Wednesday, 26 May 2010

အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေသာ စာသင္ခန္းပတ္၀န္းက်င္တစ္ခု တည္ေဆာက္ျခင္း. . .

Aug 30, 2008 Elizabeth Richards

ဆရာတစ္ေယာက္၏ စံနစ္တက်ႏွင့္ အေျမာ္အျမင္ရွိေသာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားသည္ ၄င္း၏ေက်ာင္းသားမ်ားအား ပညာသင္ယူရာတြင္ အဆင္ေျပေျပႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာပညာသင္ယူႏုိင္ေစရန္မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳေပသည္။

ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အျပဳအမူႏွင့္ဆိုင္ေသာစည္းကမ္းခ်က္မ်ားသည္ စာသင္ခန္းပတ္၀န္းက်င္ကို အားလံုးအတြက္ အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ ေႏြးေထြးေသာပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ေအာင္ပံ့ပိုးမည္ျဖစ္သည္။

ဆရာမ်ားႏွင့္ သင္ၾကားမႈႏွင့္ သင္ယူမႈပတ္၀န္းက်င္တြင္ရွိေသာလူတိုင္းအတြက္ ထင္သာျမင္သာရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို ထားရွိေပးျခင္းျဖင့္ ပညာေရး၏အေကာင္းဆံုးေသာ အရသာကို ရရွိခံစားရေစမည္ျဖစ္သည္။

( ၁ ) စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို အရွင္းလင္းဆံုးအေရးအသားႏွင့္ အထင္ရွားဆံုးေနရာတြင္ ထားပါ
ဆရာျဖစ္သူ၏ စာသင္ခန္းစည္းကမ္းမ်ားကို ေက်ာင္းသားအားလံုးျမင္ႏုိင္ေသာေနရာတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားပါ။ တတ္ႏို္င္သေလာက္ အမ်ားနားလည္ႏိုင္ေအာင္ အရိုးရွင္းဆံုးေရးပါ။ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အထားအသိုပံုစံကို
အရြယ္အရလိုက္ဖက္ညီေအာင္ ျပဳလုပ္ၿပီး ျဖစ္ႏို္င္လွ်င္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာစာသားမ်ား၊ အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာစာသားမ်ားကို သံုးပါ။

( ၂) အျပဳသေဘာေဆာင္ပါေစ
“မလုပ္ပါနဲ႔” ဆိုသည့္စာသားမ်ားအစား “လုပ္ပါ”ဆိုေသာစာသားမ်ားကိုသာ သံုးစြဲပါ။ အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ ဆရာ၏မူ၀ါဒမ်ားကို အလြယ္တကူနားလည္ႏို္င္ေသာ ပံုစံျဖင့္ေရးသားပါ။
ဥပမာ။ ။
“စကားမေျပာရ” အစား “တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္အလုပ္လုပ္ပါ”
“ မေျပးရ” အစား “ လမ္းေလွ်ာက္သြားပါ”
“ စာသင္ေနစဥ္ မေႏွာင့္ယွက္ရ” အစား “ ေျပာစရာရွိလွ်င္ လက္ေထာင္ပါ”
“ ရုိင္းျပျခင္းမျပဳရ” အစား “သူတပါးကုိ ေလးစားပါ”

( ၃ ) အက်ဳိးဆက္ကို ရွင္းလငး္စြာသိပါေစ
ဆုလာဘ္မ်ားႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ေဆြးေႏြးပါ။ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားသည္ အဘယ္ေၾကာင့္လိုအပ္ေၾကာင္းႏွင့္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္လွ်င္ မည္သို႔ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းရွင္းျပထားပါ။
ဆရာ၏မူ၀ါဒသည္ တိက်ျပတ္သားရမည္ျဖစ္ၿပီး စည္းကမ္းခ်က္မ်ားအားလံုးသည္ ေက်ာင္းသားအားလံုးအတြက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္ရမည္ျဖစ္ျဖစ္ၿပီး မ်က္ႏွာသာေပးျခင္း၊ ႄခြင္းခ်က္ထားျခင္းမ်ဳိးမရွိေစရပါ။

( ၄ ) ဆုလာဘ္မ်ားႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို ခ်က္ခ်င္းခ်မွတ္ပါ
ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ခ်က္ခ်င္းတံု႔ျပန္မႈမ်ဳိးရရွိရန္လုိအပ္သည္။ ေက်ာင္းသား၏ လက္မခံႏို္င္ေသာအျပဳအမူကိုျပဳျပင္ျခင္းျဖစ္ေစ၊ အျပဳအမူေကာင္းမ်ားကို သင္ၾကားေပးျခင္းျဖစ္ေစ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္တည္း ျပဳလုပ္မွသာ အေကာင္းဆံုးအက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို ရရွိမည္ျဖစ္သည္။

( ၅ ) လက္မခံႏိုင္ေသာ အျပဳအမူမ်ားကို ျပဳျပင္ေပးသည့္အခါ ေအးေဆးျငင္သာေသာ ေလသံကိုသံုးပါ
ေက်ာင္းသားကို အရွက္မရေစဘဲ ၄င္းျပဳလုပ္ေသာအျပဳအမူ၏ အက်ဳိးဆက္မ်ားကို ရွင္းျပပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဆရာျဖစ္သူက ျပႆနာတစ္ရပ္ကို တည္ၿငိမ္ေအးေဆးစြာရွင္းျပလွ်င္ ပို၍ရွင္းလင္းနားလည္သေဘာေပါက္ၾကသည္။
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ျခင္းသည္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား စည္းကမ္းအေၾကာင္းသင္ၾကားေပးရန္ႏွင့္ သင္ယူရန္အခြင့္အေရးျဖစ္ေၾကာင္း သတိရပါ။

( ၆ ) သင့္ေဒါသကို လူမျမင္ပါေစႏွင့္
မၾကာခဏ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားႏွင့္ႀကံဳရလွ်င္ စိတ္တိုလာတတ္သည္မွာ သဘာ၀ပင္ျဖစ္သည္။ ဆရာျဖစ္သူ၏ေဒါသႏွင့္ စိတ္ခံစားခ်က္မ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ားမျမင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားျခင္းျဖင့္ သင္ၾကားမႈ၏အဓိကရည္မွန္းခ်က္ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းႏွင့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား၏အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈက်ဆင္းျခင္းမ်ားကုိ ေရွာင္ရွားႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။

( ၇ ) ကိုယ္ဟန္အမူအယာ
ေက်ာင္းသားမ်ားကိုစကားေျပာေသာအခါ ၄င္းတို႔ႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္၍ေျပာပါ။ ေလ့လာမႈမ်ားက ၇၅%ေသာလူမ်ားသည္ အျမင္အာရုံမွတစ္ဆင့္ သင္ယူေလ့လာၾကသည္ဟုဆိုသည္။ ဆရာျဖစ္သူ၏ပါးစပ္မွ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကိုေျပာဆိုေနလွ်င္ ဆရာ၏မ်က္ႏွာႏွင့္ ကိုယ္ဟန္အမူအယာကပါ ထုိအေၾကာင္းအရာႏွင့္လိုက္ဖက္ညီရန္လိုအပ္သည္။
ထိုသို႔မဟုတ္လွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဆရာ၏စကားကို ယံုၾကည္မႈရွိမည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာ၏ရည္မွန္းခ်က္လည္း
ေအာင္ျမင္ေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။

( ၈ ) ရန္မျဖစ္ပါႏွင့္
ရန္မျဖစ္ပါႏွင့္ ဆိုသည့္ေဆာင္ပုဒ္သည္ ဆရာမ်ားအတြက္လည္းျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ျပႆနာထဲတြင္ပါ၀င္ေအာင္ ျဖားေယာင္းမႈမ်ားထဲသို႔ ဆရာျဖစ္သူကိုယ္တိုင္ မက်ေရာက္ပါေစႏွင့္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဤကိစၥမ်ဳိးတြင္ ပါရဂူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
သို႔ေသာ္၄င္းျဖစ္ရပ္သည္ မည္သူမွအႏိုင္မရႏို္င္ေသာအေျခအေနျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာျဖစ္သူကသိထားရေပမည္။ အကယ္၍ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ဆရာျဖစ္သူအားျပႆနာတစ္ရပ္ထဲသို႔ ဆြဲသြင္းလာလွ်င္ ဆရာျဖစ္သူက ပါးနပ္စြာျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းႏိုင္ရန္လိုအပ္ေပသည္။
အဓိကအခ်က္မွာ ဆရာသည္ မည္သည့္အခါမွ ေဒါသမထြက္ရန္ျဖစ္သည္။ ေဒါသထြက္မိသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ထိုဆရာသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏လွည့္ကြက္ထဲသို႔ လံုး၀က်ေရာက္သြားမည္ျဖစ္သည္။

အထက္ပါအခ်က္ရွစ္ခ်က္သည္ ပညာသင္ရန္ေကာင္းမြန္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုတည္ေဆာက္ရန္ အေကာင္းဆံုးအေထာက္အကူျပဳပါလိမ့္မည္။

No comments:

ႀကဳိက္ရင္ေပါ့ေလ . . .