Thursday, 6 May 2010

စိတ္ညစ္၊ စိတ္ပ်က္၊ စိတ္ဓာတ္က်တဲ့အခါ . . .

လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ပန္းေမြ႕ယာ၊ ေရႊေကာ္ေဇာ မဟုတ္တာေၾကာင့္ အၿမဲတမ္းေတာ့လည္း

ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးေနရမွာ မဟုတ္ပါ။ လူ႔ဘ၀ကို စေရာက္ကတည္းက အငိုနဲ႔စခဲ့ရသလို လူ႔ဘ၀ကႏႈတ္ဆက္ ထြက္ခြာခ်ိန္မွာလည္း အငိုနဲ႔သာ အဆံုးသတ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀မ္းနည္းပူေဆြးစရာေတြဆိုတာ လူတိုင္း အတြက္ ထူးဆန္းတဲ့ျပႆနာေတြ မျဖစ္သင့္ပါ။ စိတ္ညစ္စရာေတြဟာ ႀကံဳေတြ႕ေနက်အရာေတြမို႔ မထူးဆန္းေပမယ့္ ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္သူေတြက ဒီျပႆနာကို ဘယ္လို ေက်ာ္လႊားအႏိုင္ယူၾကသလဲ ဆိုတာေတာ့ ထူးဆန္းပါတယ္။


ကဲ । . စိတ္ညစ္ျခင္းဒုကၡကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းၾကစို႔လား . . .


၁။ ဘယ္အရာမွ မတည္ၿမဲဘူးဆိုတာ အၿမဲအသိရွိပါ . . .

ေလာကႀကီးမွာ ဘယ္အရာမွ ထာ၀စဥ္မတည္ၿမဲပါ။ သက္ရွိေရာ၊ သက္မဲ့ပါ မတည္ၿမဲၾကပါ။ ဒီလိုပါပဲ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြေရာ၊ စိတ္ညစ္စရာေတြပါလည္း အၿမဲတည္ရွိေနႏိုင္ၾကမဲ့ အရာေတြမဟုတ္ပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကသလို စိတ္ညစ္၀မ္းနည္းစရာေတြလည္း တစ္ေန႔ေန႔မွာေတာ့ ေပ်ာက္ကြယ္ရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ညစ္စရာေတြကုန္သြားမယ့္ေန႔ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးသာထိုင္ေစာင့္ေနလိုက္ပါ။ စိတ္ညစ္ရတဲ့ တစ္နာရီကုန္သြားရင္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြနဲ႔ေတြ႕ဖို႔ တစ္နာရီပိုနီးသြားၿပီဆိုတာ အၿမဲအသိရွိေနရင္ ေနရထိုင္ရ ေကာင္းသြားပါလိမ့္မယ္။


၂။ အားကစားစိတ္ဓာတ္ေမြးပါ . . .

အားကစားသမားဆိုတာ ရႈံးနိမ့္မႈေၾကာင့္ စိတ္ပ်က္၊ အားငယ္တာေတြကို ေခါင္းထဲမွာ ၾကာၾကာထားေလ့ မရွိပါ။ ေနာက္တစ္ပြဲမွာ ဘယ္လိုႏို္င္ေအာင္ကစားမလဲဆိုတာပဲ ေတြးေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀ကိုလည္း ကစားပြဲတစ္ပြဲလို႔ျမင္ထားၿပီး အရႈံးနဲ႔ႀကံဳတိုင္း ေနာက္တစ္ခါဘယ္လို အႏိုင္ရေအာင္လုပ္မလဲဆိုတာကို စဥ္းစားတဲ့အက်င့္ေကာင္းေလး ေမြးျမဴထားရင္ စိတ္ညစ္တာေတြကို ခံႏိုင္ရည္ရွိလာပါလိမ့္မယ္။


၃။ အရာတိုင္းကို အေတြ႕အႀကံဳလို႔သာ ယူဆထားပါ . . .

စီးဆင္းေနတဲ့ေခ်ာင္းထဲက တူညီတဲ့စမ္းေရကို ႏွစ္ခါထပ္ခ်ဳိးလို႔ မရႏုိင္ပါ။ ဒီလိုပါပဲ ဘ၀ဆိုတာလည္း တစ္လမ္းေမာင္းျဖစ္တာမို႔ နာရီ၊ မိနစ္၊ စကၠန္႔တိုင္းကို ႏွစ္ခါေတြ႕ႀကံဳဖို႔လည္း လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀မွာ ႀကံဳရသမွ်အရာအားလံုးကို အေတြ႕အႀကံဳေတြလို႔ ျမင္တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေပ်ာ္စရာပဲေတြ႕ေတြ႕၊ ၀မ္းနည္းစရာပဲႀကံဳႀကံဳ ထူးထူးေထြေထြ ခံစားရမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ စိတ္ညစ္၀မ္းနည္းစရာေတြကို အေတြ႕အႀကံဳလို႔ ယူဆႏိုင္ရင္ စိတ္ညစ္စရာေတြထဲကေန သင္ခန္းစာယူစရာေတြပါ ရလာႏိုင္တာေၾကာင့္ အျမတ္ပါ ထြက္ပါလိမ့္ဦးမယ္။


၄။ အလုပ္တစ္ခုခုလုပ္ေနပါ । । .

အလုပ္နဲ႔လက္ မျပတ္လုပ္ေနၾကတဲ့လူူေတြ ဘာေၾကာင့္ေပ်ာ္ရႊင္က်န္းမာၾကပါသလဲ။ ရွင္းပါတယ္ စိတ္ညစ္ဖို႔ မအားၾကလို႔ပါ။ အလုပ္မ်ားေနရင္ ဘယ္စိတ္ညစ္စရာကိုမွ ေခါင္းထဲမွာ ၾကာၾကာမထည့္အားတာေၾကာင့္ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ညစ္စရာေတြႀကံဳရင္ ထိုင္မေနဘဲ အလုပ္မရွိအလုပ္ရွာၿပီးသာ လုပ္ေနလိုက္ပါ။ စိတ္ညစ္စရာေတြကို ေမ့ပစ္ဖို႔ထိုင္ၿပီးႀကိဳးစားတာထက္ ပိုၿပီးအက်ဳိးမ်ားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ စိတ္ညစ္စရာဆိုတာ ေမ့ပစ္ဖို႔ႀကိဳးစားေလ ပိုသတိရေလျဖစ္တတ္လို႔ပါ။


၅။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္သူေတြနဲ႔ တြဲပါ . . .

စိတ္ညစ္တာေရာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္တာပါ ကူးစက္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္စိတ္ညစ္ေနခ်ိန္မွာ စိတ္ညစ္တဲ့သူနဲ႔ သြားတြဲမိရင္ ႏွစ္ဆပိုၿပီး စိတ္ညစ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ၿပီး သူတို႔ဆီက ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကိုယ့္ဆီကို ကူးစက္ပါေစ။ စိတ္ပ်က္အားငယ္ျခင္းကို ေခ်မႈန္းႏိုင္တာဟာ ေပ်ာ္ရႊင္တက္ႂကႊျခင္းပဲျဖစ္တာမို႔ ကိုယ့္ဆီကစိ္တ္ညစ္စရာေတြ အေ၀းကိုေျပးပါလိမ့္မယ္။


၆။ ေပ်ာ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ပါ . . .

စိတ္ညစ္တဲဲ့အခ်ိန္မွာ မွန္ၾကည့္ၿပီး အားရပါးရၿပံဳးျပလိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ ဟာသ၀ထၳဳပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရုပ္ရွင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၾကည့္ၿပီး အားရပါးရရယ္လိုက္ပါ။ ပထမေတာ့ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္ေနႏို္င္ေပမယ့္ မၾကာခင္ေပ်ာ္လာၿပီး စိတ္ညစ္စရာေတြ သက္သာသြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာကိုယ့့္စိတ္ကိုယ္လွည့္စားလိုက္ျခင္းပါ။ Auto suggestion ဆိုတာ မိမိကိုယ္ကို လွည့္စားျခင္းပါပဲ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေပ်ာ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္လိုက္တဲ့အတြက္ မ်က္စိလည္သြားၿပီး တကယ္ေပ်ာ္လာတာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။


၇။ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ေအာ္ဟစ္လို႔ရႏိုင္တဲ့ ေနရာကိုသြားပါ . . .

စိတ္ပ်က္အားငယ္ေနခ်ိန္ဆိုရင္ ရင္ထဲမွာ တင္းက်ပ္ေနေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါကို သက္သာေစတဲ့ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကေတာ့ အားရပါးရေအာ္ဟစ္လိုက္ျခင္းပါပဲ။ လူေနက်ဲပါးတဲ့ အေနာက္ႏို္င္ငံေတြမွာေတာ့ ၿမိဳ႕ျပင္ထြက္ၿပီး အားရပါးရေအာ္လို႔ရေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ မျဖင္ႏိုင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ အားကစားပြဲျဖစ္ျဖစ္၊ စတိတ္ရႈိးပြဲျဖစ္ျဖစ္ သြားၿပီးအားေပးလိုက္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အဲဒီေနရာေတြမွာေတာ့ တရား၀င္ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ေအာ္ဟစ္အားေပးႏိုင္တာမို႔ ရင္ထဲက တင္းက်ပ္တာေတြ ေလ်ာ့သြားပါလိမ့္မယ္။


စိတ္ညစ္တာကို ေပ်ာက္ေအာင္လုပ္တဲ့နည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိေပမယ့္ အေနာက္ႏို္င္ငံသားေတြအတြက္ပဲ သင့္ေတာ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ မ်ားပါတယ္။ အခုေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ နည္းလမ္းေတြကေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕နဲ႔ အမ်ားေထာက္ခံ တားတဲ့ နည္းလမ္းေတြပဲျဖစ္လို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြအတြက္ သင့္ေတာ္ၿပီး၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔လည္း ကိုက္ညီတာေၾကာင့္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းေတြျဖစ္ပါတယ္။


စိတ္ညစ္၊ စိတ္အားငယ္ျခင္းေတြကို ေအာင္ျမင္ေက်ာ္လႊားႏုိင္ၾကၿပီး ခ်မ္းေျမ႕တဲ႔ဘ၀ကုိ စာဖတ္သူအားလံုး ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကပါေစ . . . ။

7 comments:

chocothazin said...

အစ္ကိုဟန္ၾကည္ေရ သဇင္ကူးယူသြားတယ္။
စိတ္ဓါတ္က်တတ္လြန္းတဲ့ လူအတြက္ တကယ့္ကို စိတ္အားတက္စရာၿဖစ္ေနလို ့ပါ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

blackroze said...

အကိုေရ

စိတ္ဓါတ္က်ေနတဲ့အခ်ိန္မို႕လို႕လားမသိဘူး..
ဒီစာေလးဖတ္လိုက္ရတာ
အရမ္းတန္ဘိုးရွိပါတယ္..

Blackroze

Romi Ro said...

စားသားကေတာ့ တကယ္ေကာင္းပါတယ္ အစ္ကိုရယ္
ဒါေပမဲ့ အခု အရမ္းစိတ္ညစ္ေနတယ္...
အစ္ကိုေျပာသလို ရယ္လိုက္ေပမဲ့ မ်က္ရည္ေတြက အလိုလို၀ဲလာတယ္...အရမ္းစိတ္ညစ္တယ္ဗ်ာ...
ေျဖသိမ့္တာထက္..ကိုယ္တိုင္ခံစားမွ သိရတာပါ..
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ဒီစာကိုဖတ္လိုက္ရလို႕ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

Anonymous said...

Thank you ko gyi hangyi

Anonymous said...

​thank you.အ၇မ္​းကိုစိတ္​ထဲ​ေပါ့ပါးသြား​ေစပါတယ္​​ေနာက္​လၿပိဳ႕​ေပး​ေနာ္​

boy lay said...

ဟုတ္ပါတယ္လူတိုင္းက ေမြးကတည္းကအငို
နဲ႔စခဲ့တာပါဒါေပမဲ႔ဗ်ာမ ေသခင္ အခ်ိန္မွာေတာ့
ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်င္ႀကတာလူတိုင္းပါပဲတခါတရံမွာ
အျပံဳးစစ္တခုနဲ႔လူတ ေယာက္ကိုေတြ႔နိုင္ေပမဲ့
အဲ့ဒီလူစိတ္ညစ္ေနတဲ့အခါအျပံဳးတုဖန္တီးထား
တဲ့အငိုမ်က္လံုးကိုပဲေတြ႔ရတတ္တယ္
ဘာေႀကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ဘယ္လိုအ ေျခ ေနပဲ
ေရာက္ေရာက္လူတိုင္းအျပံဳးတခုဖန္တီးနိုင္
ႀကပါေစလို ့ဆုေတာင္းပါတယ္ဗ်ာ

စံပယ္ျဖဴ (Jasmine White) said...

ခ်င္းေတြအေၾကာင္းလာဖတ္ရင္းနဲ႔ ဒါေလးပါ ဖတ္သြားပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္က်ေနလို႔ေလ။
၂၁ ရာစုက ကၽြန္မတို႔ မ်ိဳးဆက္ေတြ၊ စိတ္ထားမတတ္ၾကတာလား၊ စိတ္ဓာတ္က်ေစတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေတြကပဲ မ်ားလြန္းေနတာလား ဆရာ..

ႀကဳိက္ရင္ေပါ့ေလ . . .