စေလဦးပုညရဲ႕ ပီျပင္ေျပာင္ေျမာက္လြန္းတဲ့ အေရးအသားကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ေတးထပ္အခ်ဳိ႕ကို ထပ္ၿပီးတင္ျပလုိက္ပါတယ္။ လြယ္ကူ ရွင္းလင္းၿပီး ထိေရာက္တဲ့ အေရးအသားကို ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။
အသားေတာ္ အေရာင္ထြက္တာက
ေမွာင္နက္လို႔မဲညိဳ ။
ေထာင္ထြက္နဲ႔မကြဲလိုတယ္
သရဲဆိုဇာတိ ။
ခံတြင္းကထုတ္ေဖာ္လွ်င္
အာပုတ္ေစာ္ ထိုးလွပါဘိ ။
သူ႔ပါးစပ္အၿပီးေပတယ္
သြားခ်ီး(ေၾကး)ေတြအျပည့္ ။
အနီးေလလြန္မၾကည့္ခ်င္ဘု
ရြံစလိေၾကာက္ဖြယ္ ။
ဘုတ္တေစၦရုပ္ရည္က်ေအာင္
ျဗဳတ္ေတြကေပါလိုက္လွတယ္ ။
ကိုယ္နံ႔က ေခြးသူငယ္လို
ေမႊးေပတယ္ မသတီပ်ဳိ႕ေအာင္လို႔
ညွီစို႔စို႔ လင္းတေစာ္
နည္းတူရဲ႕ေနာ္ ။
ဂ်ီး(ေၾကး)ထူခ်က္ ရွစ္ထပ္ေက်ာ္ေအာင္
ညစ္ပတ္ေတာ္မူလြန္းလွေလး ။
ဒီေတးထပ္ကို ထမင္းစားေနရင္းမ်ားဖတ္မိရင္ ထမင္းေတာင္ဆက္စားခ်င္စိတ္ရွိေတာ့မယ္ မထင္ပါ။ စက္ဆုတ္ရြံရွာစရာ ေကာင္းေလာက္ ေအာင္ ေရးသားထားတာမို႔ ရသေျမာက္လြန္းတဲ့ ေတးထပ္ျဖစ္ပါတယ္။
သူေျပာင္ရင္ ေခါင္ကြန္႔လို႔
ေၾကာင္၀ံ့တဲ့သူပါ ။
ေရွာင္မတြံ႕ေက်ာက္ေသာ္မာရင္
ေနာက္ေတာ္ပါသံေခ်ာင္း
ေျပာ့မယ္ပ ညီလြယ္ရင္
ေရႊဆီ၀ယ္ခ်က္တဲ့ဖေယာင္း ။
အိုးေတာ္ကပဲ့ပိန္ရင္
ရြဲ႕လိမ္လိ္မ္စေလာင္း ။
သူခ်ဳိရင္ ႀကံေခ်ာင္းပ
ဉာဏ္ံေစာင္း၍ခါးမူ
တမာပင္ထိပ္ဖ်ားက
ၾကက္ဟင္းခါးသီးႏိုင္တဲ့လူ ။
သူမဲကေမွာင္ကူမယ္
သူျဖဴရင္ျဖဴခ်င္းပ ။
ၾကင္ခ်င္းၾကင္မယ္ဆို
ကိုးဆေလာက္ပို ။
ဆိုးၾကစို႔တကယ္ဆိုရင္
ဓားျပဗိုလ္လုပ္ႏိုင္ငဲ့ေလး ။ ။
ေတးထပ္ဆိုေပမယ့္ သူတပါးကို ကန္ေက်ာက္ေရးဖြဲ႕ရတဲ့ ရကန္သေဘာမ်ဳိးပါ ပါေနတဲ့ ေတးထပ္တစ္ပုဒ္ပါ။ ရကန္ဆန္ေသာေတးထပ္ လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရကန္လို သူတပါးကို အတင္းနင္းႏိွပ္ၿပီး ေရးထားတဲ့ သေဘာမ်ဳိးေတာ့ မေတြ႕ရပါ။ အေတြးေရာ၊အေရးပါ သြက္တဲ့ ေတးထပ္တစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ဒီေတးထပ္ေတြကေတာ့ စကားေျပျပန္စရာမလိုေအာင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းရွိတာမို႔ ျပန္မေပးေတာ့ ပါ။ ျမန္မာမႈ၊ ျမန္မာစာေပကို ျမတ္ႏိုးသူမ်ား ေက်နပ္ႏိုင္ၾကပါေစ။ ။
No comments:
Post a Comment