းသည္ သင္ၾကားမႈကို အေထာက္အကူျပဳေစေသာ နည္းစံနစ္တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ ေပါင္းစပ္လုပ္ကိုင္ေစျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား သူတို႔ကိုေပးအပ္ထားေသာ တာ၀န္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ အျမင္မ်ား၊ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ားကို အခ်င္းခ်င္းဖလွယ္ရန္ အခြင့္အေရးရေစသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေက်ာင္းသား မ်ားအား မိမိတို႔၏ထင္ျမင္ခ်က္ကို ရဲ၀ံ့စြာကိုင္စြဲ၍ အမ်ားႏွင့္ရင္ဆိုင္ႏိုင္ျခင္းကို ေလ့က်င့္ေပးႏိုင္သည္။ ဤေပါင္းစပ္ ္ေျဖရွင္းေစျခင္းနည္းစံနစ္ျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးရာတြင္ ဆရာျဖစ္သူသည္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အသင္းအဖြဲ႕ႏွင့္ ေပါင္းစပ္လုပ္ကိုင္ျခင္းစြမ္းရည္။ တစ္ဦးခ်င္း၏ ေခါင္းေဆာင္မႈစြမ္းရည္ႏွင့္ က်ရာတာ၀န္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏို္င္မႈစြမ္းရည္တုိ႔ကို တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ေလ့က်င့္ေပးႏိုင္သည္။


အထက္ပါေဆာင္းပါးကို Answer.com မွေကာက္ႏုတ္ ျပန္ဆိုထားျခင္းျဖစ္သည္။ ပညာသင္ၾကားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ႏိုင္ငံတကာပညာရွင္မ်ား၏ တင္ျပခ်က္၊ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကို အေျခခံ၍ ျမန္မာဆရာမ်ားက မိမိတို႔၏ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ အေကာင္းဆံုးလမ္းညႊန္ ထိန္းေက်ာင္းကာ တိုးတက္ေသာလူငယ္ ပညာတတ္မ်ားေမြးထုတ္ႏိုင္ေစရန္ရည္ရြယ္ပါသည္။။

No comments:

ႀကဳိက္ရင္ေပါ့ေလ . . .